Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera mee of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera mee of niet?

    Hallo

    Ik ben 16 en binnen 2 dagen gaan we op tweedaagse naar Londen met onze klas.
    Enerzijds had ik graag mijn camera meegenomen, maar anderzijds ben ik ook wat bang voor diefstal.

    Kortom, ik vraag me af als ik me niet heel de reis zorgen zal maken over m'n camera ipv van de reis te genieten.

    Wat de groep betreft die met me meereist, daar heb ik geen schrik van voor diefstal/schade. Ik ken iedereen en weet dat niemand het in z'n hoofd zou halen om die camera te stelen.
    Ik zit eerder wat verveelt met de momenten op drukke plaatsen of in de metro, waar de kans groter is op diefstal/schade, en de momenten waarop camera's niet toegelaten zijn ik m'n camera misschien zal moeten achterlaten zoals in sommige musea.

    Ik ben er dus nog niet helemaal uit.
    Wat denken jullie, hebben jullie tips?

    Uiteraard zou ik hem graag meenemen, ik heb tenslotte niet voor niets een camera gekocht!
    Het gaat trouwens om een D7000 (geen compactje dus).

    Alvast bedankt voor jullie meningen!
    Rune
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

  • #2
    Re: Camera mee of niet?

    meenemen die handel!! desnoods aan ma en pa een diefstalverzekering bedingen, is juist op zo'n momenten dat je extra van je camera kan genieten toch??
    tenzij je van jezelf weet dat je nonchalant bent met je gerief natuurlijk :-)
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Camera mee of niet?

      meenemen die handel!! desnoods aan ma en pa een diefstalverzekering bedingen, is juist op zo'n momenten dat je extra van je camera kan genieten toch??
      tenzij je van jezelf weet dat je nonchalant bent met je gerief natuurlijk :-)
      Nonchalant met m'n gerief ben ik zeker niet!
      Bedankt voor je mening!

      Wat die verzekering betreft: daar zal ik eens wat opzoekwerk over doen!
      Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

      Comment


      • #4
        Re: Camera mee of niet?

        Neem niet teveel materiaal mee, en zorg ervoor dat de camera altijd "vast" aan je lijf hangt (niet op een tafel leggen terwijl je iets aan het drinken bent bijvoorbeeld).
        Als er iets vlakbij gebeurt, hou dan eerst je camera in je handen, want het kan een afleidingsmaneuver zijn, je aandacht wordt afgeleid, en ondertussen zijn ze met je spullen weg...
        Een kleine fototas zonder merk valt veel minder op dan een grote tas van de bekende merken, maak geen "reclame" voor de camera die je bij hebt (de riem waarop in het groot "NIKON" staat kan je ook omdraaien).

        Ga ook niet alleen op pad, want dan is de kans wat groter dat het mis loopt.

        Verder denk ik dat Londen eigenlijk geen grotere risico's inhoudt dan de meeste grote Belgische steden, zolang jij je gezond verstand gebruikt zal het allemaal best meevallen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Camera mee of niet?

          Ik ben er twee weken geleden nog geweest, en mijn camera heeft de hele reis over mijn schouder gehangen.
          Zoals gezegd met wat gezond verstand kom je al ver.
          De camera hing wel 'vast' over mijn schouder (zoals je een sling bag zou dragen), zodat ze hem niet meteen kunnen meeritsen. In de metro had ik steeds minstens een hand in contact met de camera, ik weet niet of het helpt maar volgens mij merkt een getrainde gauwdief al snel wie op zijn spullen let en wie niet.
          Laat niet merken dat je iets duurs bij je hebt. Een camera rond je schouder en evt een extra lensje in je hand- of heuptas lijkt veel minder duur dan een imposante fotorugzak met een bekende merknaam erop, waar je telkens met de grootste voorzichtigheid een camera instopt en weer tevoorschijn haalt...

          Grtjs,

          Yannick

          Comment


          • #6
            Re: Camera mee of niet?

            Londen is niet zo verschillend van andere steden. Geen zorgen maken dus. Wel opletten dat je je materiaal steeds bij je houd en bewust blijven van je omgeving. Kies op de "tube" je plaats zodat je wat "bescherming" hebt, ik bedoel daarmee een plaats waar je langs een of twee kanten een vaste wand hebt. Wij zijn geen museumgangers maar ik herinner mij geen Londense bezienswaardigheid waar we fotomateriaal moesten afgeven (rugzak niet toegelaten = niet binnen gaan bij ons).
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Camera mee of niet?

              Oke, bedankt allemaal voor de reacties!

              Veel spullen heb ik niet, enkel m'n D7000 met 18-105 kitlens die zal worden meegenomen in m'n lowepro fastpack 100, niet bepaald een opzichtige cameratas dus...
              Uiteraard zal ik gewoon m'n gezond verstand gebruiken en m'n camera steeds bij me houden.
              Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

              Comment

              Working...
              X