Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen gevraagd met online kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen gevraagd met online kopen?

    Graag had ik jullie mening geweten ivm het online bestellen van toestellen, op sommige websites zijn de prijzen toch wel een stuk lager dan in de "speciaalzaak op de hoek".
    Ga maar eens langs op www.topvision-online.de (levert ook in Belgie)

    Heeft iemand hier ervaring mee? Tevreden? Garantie?

    Nu ik hier toch ben, ik twijfel nog tussen de volgende toestellen:
    Canon Powershot S1
    Panasonic FZ10
    Fuji S7000

    Bedankt voor de info!

  • #2
    als ik je één shop kan aanraden : www.topfoto-online.de
    heb zelden zo'n service meegemaakt, zelfs niet bij de (veel duurdere) 'shop op de hoek'. Ingo is steeds bereid tot goed advies, doet er alles aan zijn klanten goed te helpen en beantwoordt élke vraag binnen heel korte termijn

    ik denk er zelfs niet aan nog ergens anders spullen te bestellen, ZO tevreden ben ik daar (en ik ben niet alleen, beide schoonbroers ook al naar daar gestuurd en allebei even tevreden)


    ps : ik zou voor de S1 gaan
    Gear list : Fujifilm X-T3 + 18-55/2.8-4 + 23/1.4 + 55-200 + 35/2 || Sony rx100m4 || Sony A7III + kitlens + Tamron 28-75/2.8 + fe55/1.8

    Comment


    • #3
      Ik heb daar een toestel gekocht en ze hebben mijn geen garantiekaart kunnen bezorgen het was een toestel dat uit geen EEG land kwam
      Originally posted by proxi
      Graag had ik jullie mening geweten ivm het online bestellen van toestellen, op sommige websites zijn de prijzen toch wel een stuk lager dan in de "speciaalzaak op de hoek".
      Ga maar eens langs op www.topvision-online.de (levert ook in Belgie)

      Heeft iemand hier ervaring mee? Tevreden? Garantie?

      Nu ik hier toch ben, ik twijfel nog tussen de volgende toestellen:
      Canon Powershot S1
      Panasonic FZ10
      Fuji S7000

      Bedankt voor de info!
      Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

      Comment


      • #4
        Ik kan onderstaande feedback ivm Topfoto enkel maar herhalen.

        Snelle reactie binnen de dag op je vraag per mail.
        Albert Ingo antwoordt in het Nederlands.
        Ervaring van vorige week: betaling op vrijdag, één week later thuis geleverd per Taxipost (22 Euro verzendingskosten).

        Rond de garantie heb ik minder info.

        Voor mijn FZ10 heb ik de handleiding in het Nederlands gekregen. De S1 levert hij in Duitse versie maar er is hier iemand op BD die je de NLtalige versie in Pdf-file kan leveren (nog es bedankt, ikkenie).

        Mbt verschillen tussen S1 en FZ10:

        Voordelen FZ10:
        Betere Lens (Leica) + 420 mm
        4 MP ipv 3.2 (als dat belangrijk is voor je)
        Ligt voor mij beter in de hand.
        Groter LCD-scherm

        Voordelen S1:
        Betere videomogelijkheden.
        Formaat, meepakbaarheid leunt meer aan bij compact.

        Ik heb nog geen foto's kunnen vergelijken die in dezelfde condities genomen zijn.


        Geen ervaring met de FUIJ doch volgens de recente test van FNAC zou de S-5000 (geen info over de S7000) beter scoren dan bovengaande qua gevoeligheid autofocus bij gering licht+contrast en kleurweergave bij daglicht en daardoor overall beter scoren dan beide toestellen.

        Ik heb hem niet gekozen omdat ik via BD en DPreview meer positieve informatie vond over de FZ10 en ben tot nu toe erg tevreden over mijn keuze.



        Comment


        • #5

          http://www.kieskeurig.be .. die prijzen zitten meestal net nog iets onder de prijs in Duitsland..
          http://krameria.eu
          "Cogito Ergo Sum"

          Comment


          • #6
            Ik heb zeer goede service gekregen van corne van Iperen,
            ondanks dat ik (nog) geen aankoop heb gedaan.
            Ik heb gekeken naar de prijsverschillen tbv een kenko
            teleconverter 1.4 400 pro, en corne van iperen zit 20 euro
            lager dan topvision-online.de

            Zie link: http://www.cornevaniperen.nl

            reinier

            Comment


            • #7
              Originally posted by Wedlock

              http://www.kieskeurig.be .. die prijzen zitten meestal net nog iets onder de prijs in Duitsland..
              Kijk hier eens:
              http://www.guenstiger.de/gt/main.asp?index
              http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp

              Comment


              • #8
                Originally posted by reinier22
                Ik heb zeer goede service gekregen van corne van Iperen,
                ondanks dat ik (nog) geen aankoop heb gedaan.
                Ik heb gekeken naar de prijsverschillen tbv een kenko
                teleconverter 1.4 400 pro, en corne van iperen zit 20 euro
                lager dan topvision-online.de

                Zie link: http://www.cornevaniperen.nl

                reinier

                Spijtig genoeg levert corné geen compactjes, eerder alles wat met (D)SLR's te maken heeft...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Voor diegene die online aankopen gaan doen, misschien hier een gemakkelijke site.


                  De Shop Survey is een database van ervaringen en beoordelingen van computershops door bezoekers van Tweakers.net.
                  Je kunt zo gemakkelijk nagaan of er met een bepaalde online-winkel in het verleden problemen of positieve voorvallen zijn geweest.
                  Veel van deze shops zijn ook terug te vinden in de Pricewatch. Je kunt zelf een survey invullen door de betreffende shop op te zoeken en vervolgens op de 'Survey invullen'-link te klikken. De Shop Survey is uitsluitend bedoeld voor hardware- en softwareshops die leveren aan de particulier.
                  Succes.

                  -------------------------------------------

                  tebo photo-design http://members.home.nl/tebo/

                  ---- Pictures need no languages ----
                  -----------------------------------------------
                  Homepage;www.tedboots.nl
                  -----------------------------------------------

                  Comment


                  • #10
                    Je zult er geluk moeten mee hebben met topvision maar als je pech hebt kan je er niets tegen begingen dat weet ik zeker ik heb alles door mijn vrouw laten nazien en om er een zaak van te maken voor bv een camera van 1000 euro kun je het schudden maar ik heb geluk en heb mijn garantie niet nodig toestel werkt nog seeds perfect
                    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                    Comment


                    • #11
                      Voor jullie info, na lang en rijp beraad wordt het dus... tadaaa... de Panasonic FZ10!!!

                      De Canon S1 valt meteen af, erg fragiel, ligt niet echt goed in de hand (toch niet onbelangrijk), superklein LCD, "slechts" 3 megapixel (alhoewel dit zou voldoende zijn voor foto's van 10*15, maar toch...)

                      S7000 daarentegen, ligt super in de hand, maar lijkt eerder iets voor de al gevorderde knoeier onder ons , veel manuele settings mogelijk, waarvan ik waarschijnlijk nooit het bestaan zal van afweten, laat staan gebruiken...

                      De Pana dus, een mega-zoom!! beeldstabilisator, 4 megapixel, ligt vrij goed "in de hand"... ik zoek dus ni meer verder!

                      Nu nog enkel een gunstige prijs bedingen (en liefst zonder risico... )

                      Comment


                      • #12
                        ik heb "koop-ervaring" met www.topfoto.de en met www.topvision-online.de en ben tevreden over allebei, het ging telkens over een aankoop van een digitaal compact toestel voor vrienden en de levering was voor allebei stipt en correct. Ik weet wel niets over garantie, was ook niet nodig want alles werkte perfect...

                        Eergisteren heb ik een lens besteld bij Topfoto, en de betaling gedaan (via overschrijving - geen kredietkaarten bij Topfoto) en nu wacht ik op de levering (ik hoop eerste helft van deze week...)

                        biele.

                        Comment


                        • #13
                          een hele goeie, ook voor niet fotografiemateriaal, en vaak ook goedkope is www.technikdirekt.de
                          (sturen achteraf telkens papieren folder met reklame aanbiedingen, erg leuk....)

                          Veel succes,

                          Tom
                          ikzelf Casio QV-3500EX - mijn broer DMC-FZ2 (http://home.tiscali.be/krisentom/fz2/index.html)

                          Comment


                          • #14
                            'k ben nu al een paar dagen aan't vergelijken en al bij al vallen de verschillen tussen online en gewoon bestellen best wel mee...

                            De Panasonic FZ10 zou al "gewoon" te koop zijn vanaf 619 euro...
                            Online kopen zou een winst van een 50 eurookes opleveren...
                            Het risico en dienst na verkoop wegen volgens mij ni echt op tegen die 50 eurookes...

                            Is 619 euro trouwens een scherpe prijs?? me dunkt van wel

                            Als alles meezit ga ik er deze week EINDELIJK achter, yipi yipi!!

                            Comment

                            Working...
                            X