Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog een fotowinkel die de handdoek gooit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog een fotowinkel die de handdoek gooit

    In Brussel sluit vandaag de w-shop (woluwe) en haar vestiging (b-shop) in de Koninginnegalerij in Brussel.

    Een link naar het afscheidswoordje dat de eigenaar vandaag publiceerde op zijn facebook-pagina.

    Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.



    Groetjes

    Peter.

  • #2
    Re: Nog een fotowinkel die de handdoek gooit

    Een zeer "vriendelijk" maar wel duidelijk woordje.

    En hoewel elk verhaal twee kanten heeft legt hij toch een aantal pijnpunten bloot. Maar tegen dat iedereen dat ingezien heeft zijn we een generatie verder en zijn er weer andere pijnpunten.

    Tom
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

    Comment


    • #3
      Re: Nog een fotowinkel die de handdoek gooit

      Hopelijk heeft hij genoeg bewijzen, bewezen bewijzen voor zijn leuke lastercampagne...
      Nu, dit terzake. Ik heb de opening gezien van de winkel in Brussel, Sint-Hubertusgallerij ...
      1) veel te kleine winkel in een veel te niet-foto-portefeuille-minnende omgeving.
      2) Totaal niet zichtbaar vanwege de heel zware voorschriften van etalage en ... maar dat weet iedereen die daar een winkel opent
      3) Torenhoge kosten ...
      Om er dan nog full-time drie personen te kunnen plaatsen moet je en een heel hoge omzet halen, ofwel veel te duur zijn en vooral dat laatste lukt vandaag de dag niet meer vanwege de concurrentie. Blijft dan nog de klant. Heb daar zelden tot nooit mensen binnen zien staan.
      Over de andere winkel wil ik het niet hebben.
      Ik ken er nog ene die met twee winkels is begonnen en daar stel ik me ook stilaan die vragen of dat wel zinnige ideeën zijn ...
      We geloven het wel niet, maar 't is crisis alhoewel je dat niet direkt ziet. Meer en meer worden nieuwere toestellen verkocht waarbij overname is van niet te oud materiaal (soms zelfs 2 maanden) en waar de verkoper dan nog eens als een dweil wordt uitgewrongen.
      Als je in de tweedehandsetalage plots meer dan 15 digitale toestellen ziet staan gaat toch een belletje rinkelen of zou toch ergens een grote alarmbel moeten loeien. 2 D700, 2 D800, 3 D600, 2 D7000 zonder dan nog de andere types op te nomen en een even grote aanbieding in het CANON-park ...
      Zou niet in zijn schoenen willen staan.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Nog een fotowinkel die de handdoek gooit

        Kende de winkel niet, maar als je zo'n "afscheidswoord" leest kan je toch ook niet anders dan bedenkingen hebben.

        Nu ja, ik ga rond Brussel met een grote boog heen. Ga liever waar het bereikbaar is en men nederlands ken (of wil spreken).

        Comment


        • #5
          Re: Nog een fotowinkel die de handdoek gooit

          Ik heb ook nooit begrepen hoe je op een dure top-locatie (de sint-hubertusgallerij) een winkel kunt draaiende houden die dan nog op prijsniveau wil concurreren met de dozenschuivers.
          Het positieve van de ligging daar was dat ze er vaak leuke shoots konden organiseren.

          Wat het taalgebruik van het Nederlands betreft: In Brussel zijn we op dat vlak niet echt goed bediend.

          Comment


          • #6
            Re: Nog een fotowinkel die de handdoek gooit

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Kende de winkel niet, maar als je zo'n "afscheidswoord" leest kan je toch ook niet anders dan bedenkingen hebben.

            Nu ja, ik ga rond Brussel met een grote boog heen. Ga liever waar het bereikbaar is en men Nederlands ken (of wil spreken).
            Leuk dat je zelf te kennen geeft dat in Brussel geen Nederlands wordt gesproken .... Kenner ?
            Misschien toch even de tijd nemen om er eens niet via een boog, maar er doorheen te stappen.
            PS. In de winkel in de Sint-Hubertusgallerij spraken ze degelijk Nederlands ... en op nog veel andere plaatsen ook.
            Kwestie is dat je zelf in het Nederlands begint ...
            Maar dat is het eeuwenoude afgezaagde cliché ... Brussel, daar spreken ze enkel Frans, Engels ...
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Nog een fotowinkel die de handdoek gooit

              Toch blijft het zonde.

              Comment


              • #8
                Re: Nog een fotowinkel die de handdoek gooit

                Heb de winkel pas vorig jaar ontdekt in de Sint Hubertusgallerij.
                Terwijl ik toch om de twee maand eens door die gallerij loop, op weg naar elders... is die winkel me eigenlijk nooit tevoren opgevallen.

                Ik heb er ook nooit een voet binnengezet, omdat het er langs de buitenkant te poepchique uitzag, zonder klanten binnen, behalve een stijfdeftig geklede verkoper. Dat maakt de drempelvrees natuurlijk hoger, omdat je wéét dat je meteen zal aangesproken worden. Kortom, 't was me iets te steriel.

                Ik heb liever typische stoffigere winkels zoals de Fotoshop in de steendam Gent, of de Focilux vroeger, Bert Verlinden in Leuven, den Ali in de zuidstraat Brussel, Grobet in Antwerpen.

                Maar toch, spijtig dat de zaak weg is.

                Comment


                • #9
                  Re: Nog een fotowinkel die de handdoek gooit

                  Leuk dat je zelf te kennen geeft dat in Brussel geen Nederlands wordt gesproken .... Kenner ?
                  Sorry hoor, we wijken misschien af maar sinds ik 2 jaar in Brussel werk ben ik echt fanatiek Vlaming geworden. Ben in Brussel geboren, naar school gegaan etc maar als je er werkt en wat meer komt dan merk je echt dat 1830 en "pour les flamands la même chose" nog altijd zeer levendig is. Hele afdelingen die de hele dag frans spreken omdat er 1 waal is die vindt dat iedereen frans moet spreken omdat hij er is, dat bestaat nog heus wel. Bazen die enkel in het frans het hele bedrijf met 75% vlamingen toespreken zijn er ook nog met hopen. Net zoals ze liever eender welke rotzooi kopen als het maar van Wallonië of Frankrijk komt, werken moet het niet. Zie ik elke werkdag en maak ik elke werkdag mee. Winkels waar ze weigeren 1 woord nederlands te spreken ook met hopen in Ukkel, Sint-Agathe-Berchem, Jette etc... Probeer maar eens een gesprek te hebben met de politie van Ukkel als je wagen aangereden is op de parking.

                  Ik heb liever typische stoffigere winkels zoals de Fotoshop in de steendam Gent, of de Focilux vroeger, Bert Verlinden in Leuven, den Ali in de zuidstraat Brussel, Grobet in Antwerpen.
                  Tuurlijk. Voor zover ik weet zijn Ali en Grobet er nog. Grobet was er 1 maand geleden zeker nog en Ali vorig jaar in juni ook.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog een fotowinkel die de handdoek gooit

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Sorry hoor, we wijken misschien af maar sinds ik 2 jaar in Brussel werk ben ik echt fanatiek Vlaming geworden. Ben in Brussel geboren, naar school gegaan etc maar als je er werkt en wat meer komt dan merk je echt dat 1830 en "pour les flamands la même chose" nog altijd zeer levendig is. Hele afdelingen die de hele dag Frans spreken omdat er 1 waal is die vindt dat iedereen Frans moet spreken omdat hij er is, dat bestaat nog heus wel. Bazen die enkel in het [COLOR="#FF0000"]F/COLOR]rans het hele bedrijf met 75% vlamingen toespreken zijn er ook nog met hopen. Net zoals ze liever eender welke rotzooi kopen als het maar van Wallonië of Frankrijk komt, werken moet het niet. Zie ik elke werkdag en maak ik elke werkdag mee. Winkels waar ze weigeren 1 woord nederlands te spreken ook met hopen in Ukkel, Sint-Agathe-Berchem, Jette etc... Probeer maar eens een gesprek te hebben met de politie van Ukkel als je wagen aangereden is op de parking.



                    Tuurlijk. Voor zover ik weet zijn Ali en Grobet er nog. Grobet was er 1 maand geleden zeker nog en Ali vorig jaar in juni ook.
                    Mmmm, ik werk ook in Brussel .... en loop er vele weekenden ...
                    En als je als Vlaming Frans spreekt omdat er ene is in de groep die geen Nederlands wil spreken, duidt alleen maar op het feit dat je geen Vlaming bent.
                    Indien nu iedereen Nederlands sprak, zou ik wel eens willen zien wat de arme Waal doet ...
                    EN dat in Brussel niet iedereen Nederland kent is maar normaal ook. Merendeel zijn niet-Belgen en daar spreek je vermoedelijk Engels tegen ...
                    Wel raar dat men in de vreemde buitenlandse steden het toch nooit in hun knikker krijgen om ons in het Nederlands te woord te staan.
                    Maar we gaan serieus off topic.
                    Terug op goede sporen aub.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment

                    Working...
                    X