Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Locatie: waar koolzaadvelden nu in bloei in België of Noord-Frankrijk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Locatie: waar koolzaadvelden nu in bloei in België of Noord-Frankrijk?

    Beste
    Voor de communiefoto's van ons dochter die we morgen gaan nemen, ben ik zoek naar koolzaadvelden die in bloei staan in België (West-Vlaanderen) of het noorden van Frankrijk. We willen niet verder dan 90 min. rijden in Frankrijk.
    Iemand die kan helpen?
    Alvast een dikke merci!
    groetjes Manuel

  • #2
    Re: Locatie: waar koolzaadvelden nu in bloei in België of Noord-Frankrijk?

    Vorig weekend heb ik er veel gezien in de buurt van Philippeville.
    Mooie grote gele velden, vaak met een blauwe (lucht) achtergrond, zonder veel storende elementen zoals gebouwen ed.

    Comment


    • #3
      Re: Locatie: waar koolzaadvelden nu in bloei in België of Noord-Frankrijk?

      richting Haccourt.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Locatie: waar koolzaadvelden nu in bloei in België of Noord-Frankrijk?

        Gisteren nog in de buurt van Compiègne geweest, het ene koolzaadveld na het andere, mooie golvende landschappen zonder storende elementen bij de vleet daar, jammer maar helaas zit het weer de komende dagen niet echt mee...
        1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

        Comment


        • #5
          Re: Locatie: waar koolzaadvelden nu in bloei in België of Noord-Frankrijk?

          Ik weet het, het is verder dan 1,5 u rijden, maar in Normandië telen ze precies maar één gewas meer.....koolzaad.
          Wat vroeger nog één van de bakermatten van vlasteelt was, is dit nu blijkbaar vervangen door koolzaad.
          Wij waren er twee weken terug nog net iets te vroeg om het vol gele te kunnen aanschouwen, het was nog maar in z'n beginstadium van de bloei.

          PS Toch nog een tip aan TS, laat je dochter maar niet IN of TUSSEN het koolzaad lopen, of je kan haar kleertjes weggooien.
          Ik ben ooit zo slim geweest......bleke broek naar de vaantjes, gele vlekken bleken niet meer te verwijderen.

          Groetjes
          Last edited by Guest17; 29 april 2014, 16:22.

          Comment


          • #6
            Re: Locatie: waar koolzaadvelden nu in bloei in België of Noord-Frankrijk?

            We hebben prachtig weer gehad vandaag :-)
            dank u wel voor de locaties, ik hou ze bij zowieso bij voor in de toekomst.
            Een extra dikke merci voor de tip van Djivan, ik was dus niet op de hoogte van het feit dat die bloemen vlekken afgeven. Chance dat ik dit op tijd gezien heb, en bij deze, dus niet van plan was, om ze te laten huppelen in het veld.
            We zijn vandaag toch vertrokken naar de velden, want ik wou toch zo graag onze meid met die bloemen. Richting Philippeville gereden, daar Pairi Daiza ongeveer op de weg ligt, dus zijn we eerst daar gestopt. Toen we Pairi Daiza verlieten, passeerden we in Silly een veld op de weg! Jammergenoeg had onze meid, na een hele dag rondlopen en toch ook wel een beetje poseren, geen zin meer om haar kleedje terug aan te trekken ... :-( Hoewel ik ernaar uitgekeken heb om ze tussen de gele bloemen te kieken, hebben we niets geforceerd, een mooi bloemenveld met een pruillipje ertussen trekt ook niet echt ;-)
            groetjes

            Comment


            • #7
              Re: Locatie: waar koolzaadvelden nu in bloei in België of Noord-Frankrijk?

              Oorspronkelijk geplaatst door Manuels Bekijk bericht
              .......Hoewel ik ernaar uitgekeken heb om ze tussen de gele bloemen te kieken, hebben we niets geforceerd, een mooi bloemenveld met een pruillipje ertussen trekt ook niet echt ;-)
              tja..jammer.
              maar was dit ongeveer de bedoeling:

              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment

              Working...
              X