Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dalende verkoop camera's en lenzen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dalende verkoop camera's en lenzen ?

    Ik dacht echt dat er meer en meer camera's geproduceerd en verkocht werden ... maar uit wereldwijde cijfers blijkt een serieuze daling zich te hebben voorgedaan in 2013.

    Althans toch volgens officiële statistieken van CIPA, Camera & Imaging Products Association :

    http://lensvid.com/wp-content/upload...00-ver-2-0.jpg

  • #2
    Re: Dalende verkoop camera's en lenzen ?

    Ik heb Scott Kelby zelfs horen zeggen dat tegen het einde van dit jaar er nog maar 3 merken overblijven, Canon,Nikon en Sony.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Dalende verkoop camera's en lenzen ?

      Als ik naar de beurscijfers kijk dan kan je sony ook al schrappen, ziet er niet goed meer uit voor hun.

      Canon komt er het beste uit, Nikon houd zich ook goed sterk.

      Maarja hoe komt het? Sinds de opkomst van digital imaging moest er nog sterk gewerkt worden aan de kwaliteit van de toestellen en iedereen kocht elke 2 jaar wel een nieuwe body. Nu zijn de laatste jaren de toestellen zo goed geworden dat er weinig meerwaarde is te vinden in een nieuw toestel.

      En een gelijke trend lijkt zich ook af te zetten in de smartphone markt.

      Je kan niet blijven kopen als er bijna geen verschil meer op zit met je vorig toestel.

      Comment


      • #4
        Re: Dalende verkoop camera's en lenzen ?

        komt gewoon omdat je tegenwoordig met van alles foto.s kan maken.
        je hebt er niet echt meer een fototoestel voor nodig.
        grt,boku.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Dalende verkoop camera's en lenzen ?

          Is normaal en ik maak er mijn helemaal niet om druk.
          Vele jaren geleden toen ik digitaal begon, verklaarde merendeel me voor gek en sprak men niet echt minnend over het stoppen met analoge toestellen.
          BD kende trouwens toen ook haar bron.
          De eerste toestellen waren voor die tijd technische hoogstandjes en je betaalde je je ook blauw voor.
          Bij analoge fotografie was het hoogtepunt van verkoop ook al jaren voorbij en nagenoeg ieder gezin had toch één of ander analoog fototoestel.
          En toen kwam de strijd in de digitaaltjes. eerst onzeker waar veel medespelers het durfden de eerste stappen te zetten. We spreken over de compactjes en nu en dan staken er enkele het hoofd boven met een meer professioneel toestel en deze laatste gingen als zoete broodjes, allee, gingen meer naar de betere liefhebber.
          Canon en Nikon hadden toen ook al hun "professionelere" toestellen maar waren onbetaalbaar.
          Met de intrducite van de 300D en de D70 werd de koers naar digitaal op gang getrokken want eindelijk betaalbaar en echte reflexen.
          In een periode van nagenoeg 10 jaar heeft digitaal de analog eruit gebonjourd en is het een algemeen gebruiksvoorwerp geworden. Je moet maar eens naar foto's zien van 10 jaar geleden op bv de grote markt van Brussel en eentje dat je gisteren nam.
          Je merk duidelijk dat er met iets anders wordt gefotografeerd. De digitale reflex is een algemene noodzakelijkheid geworden voor de modale toerist.
          Je moet maar eens zien aan welke snelheid eenvoudiger reflexen op de markt komen om die onderlaag van de twijfelende beeldjesschieter in te palemn.
          Een digitale reflex, gekocht voor die ene reis naar de ardennen om er dan gedurende 2 weken aan de nek te hangen of in de handtas te zitten om daarna in een kast te verzeilen is een hoger percentage dan dat wij liefhebbers kunnen inschatten.
          In die periode een boost van je welste .... waarbij natuurlijk meer aandacht gaat naar verkoop dan visie.
          De compactjes halen hoog, maar zwakken stilaan af naar de smartphone en zelfs mogelijk naar tablet toe. Ons speelgoed is dringend aan vervanging toe.
          Blijven dan nog enkele hoofdspelers over die echter een visie zullen moeten hebben. Wat brengt ons fotografie morgen ? We zitten nu allemaal al met een hoog technologisch wonder, maar vinden van nieuwe uitdagende nieuwere technologie zit ofwel in geheimzinnige afgesloten labo's of laat voorlopig op zich wachten.
          Wat morgen komt ? Ik weet het niet, alleen, dat het saturatiepunt van fototoestellen bij Jan publiek en de fotoamateur bereikt is, zoniet gepasseerd.
          Willen die bedrijven overleven dan zal een neiuwe prikkel naar de koper dienen gevonden en het zal er ene moeten zijn die echt meerwaarde heeft dan alleen maar een foto te kunnen nemen van 80 Mgpixel
          De hype is stilaan voorbij, willens nillens
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Dalende verkoop camera's en lenzen ?

            Het verschil tussen een nieuw model camera en het vorige is soms zo klein dat het echt niet de moeite waard is om nog eens geld uit te geven.
            Toen de eerste betaalbare DSLR's op de markt kwamen zat er gewoonlijk nog een groter verschil tussen de oude en de nieuwe versie.
            De Canon 20D was een heel grote verbetering tegenover de 10D, maar bij de 20D en 30D was er weer niet veel verschil, de 40D was weer een goede stap vooruit, maar op dit ogenblik hebben alle Canon crop camera's wel ongeveer dezelfde beeldkwaliteit.
            Als er een nieuw model uitkomt, dan moet je al heel goed gaan zoeken wat er verbeterd is tegenover het vorige model (en dat geldt niet alleen voor Canon).

            Er komen af en toe wel nieuwe (vernieuwde) lenzen, maar die zijn dan gewoonlijk weer een stuk duurder dan de vorige versie (toch zeker bij Canon).
            Iedereen die nu wat meer uit zijn (haar) DSLR wil halen heeft nu al wel een setje lenzen, en die worden gewoonlijk nog minder snel vervangen dan de camerabody.
            Daardoor zal de verkoop van de lenzen waarschijnlijk nog wel wat blijven dalen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment

            Working...
            X