Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Luchtballon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Luchtballon

    Dag iedereen,

    Binnenkort maak ik een vlucht met een luchtballon. Kunnen jullie enkele tips geven wat betreft instellingen en composities?
    Welke lens neem ik best mee ? Ik dacht mijn groothoek lens (10-22 mm) of zoomlens (70-300 mm). De twee dacht ik geen optie door moeilijk veranderen van lens.
    Of ga ik voor een 18-200 mm ?

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Luchtballon

    Moderator Note: Verplaatst van "Beginnershoek" naar "Algemeen".
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Luchtballon

      Leuke trip toegewenst
      Het is heerlijk varen met een luchtballon, alleen dien je wel op te passen tijdens het stijgen en het landen. Beiden kunnen er tamelijk hard aan toe gaan en ik zou voor wat fotografisch materiaal, niet teveel in een tas stoppen. In ieder geval zorg ervoor dat je fototoestel vrij rond je nek of schouder kan hangen. Bij een harde landing krijg je zware schokken en voor hetzelfde geld glipt je fototoestel uit je handen.
      eveneens gebeurt het vaak dat de mand niet direct stils taat en nog enkele meter over het oppervlak wordt voort getrokken. Heel onstabiel.
      Onveilig is dit allemaal wel niet, maar wel onstabiel en dat is nu iets wat je best mijdt met een fototas en fototoestel.
      Persoonlijk zou ik gaan vor een 18-200 allround lens. Natuurlijk afhankelijk van weersomstandigheden. Met een groothoek ? Ik weet het niet en ik betwijfel het.
      Anders kan die 70-300 ook wel leuk zijn, maar dat is afhankelijk van het type foto's dat jij maakt.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment

      Working...
      X