Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

moreel dilemma

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • moreel dilemma

    Een goede collega/vriendin van mijn echtgenote is zaterdag getrouwd. Twee weken geleden hadden ze een probleem met hun fotograaf, waardoor die afspraak niet kon doorgaan. Ze hebben reeds meerdere foto's van mij gezien van op reis en dergelijke en vroegen aan mijn echtgenote of ik hun uit de nood kon helpen.

    Ik heb tot 4 keer toe uitgelegd dat ik slechts een amateur ben en mij zeker niet capabel voel om een huwelijk te fotograferen. Ik heb er trouwens ook het juiste materiaal niet voor. Maar ze smeekten mij toch om het te doen omdat ze anders geen foto's zouden hebben. Een vergoeding heb ik uiteraard geweigerd. Desondanks kreeg ik op het huwelijk toch een cadeau omdat ik ze uit de nood wou helpen en ze zeiden dat ze begrepen dat ik niet dezelfde kwaliteit kan leveren als een pro. Toen ik echter thuiskwam, bleek het cadeau veel meer te zijn dat een doos pralines of zo. Wij hebben een tegoedbon gekregen voor een diner in een sterrenrestaurant voor twee personen, met de uitleg dat het ook was voor de vele steun die de vrouw heeft aan mijn echtgenote.

    Wij voelen er ons gegeneerd bij, omdat in onze ogen dit cadeau veel te veel is natuurlijk.
    Ik ga een mooi fotoboek en een canvas laten afdrukken, maar voel me er niet goed bij, want ik wil hen niet teleurstellen...

    Hebben jullie nog raad hoe wij dit iet of wat zouden kunnen compenseren?
    Ik ga hun ook voorstellen om nog een reportage te doen als ze terug zijn van hun huwelijksreis, omdat er slechts heel weinig tijd was op het huwelijk zelf voor reportagefoto's doordat hun schema was uitgelopen...

    Alvast bedankt,
    Yoeri
    Last edited by YoeriV; 29 april 2014, 08:48.

  • #2
    Re: moreel dilemma

    Ik zou mij eerder geflatteerd voelen dan gegeneerd. Idd, de druk is groot om dat moment goed vast gelegd te hebben. Maar 't moet toch zijn dat je het kan want anders zouden ze het niet gevraagd hebben. Ik heb ook al foto's gezien van een doop die ik niet zo denderend vond maar die mensen waren ook supercontent dat een goede vriendin dat voor hen wilde doen. De meeste mensen zien het echte verschil niet tussen een foto die hier wordt goedgekeurd en een mindere foto, ze kijken alleen naar het onderwerp en ze denken aan het moment zelf. De details ontgaan hen dikwijls, dus no worry's.
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: moreel dilemma

      Je (jullie) hebt ze overduidelijk erg blij gemaakt. Wees daar ook zelf maar blij om. Nu nog een mooi album laten maken en jullie kunt heerlijk genieten van een fantastisch diner. Niet verder over nadenken zou ik zeggen..het was het bruidspaar het overduidelijk waard.
      http://www.smuttynose.nl

      Comment


      • #4
        Re: moreel dilemma

        Je kwaliteiten als fotograaf zijn waarschijnlijk beter, dan je zelf denkt
        Na de problemen met hun fotograaf waren ze duidelijk blij toch foto's van hun huwelijk te hebben,
        want normaal maak je zo'n dag maar eenmaal mee, in dezelfde omstandigheden.
        Wees tevreden over de hulp die je hen kon geven, want iemand uit de nood helpen kan enorm deugd doen aan't hartje.
        Rudi

        Comment


        • #5
          Re: moreel dilemma

          Voor de prijs van een mooi (en degelijk) fotoalbum + een kwaliteitsafdruk op canvas (+/- € 150) kun je al ongeveer met twee personen gaan eten in een kwaliteitsrestaurant!!
          "Just do it !"

          http://jr52.be/index.html

          Comment


          • #6
            Re: moreel dilemma

            Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
            Voor de prijs van een mooi (en degelijk) fotoalbum + een kwaliteitsafdruk op canvas (+/- € 150) kun je al ongeveer met twee personen gaan eten in een kwaliteitsrestaurant!!
            Juist, ja, geniet maar van de traktatie, een beroepsfotograaf kost ook veel hoor.....
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • #7
              Re: moreel dilemma

              Hier even de afloop meedelen:
              Het bruidspaar was heel tevreden met de foto's en in het bijzonder met enkele emotionele portretten die voor hun heel belangrijk waren die ik erin heb verwerkt.
              Met die gedachte konden wij dan ook met volle teugen genieten van ons cadeau. Wij zijn vrijdag gaan eten in het Hof van Cleve te Kruishoutem. Superavond gehad!

              Comment


              • #8
                Re: moreel dilemma

                Oorspronkelijk geplaatst door YoeriV Bekijk bericht
                Hier even de afloop meedelen:
                Het bruidspaar was heel tevreden met de foto's en in het bijzonder met enkele emotionele portretten die voor hun heel belangrijk waren die ik erin heb verwerkt.
                Met die gedachte konden wij dan ook met volle teugen genieten van ons cadeau. Wij zijn vrijdag gaan eten in het Hof van Cleve te Kruishoutem. Superavond gehad!
                Geniet van zo'n vriendschappen en van het leven.
                ...leeg...

                Comment


                • #9
                  Re: moreel dilemma

                  Kijk, een win-win situatie!!

                  en ik denk dat je dus niet zo neerbuigend moest doen over je foto-capaciteiten.
                  Je bent beter dan je zelf denkt!!

                  Tom
                  De gustibus et coloribus non est disputandum
                  Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                  Comment

                  Working...
                  X