Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Videobanden digitaliseren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Videobanden digitaliseren

    Hallo mensen.

    Ik ben nieuw hier, vergeef mij als ik iets vraag wat al duizenden keren van tevoren is gevraagd. Ik kon via de forum search geen bevredigend antwoord vinden.

    Ik werk momenteel met Magix Red uw Video's om mijn videobanden te digitaliseren. Echter zijn de bewerkingsmogelijkheden daar te beperkt, mijns inziens. Ook ben ik niet geheel tevreden met de videograbber die Magix meelevert. Deze zorgt voor strepen over het beeld die op het origineel niet aanwezig zijn.

    Hulp is zeer welkom! Het zijn videobanden met een grote emotionele waarde, die te zonde zijn om weg te laten rotten.

    Heeft er anders iemand ervaring met digitaliseringsdiensten van Hema of Media Markt? Het lijkt mij zo riskant. Een video met grote emotionele waarde, waarvan geen backup bestaat, afgeven in een winkel. Wat als er iets mis gaat ?

  • #2
    Re: Videobanden digitaliseren

    Om VHS ((PAL/SECAM: 720x576) banden te digitaliseren heb je een goede VHS speler nodig en een convertor.

    De Grass Valley ADVC-55 en Grass Valley ADVC-110 zijn heel bekende en goede convertors.
    Die zetten je VHS banden om in een digitaal DV-Signaal (DV = Digital Video).

    De goedkopere omzetters, genre USB stick, geven meestal de betere frustraties maar mindere video's.

    Die omgezette DV video kan je dan zowel op een harde schijf (intern/extern) zetten als op een DVD als de film niet te lang duurt.
    De digitale video kan je met elk goed video bewerkingsprogramma naar je hand zetten, titels en muziek toevoegen, etc.

    Als de prijs van een goede omzetter een belemmering is ga je beter op zoek naar een professional waarin je vertrouwen hebt. Waarbij je eventueel bij je cassettes kan blijven.
    Last edited by Skitch; 30 april 2014, 17:35.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: Videobanden digitaliseren

      DE GV converters zijn zeer goed, maar duur...
      Veel (betere) DV cams hebben analoge inputs en kunnen daarvan een DV formaat uitgeven (feed through) dat dan via firewire op een PC kan terecht komen.
      Tegenwoordig zijn er combo VHS/DVD die copy van VHS naar DVD mogelijk maken (of soms ook omgekeerd).Vooriemand die het eenvoudig wil houden en tosch een backup DVD wil van een VHS tape is dit misschien de oplossing.
      USB stick convertors zijn niet aan te raden: mindere kwaliteit en veela problemen met drivers en OS.

      Comment

      Working...
      X