Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ontwerp eigen site

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ontwerp eigen site

    Beste

    Is het mogelijk om met wordpress verschillende onafhankelijke websites te maken? of moet je per website die je wenst te maken alles opnieuw starten?
    Last edited by svanma; 21 maart 2014, 17:53.
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: ontwerp eigen site

    dat is mogelijk.. maar is niet gemakkelijk

    Comment


    • #3
      Re: ontwerp eigen site

      Ah ok, de reden is het volgende


      ik moet binnenkort een paar website's maken, en zal hiervoor wordpress gebruiken.
      ik heb namelijk wel een vraag hieromtrent.

      Dus ik zal bij one.com de hosting nemen, dan via deze gegevens wordpress instaleren.
      dan natuurlijk beginnen aan de website. MAAR als deze dan af is en deze staat online. dan zou ik willen beginnen aan de 2de website (voor mijn vriendin) en dan nog één voor mijn neef.

      Mijn vraag luid nu, ik moet iedere keer opnieuw de hosting aanvragen bij one.com (logisch), en dan iedere keer opnieuw wordpress installeren??? op one.com?? of heb ik dit verkeerd voor?

      alvast bedankt voor de reacties

      Oorspronkelijk geplaatst door Tuner111 Bekijk bericht
      dat is mogelijk.. maar is niet gemakkelijk
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: ontwerp eigen site

        Geen idee wat je juist wil maar als je ik.be, vriendin.be en neef.be wil maken moet je drie domeinnamen registreren en dan hangt het van de hosting af of je die in 1 account mag combineren. Waar ik mijn hosting heb mag dat en er staan momenteel twee sites online (een .com en een .be).

        Wat ook kan is familie.be registreren en dan ik.familie.be, vriendin.familie.be en neef.familie.be aanmaken (subdomeinen). Weet niet of dat bij one kan, bij mijn hosting wel, naast www.** bestaat blog.** en vroeger gallery.**

        Wel rekening houden met diskspace en datavolume als je meerdere sites opzet.


        @Tuner111 waarom zou dat niet gemakkelijk zijn? Alles kan maar sommige dingen hebben een prijs (en kosten meer moeite).

        Edit: Elke website/subdomein zal best een eigen database gebruiken dus hou rekening met een eventuele beperking van het aantal toegelaten databases.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: ontwerp eigen site

          Het is dus de bedoeling om verschillende website's te maken die verschillende doeleinden heeft.

          alles zou ik bij one.com hosten, maar mijn grootste vraag is als ik dan iedere keer de wordpress opnieuw hoef te installen?

          thx

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Geen idee wat je juist wil maar als je ik.be, vriendin.be en neef.be wil maken moet je drie domeinnamen registreren en dan hangt het van de hosting af of je die in 1 account mag combineren. Waar ik mijn hosting heb mag dat en er staan momenteel twee sites online (een .com en een .be).

          Wat ook kan is familie.be registreren en dan ik.familie.be, vriendin.familie.be en neef.familie.be aanmaken (subdomeinen). Weet niet of dat bij one kan, bij mijn hosting wel, naast www.** bestaat blog.** en vroeger gallery.**

          Wel rekening houden met diskspace en datavolume als je meerdere sites opzet.


          @Tuner111 waarom zou dat niet gemakkelijk zijn? Alles kan maar sommige dingen hebben een prijs (en kosten meer moeite).
          Canon EOS 550D // 15-85mm IS

          Comment


          • #6
            Re: ontwerp eigen site

            Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
            Het is dus de bedoeling om verschillende website's te maken die verschillende doeleinden heeft.

            alles zou ik bij one.com hosten, maar mijn grootste vraag is als ik dan iedere keer de wordpress opnieuw hoef te installen?
            Yup.
            Maar dat is toch geen probleem? WP is zowat de gemakkelijkste CMS die er is.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: ontwerp eigen site

              Hallo,

              Ik heb ook een domein bij one.com.

              Daar staan bv. twee Wordpress websites op, eentje "in de root", de andere in een subdirectory.
              Voor elke site moet je wel Wordpress apart installeren - en ook telkens zorgen dat de namen van je database verschillen.

              Voor de rest, fluitje va een cent - zeker met al die plug-ins die beschikbaar zijn voor WP.
              Ik heb er zelfs eentje gevonden die je toelaat je pagia's te ontwerpen in een soort "desktop-publishing omgeving" ...

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment

              Working...
              X