Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginnerscursus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • beginnerscursus

    ik ben helemaal nieuw in de fotografie en heb ook een eerste camera gekocht: de fujifilm X20.

    super apparaat maar nu........... ik snap niets van die instelling allemaal, en daarmee dacht ik aan een beginnerscursus of workshop.

    Weet iemand een goede cursus voor me? tips? wat dan ook.... ik wil graag eens leren hoe alles werkt en hoever ik met de X20 kan gaan.

    ik verneem graag jullie info

    alvast bedankt

  • #2
    Re: beginnerscursus

    Het enige boek specifiek over de X20 is duitstaling "Fotopocket Fujifilm X20", te vinden op Amazon.co.uk.
    Er bestaat een engelstaling boek over de X10 (die kwa instellingen gelijk is aan de X20), "Photographer's Guide to the Fujifilm X10"

    Hier vind een summiere basiscursus:
    Fotografie cursus - een gratis basiscursus digitale fotografie. fotografie cursussen online met artikelen van professionele fotografen. Opleiding fotografie en tips


    Je hebt ook een online basiscursus van voor 97 €:
    In deze complete online fotografie cursus nemen wij je stap voor stap mee en kan je leren over fotografie en je eigen camera in eigen tempo. Je krijgt onbeperkt toegang tot alle lessen.


    Er is ook het boek "Digitale fotografie voor Dummies" van Julie Adair King, of "Basiscursus Fotografie" van Frank van Beloois.
    Zo zijn er nog een paar te vinden. Kijk bv eens op Bol.com.
    Rudi
    Last edited by rudimaes; 22 april 2014, 12:40.

    Comment


    • #3
      Re: beginnerscursus

      Oorspronkelijk geplaatst door johndeere Bekijk bericht
      .......

      super apparaat maar nu........... ik snap niets van die instelling allemaal......
      das wel een heel goeie..?
      ---
      maar tis inderdaad een goed toestel hoor.
      online cursus de moeite.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: beginnerscursus

        Oorspronkelijk geplaatst door johndeere Bekijk bericht
        ik ben helemaal nieuw in de fotografie en heb ook een eerste camera gekocht: de fujifilm X20.

        super apparaat maar nu........... ik snap niets van die instelling allemaal, en daarmee dacht ik aan een beginnerscursus of workshop.

        Weet iemand een goede cursus voor me? tips? wat dan ook.... ik wil graag eens leren hoe alles werkt en hoever ik met de X20 kan gaan.

        ik verneem graag jullie info

        alvast bedankt
        Heel leuk toestel, zou het ook graag hebben

        Wat snap je er specifiek niet aan? Is er dan geen handleiding bij?
        Je kan hem natuurlijk op volledig automatisch instellen... Maar ik neem aan dat je alle andere instellingen ook graag leert gebruiken.

        Eerst en vooral moet je weten hoe het maken van een foto in elkaar zit.
        Licht wordt opgevangen door de lens, op de sensor dat je beeld maakt, en dat licht kan je sturen met je lens, de lensopening, sluitertijd, iso gevoeligheid, ... Het zijn net die verbanden die je van elkaar moet leren onderscheiden en dan combineren.
        Elke parameter zorgt ervoor dat je beeld anders gevormd wordt.

        De basisbegrippen en hun relaties met elkaar staan hier neergeschreven:

        't is niet volledig correct, er zijn altijd uitzonderingen op de regel, maar met het globale plaatje ben je al aardig op weg.

        Comment


        • #5
          Re: beginnerscursus

          Oorspronkelijk geplaatst door johndeere Bekijk bericht
          ik ben helemaal ...
          ... helemaal John Deere van de traktors? :

          Discover John Deere tractors. From sub-compact utility to 4WD, John Deere offers a full line of versatile tractors to get the job done right.


          Comment


          • #6
            Re: beginnerscursus

            Van waar ben je?
            Ik wil altijd wel eens afspreken om wat tijd te maken om wat uitleg te geven.
            FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

            Comment


            • #7
              Re: beginnerscursus

              Of een fan van tractors
              Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

              Comment


              • #8
                Re: beginnerscursus

                Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
                Ook fan (y)

                Comment


                • #9
                  Re: beginnerscursus

                  Door deze foto's heb ik ontdekt dat John Deere een merk van tractors is
                  Rudi

                  Comment


                  • #10
                    Re: beginnerscursus

                    jip John Deere Tractor fan hier..... nu nog leren fotos maken!!

                    ik ben het Limburgse........... super bedankt voor de cursus tips en voor de persoonlijke cursus, maar ik ga eerst eens zelf wat wijzer proberen te worden; ik blijf op het forum.

                    Super die X20, heerlijk apparaat.

                    Ik ben nu aan het fotograferen zonder idee wat ik aan het doen ben met de instellingen...dat dit maar snel verandert.

                    Comment


                    • #11
                      Re: beginnerscursus

                      Ja, al doende leert men. Zelf heb ik nooit een cursus gevolgd, maar door er veel over te te lezen
                      en uit te proberen, in de loop der jaren wat ervaring opgedaan. Maar ik ben nog ver van volleerd
                      Rudi
                      Last edited by rudimaes; 22 april 2014, 21:10.

                      Comment


                      • #12
                        Re: beginnerscursus

                        Oorspronkelijk geplaatst door johndeere Bekijk bericht
                        Ik ben nu aan het fotograferen zonder idee wat ik aan het doen ben met de instellingen...dat dit maar snel verandert.
                        Dat komt in orde, man.

                        Gewoon blijven trekken.

                        Uw coach,
                        Kenny

                        Comment

                        Working...
                        X