Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwarte puntjes in zoeker

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zwarte puntjes in zoeker

    Hallo

    Ik heb sinds 3 maanden een nikon d7000
    Nu wil ik vandaag net eens een wolk fotograferen, en valt me op dat ik door de zoeker 3 zwarte vlekjes linksonder in de hoek zie.

    Deze vlekjes staan niet op de foto. Iemand tips hoe ik deze zou kiunnen verwijderen of hoe deze er ooit gekomen zijn?
    Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

  • #2
    Re: Zwarte puntjes in zoeker

    Wss stofjes op je matglas ofwel je zoeker eens proper wrijven. Op mijn oude 1d heb ik zo ook een paar. Stoort me niet

    Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Zwarte puntjes in zoeker

      Oke, hoe kan je ze best verwijderen zonder blaasbalg?
      Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

      Comment


      • #4
        Re: Zwarte puntjes in zoeker

        Zal er gewoon afblijven...
        Maar vind het raar dat ze erin gekomen zijn. Heb maar 1 lens en die is er nog maar 3 keer, heel kort van geweest...
        Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

        Comment


        • #5
          Re: Zwarte puntjes in zoeker

          Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
          Maar vind het raar dat ze erin gekomen zijn.
          Misschien zaten ze er al in, ergens in je camera en zijn ze nu toevallig binnen gezichtsveld gekomen.
          Kijk maar naar gans het debacle met de D600.

          Comment


          • #6
            Re: Zwarte puntjes in zoeker

            Achzo.
            Bedankt voor de reacties! Ik laat het maar zo, het stoort me niet echt. Zal het in de gaten houden als ze vermeerderen...
            Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

            Comment


            • #7
              Re: Zwarte puntjes in zoeker

              Je wil die van mij eens zien :-).
              Je kan nakijken of het op je sensor of op je matglas is door een foto van een witte achtergrond of een lucht te nemen op een klein diafragma (F22 of zo) Als je ze dan niet op de foto ziet zitten ze op je matglas en kan dat geen kwaad.
              FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

              Comment


              • #8
                Re: Zwarte puntjes in zoeker

                Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
                Je wil die van mij eens zien :-).
                Je kan nakijken of het op je sensor of op je matglas is door een foto van een witte achtergrond of een lucht te nemen op een klein diafragma (F22 of zo) Als je ze dan niet op de foto ziet zitten ze op je matglas en kan dat geen kwaad.
                Wat op je sensor zit zie je nooit door de zoeker.

                Comment


                • #9
                  Re: Zwarte puntjes in zoeker

                  Ik had op mijn D3100 ook opeens een extra focus punt. Het bleek een stofje op het matglas te zijn. Het matglas zit aan de bovenkant van de camera.
                  Met een pluisvrij doekje was het snel weg.

                  Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
                  Mijn fotosite: www.verschaeren.org
                  Mijn website: www.computerhersteller.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zwarte puntjes in zoeker

                    Kan er in gekomen zijn door het ademen van je lens wanneer je in- en uitzoomt.
                    Hou dus ook de buitenkant van je lens een beetje proper.
                    D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zwarte puntjes in zoeker

                      Oorspronkelijk geplaatst door brunov Bekijk bericht
                      Ik had op mijn D3100 ook opeens een extra focus punt. Het bleek een stofje op het matglas te zijn. Het matglas zit aan de bovenkant van de camera.
                      Met een pluisvrij doekje was het snel weg.

                      Dat is toch geen D3100 brunov, mooie analoge FF

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zwarte puntjes in zoeker

                        Is ook mijn camera niet..
                        Zoeken op Google is rapper dan zelf een fotoke nemen :-)

                        Verstuurd vanaf mijn GT-I9100 met Tapatalk
                        Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
                        Mijn fotosite: www.verschaeren.org
                        Mijn website: www.computerhersteller.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zwarte puntjes in zoeker

                          nikon-to-offer-d600-shutter-replacement-to-address-dust-issue

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zwarte puntjes in zoeker

                            Heb ergens gelezen dat dat matglas zeer fragiel is en makkelijk te beschadigen. Klopt dit?
                            Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zwarte puntjes in zoeker

                              Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
                              Heb ergens gelezen dat dat matglas zeer fragiel is en makkelijk te beschadigen. Klopt dit?
                              Ja, dat klopt, is maar een soort relatief zacht plexi met allemaal kleine lijntjes of een zandstraal stuctuur,
                              vandaar dat je het wat voorzichtig moet behandelen. maar zo erg is dat nu ook weer niet hoor.
                              Vroeger bij mijn F4 en F5 had ik verschillende matglazen, die waren vlot wisselbaar, maar moest je steeds
                              in hun doosje bewaren.

                              Comment

                              Working...
                              X