Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Milford Sound - birds view 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Milford Sound - birds view 2

    deze heb ik luttele seconden later genomen dan vorige versie en vind hem beter, al heb ik er serieus werk aan gehad om verschrikkelijke reflecties weg te werken .
    De reflecties in die bolle helicopterruiten waren a pain in the a**

    "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

  • #2
    Re: Milford Sound - birds view 2

    Ja hoor ik vind deze ook beter.
    Ik heb enkel een puntje van twijfel betreffende het onderste stukje groen.
    www.photo-rudi.be

    Comment


    • #3
      Re: Milford Sound - birds view 2

      Ik vond je vorige foto beter...zat meer diepte in...maar deze is ook mooi hoor
      Gr Pascale
      Eerlijkheid duurt het langst!!
      Mijn website: http://www.degrafon.be/

      Comment


      • #4
        Re: Milford Sound - birds view 2

        Zeker een plaat met een prachtige dieptewerking. Mooi hoor !
        Misschien had je iets meer uit het lichte deel (links) kunnen halen ?
        Groeten,
        Johan
        Last edited by Johan1956; 6 maart 2014, 10:11.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Milford Sound - birds view 2

          Die maak je niet bij ons

          Comment


          • #6
            Re: Milford Sound - birds view 2

            Ook mooi maar om het één of ander heb ik het gevoel dat er in je eerste meer diepte zat

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Milford Sound - birds view 2

              Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
              Misschien had je iets meer uit het lichte deel (links) kunnen halen ?
              Hoezo, wat is meer ?
              "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

              Comment


              • #8
                Re: Milford Sound - birds view 2

                Hoi Linda,
                Omdat ik snap dat mijn opmerking niet echt duidelijk is, heb ik het maar in de vorm van een plaatje gedaan.
                Begrijp me goed: Het is net als een mooie vrouw met make-up. Zonder,blijft het toch een mooie vrouw.
                Als je mijn make-up niets vind, laat het maar weten. Dan zal ik zeker de remover gebruiken.
                Mijn vermoeden is dat het ook wel een beetje de schuld is van de reflecties. En daarom toch veel respect voor wat je er nog van hebt gemaakt.
                Groeten,
                Johan
                Last edited by Johan1956; 7 maart 2014, 08:41. Reden: Mijn vermoeden, enz ..........erbij gezet
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Milford Sound - birds view 2

                  't Is altijd beetje balanceren op een slappe koord hé Johan. Je kan de hooglichten ook zodanig temperen en schaduwen zodanig oplichten dat er geen contrast meer overblijft.
                  Ik had er eigenlijk juist veel moeite aan gedaan om er contrast in te krijgen omdat de originele vanop die hoogte door het raam maar een vaal soepje was, die ik eerst wou deleten, temeer dat hij bovendien vol lelijke raamreflecties zat.
                  Ik vond het landschap echter zodanig mooi, dat ik erg mijn best gedaan heb om er toch nog iets van te maken. Om dat duidelijk te maken kan je hier de versie zien zoals hij uit de camera kwam.....vreselijk hé. Zonder photoshop zou'k niet veel foto's moeten overhouden hebben.
                  En ja, het kan altijd nog beter...ik geef toe dat jouw versie nòg beter is als ik het zo zie maar dat is gelijk met koken zeker. Fotografie is geen exacte wetenschap. Voor de ene mag er wat meer peper en voor de andere wat minder.
                  Maar ik nodig je uit om eens jouw versie te maken met het origineel ipv juist de finishing touch uit te voeren
                  "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Milford Sound - birds view 2

                    Hoi Linda,
                    Van daar ook mijn laatste zin.
                    Groeten,
                    Johan
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Milford Sound - birds view 2

                      Johan, je hebt me op een fantastisch idee gebracht. Zou een forumonderdeel "Uitdaging" niet leuk zijn ?
                      De uitdager post een foto met een link naar het 'naakte' en originele RAW bestand (= alle sliders op 0) en iedereen die zich geroepen voelt mag ermee aan de slag....geen regels, alles kan.
                      Ik wed dat iedereen zo zijn eigen versie zal brouwen en er weinig identieke versies zullen uitkomen.
                      Dit zou ook heel leerrijk kunnen zijn voor beginnelingen, die op die manier de mogelijkheden van fotobewerking beter leren kennen. En de gevorderden kunnen hun kunsten dan eens demonstreren.
                      Ik zal eens zien in welk forum ik met dit voorstel terecht kan.
                      "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Milford Sound - birds view 2

                        Prachtig idee , Linda !
                        Stom toevallig, had ik daar ook al eens op zitten broeden.
                        Ik ben dit nl. al eens eerder tegengekomen "uit mijn vorige leven", toen ik nog vliegtuigen fotografeerde. Inderdaad erg leuk om te doen.
                        Een probleempje : Bij de meeste photohosts is het helaas niet mogelijk om een raw te plaatsen.
                        Ik doe absoluut mee ,als er zoiets van de grond komt.
                        Groeten,
                        Johan
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Milford Sound - birds view 2

                          Ik heb het in Fotobewerking op tafel gegooid. Je kan bijvoorbeeld perfect via dropbox een publieke RAWfoto linken en er zijn waarschijnlijk nog andere mogelijkheden. Ik wissel zo alle foto's van mijn zoon uit via dropbox want ik woon langs de andere kant van de wereld. Het enige probleem is dat die van mij meer dan 70 MB per foto zijn...dat zal voor sommigen met een trage internetverbinding een groter probleem zijn. Maar het kan natuurlijk ook met een JPEG al worden de mogelijkheden dan wel kleiner.
                          "If you're going through hell, keep going" (Winston Churchill)

                          Comment

                          Working...
                          X