Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke soft?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke soft?

    Ik zou kunnen zoeken, maar ben wat lui vandaag
    Iemand die mij kan vertellen waarmee ik zonder veel poespas filmpjes genomen met een reflex kan omzetten naar een degelijk web-aanvaardbaar formaat? Roteren zou ook moeten kunnen.
    Voor MAC graag. En ook voor Windoze.
    Al doende leert men...

    Flickr

  • #2
    Re: welke soft?

    Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
    ............................filmpjes genomen met een reflex kan omzetten naar een degelijk web-aanvaardbaar formaat................................
    Welke reflex? Als je een film opneemt met een DSLR heeft die toch een formaat en die kan je dan toch op de PC bekijken?

    Web-aanvaardbaar formaat ? Bedoel je dat de totale bestandsgrootte met een e-mail moet verzonden worden?
    Dat gaat wel ...... maar dan heb je helemaal geen aanvaardbare kwaliteit meer.
    Je kan de film op YT (of zo) zetten en de film dan openbaar, privé of verborgen zetten.
    Software om te converteren : Freemake Video Convertor
    Om de film samen te stellen : Corel VideoStudio Ultimate X7 bvb. of MAGIX Video deluxe of Edius express of NeroVideo of nog anderen.
    Last edited by Skitch; 15 maart 2014, 15:09.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: welke soft?

      Ok Thx, ik doe het nu idd via YT, maar die bestanden leken me nog steeds zo groot. maar zal dus niet kleiner kunnen zeker
      Zal je progje eens bekijken. Bedankt.
      Is met D7000
      Al doende leert men...

      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: welke soft?

        25 à 30 Mb per minuut film is niet abnormaal in AVCHD (H.264 - 1920*1080 aan 25fps) compressie en in een .MP4 bestand.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: welke soft?

          Miro is ook een goeie ouwe.

          Slu !

          Tjerri

          Comment


          • #6
            Re: welke soft?

            Ik gebruik op Mac altijd het gratis Handbrake (www.handbrake.fr) !

            Comment

            Working...
            X