Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarom neerbuigend doen over camera met kleine sensor.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarom neerbuigend doen over camera met kleine sensor.

    Ieder die iets van fotografie kent, weet dat op zijn minst een full frame nodig is om de beste kwaliteit te bekomen.
    Maar sommige DSLR gebruikers doen echt neerbuigend wanneer sprake is van een 1/2.3" sensor camera.

    Er zijn veel hobby fotografen die perfect tevreden zijn met zo'n camera.

    Als je eens rondkijkt op het net, zal je zien dat ook met dergelijke toestellen prachtige resultaten te bekomen zijn.


    Beauty is in the eye of the beholder (Oliver Platt)

  • #2
    Re: Waarom neerbuigend doen over camera met kleine sensor.

    Tjah... die discussie heb ik al vaak zien passeren in de audio- en recordingmiddens waar ik me veel begeef.

    Je kan enkel echt goed mixen op een SSL 4000 mengtafel, masteren doe je met een Fairlight systeem, de enige micro die de naam waardig is, is een Neumann U87 etc etc...
    Die dingen kosten een bom geld en gaat dat beter klinken?
    Ja. In de handen van iemand die er het beste kan uithalen.

    Dus ik als hobbyfotograaf ben heel tevreden met mijn cropsensor. Ik zit nog zeker niet aan de limiet van mijn camera, omdat ik ook nog geen freak ben op het gebied van fotografie.

    En mensen die neerbuigend doen over cropsensor... tja. Ik ben er zeker van dat die nog geen goeie foto geschoten hebben, tot ze die Hasselblad H4D gekocht hebben, dus dat ze maar beginnen sparen!

    Ik lig er alvast niet wakker van.

    IZ.
    For Greater Good - Ambient Music for the Masses

    Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

    Comment


    • #3
      Re: Waarom neerbuigend doen over camera met kleine sensor.

      Je hebt gelijk. Maar je moet toch over iets kunnen discussiëren

      Comment


      • #4
        Re: Waarom neerbuigend doen over camera met kleine sensor.

        Ik gebruik zelfs camera's die géén sensor hebben en dat met succes.
        Vergt wel wat oefening, dat wel.
        YMMV
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: Waarom neerbuigend doen over camera met kleine sensor.

          Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
          ....
          Maar sommige DSLR gebruikers doen echt neerbuigend wanneer sprake is van een 1/2.3" sensor camera.

          Er zijn veel hobby fotografen die perfect tevreden zijn met zo'n camera.
          Een goede fotograaf maakt met een instapcamera mooiere foto's dan een slechte fotograaf op full-frame.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Waarom neerbuigend doen over camera met kleine sensor.

            Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
            Je hebt gelijk. Maar je moet toch over iets kunnen discussiëren
            En het weer is zo saai he
            En ik volg ook Bouk in zijn uitspraak.

            IZ.
            For Greater Good - Ambient Music for the Masses

            Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

            Comment


            • #7
              Re: Waarom neerbuigend doen over camera met kleine sensor.

              Men moet er zich steeds bewust van zijn dat een groot aantal deelnemers hier lijden aan het (BD?) "luxeprobleem" syndroom ... in het licht daarvan is al de rest is compleet onbelangrijk.

              Comment


              • #8
                Re: Waarom neerbuigend doen over camera met kleine sensor.

                Waarom zouden we daar neerbuigend over doen.....ik alleszins niet, ik heb het hier al eens eerder geschreven, ik stap NOOIT over op FF.
                Ik leer nog dagelijks bij met mijn cropsensor, en ik maak even goede of even slechte foto's met mijn G10 als met mijn 60D, dus waarom zou ik de overstap maken !?!?
                Trouwens wanneer ik geen exif gegevens vermeld is er geen kat die van één van mijn foto's genomen met de G10 ziet dat die foto 'slechts' met de G10 gemaakt werd.
                Kan natuurlijk ook zijn dat al mijn foto's even slecht zijn, dan is het normaal dat men het verschil niet ziet .
                Maar ja, mijn buurman/familielid/collega werkt met dit of dat, dus moet ik wel iets kopen dat zijn dit of dat overtreft, of ze gaan neerbuigend op mij neerkijken..........en gelukkig bestaan deze wel, want het is daarmee dat de winkels leven/overleven,
                maar daar doe ik niet aan mee.

                Groetjes
                Last edited by Guest17; 25 april 2014, 11:45.

                Comment


                • #9
                  Re: Waarom neerbuigend doen over camera met kleine sensor.

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Men moet er zich steeds bewust van zijn dat een groot aantal deelnemers hier lijden aan het (BD?) "luxeprobleem" syndroom ... in het licht daarvan is al de rest is compleet onbelangrijk.
                  Het hebben syndroom, niet het gebruiken syndroom.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waarom neerbuigend doen over camera met kleine sensor.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Waarom zouden we daar neerbuigend over doen.....
                    Trouwens wanneer ik geen exif gegevens vermeld is er geen kat die van één van mijn foto's genomen met de G10 ziet dat die foto 'slechts' met de G10 gemaakt werd.

                    Groetjes
                    heb hier eens een foto geplaats gemaakt met mij GSM, geen haan die er naar kraaide.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waarom neerbuigend doen over camera met kleine sensor.

                      That's the point. Niemand ziet het verschil.
                      Een goede foto wordt gemaakt door de fotograaf, niet het toestel.
                      Rudi

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waarom neerbuigend doen over camera met kleine sensor.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                        Het hebben syndroom, niet het gebruiken syndroom.
                        Mea Culpa , en ge zou denken dat het beter wordt met ouder worden, maar.. nee hoor

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waarom neerbuigend doen over camera met kleine sensor.

                          Je kan met kleine sensors zeker mooie foto's maken, maar het hangt ervan af hoe hoog je kwaliteitseisen liggen, en op welk formaat je de foto's bekijkt. Als je fotos alleen bekijkt op het BD-formaat (max 1024 pix), zal je idd niet veel verschil zien. Maar hoe groter formaat waarop je foto's bekijkt, hoe sneller de kleine sensors door de mand vallen.
                          Op groot formaat kunnen foto's van een 1/2.3 of kleinere sensor kunnen echt niet tippen aan die van een APS-C of FF sensor. Tenzij je natuurlijk een fan bent van detailloze waterverfjes met veel ruisonderdukking.
                          David Leemans
                          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waarom neerbuigend doen over camera met kleine sensor.

                            sorry, dubbelpost.
                            Last edited by dleemans; 27 april 2014, 13:00. Reden: dubbelpost
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waarom neerbuigend doen over camera met kleine sensor.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                              Ik gebruik zelfs camera's die géén sensor hebben en dat met succes.
                              Vergt wel wat oefening, dat wel.
                              YMMV
                              Hihihi, die is goed.
                              Ik doe dat ook.
                              Gr. Joop
                              Als je een typevout vindt, mag je hem hebben.

                              Comment

                              Working...
                              X