Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke compact camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke compact camera?

    Hallo


    Naast mijn Nikon spiegelreflexcamera wil ik graag een compact camera aanschaffen. We gaan binnenkort op trekreis en mijn spiegelreflex is te zwaar (en te duur) om mee te nemen. Daarom ben ik opzoek naar een goedkope compact camera. Helaas zie ik de bomen door het bos niet meer, te veel keuze!

    Hopelijk kunnen jullie mij iets aanraden. Ik heb nl. schrik dat de verkopers in de Media Markt er niet zoveel van af weten!

    * prijs: max. 200€
    * optische zoom
    * handtasmodel
    * eventueel groothoek
    * heldere foto's, en een ok kwaliteit bij donker licht

    Vooral voor reis en familie-huis-tuin foto's, want ik ben maar amateur Merci!

  • #2
    Re: Welke compact camera?

    Hi,
    Kijk eens naar de Panasonic Lumix DMC-SZ8 (159 € bij camerashop) 12 x zoom (24-288 mm) en toch klein.
    Panasonics hebben een goede automaat, dus goed voor point&shoot. Verwacht natuurlijk geen topkwaliteit.



    Mogelijk krijg je andere suggesties van toestellen die beter zijn, dus afwachten
    Rudi

    Comment


    • #3
      Re: Welke compact camera?

      Iets beter is de Panasonic TZ35 (199 € bij Mediamarkt, 189 € online)) Heeft 20x zoom (24-480 mm) en ook PASM instellingen.
      Is iets groter maar heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. Krijgt ook goede reviews.





      Rudi

      Comment


      • #4
        Re: Welke compact camera?

        Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
        Iets beter is de Panasonic TZ35 (199 € bij Mediamarkt, 189 € online)) Heeft 20x zoom (24-480 mm) en ook PASM instellingen.
        Is iets groter maar heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. Krijgt ook goede reviews.





        Rudi
        Bedankt Rudi!

        Comment


        • #5
          Re: Welke compact camera?

          Moest je voor de Panasonic gaan er staan goede video tutorials over de Lumix compacts
          door Graham Houghton, op Youtube.
          Onderstaande link gaat over de TZ30 (voorganger en buiten andere resolutie bijna
          identiek aan de TZ35)



          Rudi

          Comment


          • #6
            Re: Welke compact camera?

            Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
            Moest je voor de Panasonic gaan er staan goede video tutorials over de Lumix compacts
            door Graham Houghton, op Youtube.
            Onderstaande link gaat over de TZ30 (voorganger en buiten andere resolutie bijna
            identiek aan de TZ35)



            Rudi

            Geen andere voorstellen door anderen?

            Comment


            • #7
              Re: Welke compact camera?

              Karen,
              Ik denk dat de meesten enkel interesse hebben in DSLR, mirrorless of high end compacts

              Nu is het ook niet simpel om een goede camera met de door U gevraagde specs en prijscategorie
              te vinden.De gekende merken (Canon, Nikon, Olympus, Pentax, Fuji, Sony of Panasonic)
              zullen ook in die prijsklasse wel degelijke cameras hebben als je geen te hoge verwachtingen koestert.
              Rudi

              Comment


              • #8
                Re: Welke compact camera?

                ik heb een Sony DSC HX 20 V Dit model kan je niet meer kopen omdat er al nieuwere toestellen zijn , Ik ben er zeer tevreden over net zoals ons vorig compactje dat was een Panasonic TZ 7 . moet wel zeggen dat deze toestellen iets duurder waren maar dat komt omdat ze toen net op de markt waren ,

                Comment


                • #9
                  Re: Welke compact camera?

                  Sony hx 50v voor 250€ reeds te vinden, heel tevreden van, indien gewenst kan ik je link doorsturen via pb naar foto's met dit toestel genomen.
                  Van dit toestel mag je zelfs volgens mijn persoonlijke mening hoge verwachtingen koesteren, voor een compact.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke compact camera?

                    Karen, seffens kom je opnieuw in de bomen en het bos situatie, maar in dezelfde prijsklasse als de Sony HX 50V,
                    heb je ook de Panasonic TZ40.
                    20x zoom slechts, maar iets kleiner dan de Sony. Ook een goed toestel( Kan ik weten
                    want ik heb er zelf een)
                    Rudi

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke compact camera?

                      Oorspronkelijk geplaatst door rudimaes Bekijk bericht
                      Karen, seffens kom je opnieuw in de bomen en het bos situatie, maar in dezelfde prijsklasse als de Sony HX 50V,
                      heb je ook de Panasonic TZ40.
                      20x zoom slechts, maar iets kleiner dan de Sony. Ook een goed toestel( Kan ik weten
                      want ik heb er zelf een)
                      Rudi
                      Ik had eerst de tz40 en vond de sony beter, iemand van het forum hier heeft toen mijn tz40 overgenomen. Maar ja, smaken verschillen natuurlijk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke compact camera?

                        De hx50v is zonder twijfel een goed toestel, maar ik ben zo gewoon aan de panasonic TZ toestellen, dat ik steeds voor panasonic ga. Ik hen ook een FZ200.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke compact camera?

                          OK! bedankt allemaal.. ik weet nog niet wat het gaat worden maar laat het nog weten!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke compact camera?

                            Nikon p7800 voir veel bereik of nex3 als scherpte/diepte belangrijker is

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke compact camera?

                              Welk toestel je ook neemt, veel plezier ermee. Daar gaat het tenslotte om bij het fotograferen.

                              Comment

                              Working...
                              X