Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iso

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iso

    Wat doet dat nu juist?
    ik heb op google al gekeken maar ik vind precies verschillende uitleg
    dus bv, ik ben tussen 2 compacte camera's aan het twijfelen, de ene een nikon met 6400 iso en een canon met 3200 iso
    wat gaat nu juist het verschil zijn bij de foto's dan?

  • #2
    Re: Iso

    Oorspronkelijk geplaatst door Deebo Bekijk bericht
    Wat doet dat nu juist?
    ik heb op google al gekeken maar ik vind precies verschillende uitleg
    dus bv, ik ben tussen 2 compacte camera's aan het twijfelen, de ene een nikon met 6400 iso en een canon met 3200 iso
    wat gaat nu juist het verschil zijn bij de foto's dan?
    Je vraag staat in het verkeerde forumonderdeel. Hier worden foto's geplaatst ter beoordeling.
    Maar om je toch verder te helpen, denk ik dat dit toch duidelijk is :



    Groetjes

    Comment


    • #3
      Re: Iso

      ow, ok sorry, en bedankt voor de reactie

      Comment


      • #4
        Re: Iso

        Bij compacte camera is de hoogste iso gewoonlijk toch onbruikbaar omdat er dan veel teveel ruis in de foto's zit.
        Laat je niet gek maken door de opgave van de hoogste iso waarde, want als je die ooit geprobeerd hebt, dan zal je die later toch nooit meer gebruiken omdat de foto's er dan veel te slecht uitzien.
        Met de kleine sensors van compactjes wordt de kwaliteit van de foto's gewoonlijk al slecht vanaf iso 800, het heeft dan zeker geen zin om die op 3200 of zelfs 6400 te zetten...
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Iso

          behalve een Sony RX100M2 dan ... de hoge iso fotos zijn daar ronduit verbluffend ... (iso 5000 zonder problemen ...) maar misschien valt die niet echt meer onder de compactjes ongeacht z'n afmetingen

          Comment


          • #6
            Re: Iso

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            behalve een Sony RX100M2 dan ...
            maar misschien valt die niet echt meer onder de compactjes ongeacht z'n afmetingen
            vind van wel.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Iso

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              behalve een Sony RX100M2 dan ... de hoge iso fotos zijn daar ronduit verbluffend ... (iso 5000 zonder problemen ...) maar misschien valt die niet echt meer onder de compactjes ongeacht z'n afmetingen
              Dat is dan ook geen gewoon compactje meer, de sensor van die Sony is een heel stuk groter dan bij de meeste andere compactjes.

              Heel wat mensen willen ofwel een heel klein goedkoop compactje, of anders een bridge toestel met een enorm zoombereik.
              Beide types compactjes zijn dan ook het meest vertegenwoordigd op de markt, maar dat wil daarom nog niet zeggen dat de beeldkwaliteit daarvan altijd even goed is (vooral de hoge iso is een groot probleem).

              Camera's zoals de Sony RX100M2 en vergelijkbare modellen van andere merken zijn voor de meeste mensen veel te duur, maar ze presteren wel een stuk beter.
              Het zoombereik is dan wel beperkt omdat het onmogelijk is om een groot zoombereik met een relatief grote sensor te combineren, én dan ook nog de afmetingen van het toestel binnen de perken te houden.

              Zeker als de lens lichtsterk moet zijn zullen de afmetingen en het gewicht flink toenemen bij een camera met een grote sensor en een groot zoombereik.
              Zo'n toestel wordt dan al snel te groot, te zwaar, en te duur om het nog verkocht te krijgen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment

              Working...
              X