Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autostrade nachtfotografie met lange sluitertijden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Autostrade nachtfotografie met lange sluitertijden

    Voor de afwisseling, en ook een beetje de fun, wil ik volgende week op een avond eens gaan experimenteren met lange sluitertijden.
    Weet iemand een goede plek om rijdende auto's te gaan fotograferen in de (wijde) omgeving van Leuven?
    Zou een ND filter (bigstopper) noodzakelijk zijn?

  • #2
    Re: Autostrade nachtfotografie met lange sluitertijden

    de E314 neemt een bochtje ter hoogte van tielt winge. Als je daar ergens op een brug gaat staan dan zie je de straatverlichting in een S'je lopen, heb ik altijd mooi gevonden.

    ik vermoed dat je het ziet vanop de brug van de oude tiensebaan. (indien niet, lang leve de gps en zoek het volgende brugje )

    Tom
    Last edited by TomStr; 6 maart 2014, 15:53. Reden: xtra info
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: Autostrade nachtfotografie met lange sluitertijden

      Bedankt Tom, komt goed uit. Mijn companion woont in Sint-Joris Winge

      Ik denk dat ik twee opties heb:

      of


      PS: ik heb je EDIT te laat gelezen, ik zal dus hier naartoe gaan https://www.google.be/maps/place/50%...!3m1!1s0x0:0x0
      Last edited by seerdekens; 6 maart 2014, 16:01.

      Comment


      • #4
        Re: Autostrade nachtfotografie met lange sluitertijden

        nd filter zal voor niets nodig zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Autostrade nachtfotografie met lange sluitertijden



          Moderator Note: Je foto is te groot, en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare foto's plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 1024px.
          Last edited by LesC; 14 maart 2014, 10:54.

          Comment


          • #6
            Re: Autostrade nachtfotografie met lange sluitertijden

            zeer mooi gedaan en een mooi standpunt!!

            Tom
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

            Comment


            • #7
              Re: Autostrade nachtfotografie met lange sluitertijden

              Danku Tom, was vlak bij het werk en was vrijdag over die brug gereden. Toen plannen gemaakt om hier op maandavond terug te komen. Had er tevoren niet aan gedacht. Goed kijken helpt dus
              Ben even blijven wachten totdat het licht goed zat, en toen begonnen de auto's plots te rijden

              Mijn kameraad is gisteren naar het punt in Sint-Joris Winge aan de E314 geweest. Helaas te donker en te weinig verkeer op dat moment, maar wel een mooie bocht. Daar ga ik ook nog eens naar toe.
              Last edited by seerdekens; 11 maart 2014, 08:58.

              Comment


              • #8
                Re: Autostrade nachtfotografie met lange sluitertijden

                Welke sluitertijd ? 20 sec ?
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • #9
                  Re: Autostrade nachtfotografie met lange sluitertijden

                  De foto hierboven: 10s, F18 en ISO 100

                  Hieronder nog eentje op 13s, F16 dacht ik (de exif zit niet meer in deze export)


                  Moderator Note: Je foto is te groot, en dus achter een linkje geplaatst. Wil je hier zichtbare foto's plaatsen, dan moeten zij beantwoorden aan de BD-normen, nl. langste zijde maximum 1024px.
                  Last edited by LesC; 14 maart 2014, 10:57.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Autostrade nachtfotografie met lange sluitertijden

                    Zo'n foto's kan je eigenlijk beter dieper in de winter nemen, waardoor het vroeger donker is en dus ook meer verkeer op de foto kan gevangen worden.
                    Als je dan je sluiter nog langer laat open staan, dan krijg je ononderbroken lijnen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Autostrade nachtfotografie met lange sluitertijden

                      Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
                      Zo'n foto's kan je eigenlijk beter dieper in de winter nemen, waardoor het vroeger donker is en dus ook meer verkeer op de foto kan gevangen worden.
                      Als je dan je sluiter nog langer laat open staan, dan krijg je ononderbroken lijnen.
                      Tenzij je in de winter rond 17u gaat als het donker is, dan kan er nog de avondspits met file zijn... en heb je zeker geen ononderbroken lijnen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Autostrade nachtfotografie met lange sluitertijden

                        Klopt, ik wou het ook niet pikdonker hebben.
                        Ik heb er een 20 minuutjes staan wachten, tot ongeveer half zeven, pas dan begon het verkeer wat vlot te rijden.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Autostrade nachtfotografie met lange sluitertijden

                          Ik denk je beter een eindje over de grens kan rijden, met name Nederland en Duitsland hebben (gelukkig) geen verlichte autosnelwegen.

                          Typ maar eens volgende zoekterm in bij Google afbeeldingen: autobahn bei nacht
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment

                          Working...
                          X