Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleur muur vn Studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleur muur vn Studio

    Hallootjes

    Ik wil graag een kamer ombouwen tot een klein studio voor af en toe te gebruiken.
    Nu is mijn vraag.. in welke kleur zou ik de muren het best schilderen? Gewoon wit of lichtgrijs of andere meningen en tips?
    Alle tips zijn meer dan welkom!

    Thanks!

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

  • #2
    Re: kleur muur vn Studio

    Het beste is licht grijs, best geen wit om reflecties te voorkomen. Ideaal is zwart.
    Uw vraag staat hier wel fout.
    Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

    Comment


    • #3
      Re: kleur muur vn Studio

      Is donkergrijs dan de gulden middenweg tussen het beste en ideale of niet? Onder welke categorie moest ik die dan plaatsen?

      Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: kleur muur vn Studio

        Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
        Het beste is licht grijs, best geen wit om reflecties te voorkomen. Ideaal is zwart.
        Uw vraag staat hier wel fout.
        Vreemd antwoord :confuser:
        Het is mij niet duidelijk wat het verschil is tussen "beste" en "ideaal". Buiten de semantiek is het kleurverschil immens (lichtgrijs = < 9 % grijs ? of bijna wit) terwijl je wit afraadt.

        Mijn antwoord is genuanceerder naar TS toe. Wit is de optie die in vele studio's zal terugvinden. Bij portretfotografie kan je de muren zo als reflectiescherm gebruiken. Wil je dit niet dan hang je eventueel zwarte doeken hetgeen makkelijker is dan omgekeerd (zwarte muren vs witte doeken om te bouncen). Ruimtelijk is wit beter : het maakt de ruimte optisch groter, bij zwart komen de muren op je af en voel je je benauwd (vooral als die studio nog voor andere dingen kan worden gebruikt). Opletten welke soort verf je gebruikt. Bepaalde optische witmakers doen gekke dingen met je kleurbalans. Als het mijn studio zou zijn : wit. Achtergronden met papier.

        Tjerri

        Comment

        Working...
        X