Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's van foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's van foto's

    Hallo

    Mijn oma en opa zijn binnenkort 50 jaar getrouwd. Als cadeau zouden we graag een collage maken van hun oude trouwfoto's in de vorm van een 50.

    We beschikken over de oude foto's maar we weten niet echt hoe we die foto's kunnen digitaliseren zonder al te veel kwaliteit te verliezen.

    Hebben jullie oplossingen?

    Alvast bedankt!
    Rune
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

  • #2
    Re: Foto's van foto's

    Heb foto's laten bijmaken van mijn grootvader bij het labo. Geen enkel probleem, prijs was helemaal redelijk en goed gelukt. Vraag eens bij een degelijk labo waar ze nog ontwikkeling doen (bvb in het antwerpse dichtbij het gerechtshof).

    Comment


    • #3
      Re: Foto's van foto's

      Met een goede scanner kan je heel gemakkelijk een digitale kopie maken van foto's.
      Je kan die gescande bestanden ook nog verbeteren met een fotobewerkingsprogramma.

      Als je de negatieven hebt, dan kan je die laten scannen.
      Met sommige flatbedscanners kan je ook negatieven scannen, maar de kwaliteit is dan een heel stuk minder goed dan wanneer die negatieven of dia's met een professionele scanner gescand zijn.

      Hoe goed de kwaliteit van de bestanden moet zijn, is afhankelijk van het formaat dat je wil laten afdrukken.
      Op een 10x15cm afdruk zie je de fouten veel minder dan op bijvoorbeeld 45x60cm.
      Last edited by Black B@ndit; 2 mei 2014, 22:47.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Foto's van foto's

        Met een all-in-one (printen-scannen-faxen) printer van bijvoorbeeld HP (prijs minder dan 80€) kan je de foto inscannen op 600 dpi naar een jpg file, en bewerken indien nodig. Je kan dan een mengeling van oude sepia en zwart-wit foto's allemaal overzetten naar zwart-wit.
        Je kan zelfs rechtstreeks copiëren en afprinten op mat of glanzend fotopapier in een kwaliteit dat je geen verschil ziet met het origineel.
        Last edited by notex; 3 mei 2014, 08:36.

        Comment


        • #5
          Re: Foto's van foto's

          Ok, bedankt!
          M'n tante heeft een scanner, ik zal het daar eens proberen.
          Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

          Comment


          • #6
            Re: Foto's van foto's

            Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
            Ok, bedankt!
            M'n tante heeft een scanner, ik zal het daar eens proberen.
            Ik heb anders een fotoscanner (en negatiefscanner) die je hiervoor gerust mag gebruiken.
            ______
            www.vue.photo

            Comment


            • #7
              Re: Foto's van foto's

              Ik heb anders een fotoscanner (en negatiefscanner) die je hiervoor gerust mag gebruiken.
              Bedankt voor het aanbod, maar de foto's zijn al grotendeels ingescand en met succes.
              Toch bedankt!
              Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

              Comment

              Working...
              X