Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 600d of panasonic lumix dmc-fz200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 600d of panasonic lumix dmc-fz200

    Hallo,

    kan iemand mij hier wat goede raad geven want ik blijf maar zoeken en twijfelen
    Ik heb momenteel een canon 600d met de 18-55mm en de 50mm f1.8
    mijn vorig toestel was een 450d met een 70-200mm f4 en de 85mm 1.8
    mijn laatste toestel had ik verkocht samen met objectieven omdat ik met mijn hobby en avondschool fotografie ben gestopt,
    na 2 jaar begon ik fotografie toch te missen en ben ik de 600d gaan halen maar eigenlijk ik haal hem weinig boven om 2 redenen hij is toch te groot om mee te nemen
    en dan van objectieven te wisselen, en ik vond mijn foto's veel mooier met mijn vorig toestel maar dat zal wel door die prime objectieven zijn, mijn foto's nu zijn meestal onscherp
    daarom was ik wat aan het rondzoeken op internet veel lezen en foto's bekijken en ik kom op de panasonic lumix dmc-fz200 doordat hij veel zoom heeft
    en een 2.8f waarde heeft over het heel bereik, zou dit toestel beter zijn dan de 600d vraag ik mij af?

    Voor mij is belangrijk gewoon mooie foto's te kunnen maken,
    meestal neem ik foto's van dieren vooral honden en kinderen
    dus veel beweging is er wel, en soms eens een bloemetje
    wel speel ik zeker graag met het bokeh effect mijn toestel stond dus meestal op av
    dat was super met de 85mm maar ook de 70-200mm f4 ging dat prima
    wat ook belangrijk is ik druk regelmatig mijn beste foto eens af in een groot formaat om dan in te kaderen
    zou de panasonic lumix dmc-fz200 een goed toestel zijn dan voor mij ?

    alvast bedankt
    groetjes Leen
    Groetjes Leen
    Canon EOS 600D -18-55mm - 50mm 1.8

  • #2
    Re: canon 600d of panasonic lumix dmc-fz200

    Met een canon 600D je foto's onscherp?? Dat zal dan waarschijnlijk wel te maken hebben met je instellingen...trek je op automatisch?
    Als je veel bewegende dieren en kinderen trekt zou ik toch eerder opteren voor je 600D en als je ze dan ook nog laat uitvergroten.
    Ik denk dat je mindere foto's hebt met de 600D omdat deze meer MP heeft en zo je kitlens meer fouten laat zien.
    Maar als je natuurlijk hem niet veel gebruikt dan zou ik opteren voor de panasonic dan heb je alles in één groothoek en voldoende zoom.
    Plus er staat een degelijke lichtsterke lens op van op het hele bereik f2.8.
    Het enige nadeel vindt ik de kleine sensor deze zal algauw rapper ruis laten zien als je uitvergroot.
    Maar bij goed weer en voldoende licht zal deze je wel weten bekoren ook voor kinderen en dieren te fotograferen;

    grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: canon 600d of panasonic lumix dmc-fz200

      ik heb al gezien naar de instellingen van de 600d en ik heb ze gewoon weer op fabriek instellingen gezet maar nog altijd meer onscherp dan scherp
      ik denk dat het aan de objectieven ligt omdat ik misschien die prime's gewoon ben toen ik vroeger bezig was,
      ik werk nog altijd op av omdat ik graag met bokeh werk maar op den duur ben ik verplicht automatisch te gaan om toch goede foto's te hebben.
      hoe groot maximaal zou ik dan met die lumix dmc-fz200 om af te drukken?

      groetjes
      Groetjes Leen
      Canon EOS 600D -18-55mm - 50mm 1.8

      Comment


      • #4
        Re: canon 600d of panasonic lumix dmc-fz200

        Is een lichtsterke zoom lens zoals de tamron 17-50 mm f2.8 geen optie voor je DSLR?
        Sinds ik deze gekocht heb voor mijn Sony DSLR is die er bijna niet meer af geweest. Zeer tevreden van!
        Een prime is nog altijd beter misschien maar de zoom lens zal op zijn beurt nog een stuk beter zijn dan uw 18-55 mm lens.
        Het voordeel is dat je veel minder gaat moeten wisselen van lenzen. Normaal is dit de bedoeling voor een DSLR maar ikzelf doe dit ook niet graag en zeker niet op een uitstap.
        Op uitstap heb ik dus alleen het toestel + de aangekoppelde zoomlens mee in een juist gepaste toploader. Zo valt de sleur nog mee vindt ik.
        Ook bezit ik nog een Sony bridge toestel van een tweetal jaar oud en ook daar ben ik zeer tevreden over. Alleen als het wat donker wordt is dit iets anders.
        Hier worden ook enkel foto's genomen op een gezinsuitstap of van de kinderen / honden.
        Canon

        Comment

        Working...
        X