Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto uitlichten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto uitlichten

    Beste vrienden

    Ik zit in mijn 2de module in de fotografie we werken nu met flitslicht
    Ik heb zelfd de nikon 7100 en de SB900 als ik een foto neem van de zoon is de achtergrond behoorlijk zwart wat moet natuurlijk maar als ik dan nog wa stops verder ga is hij dan direct onderbelicht kan iemand me helpen ?

  • #2
    Re: Foto uitlichten

    Als de zoon goed is belicht, maar je wenst de achtergrond zwarter, dan zal je 'de zoon + de flitser' verder van de achtergrond moeten plaatsen. De afstand tussen de flitser en jouw zoon moet echter wel onveranderd blijven.
    Een andere mogelijkheid is: het flitslicht minder sterk instellen en zoon dichter bij het flitslicht plaatsen. In een 'verduisterde ruimte' zal dan alleen het flitslicht invloed hebben op de achtergrond.
    Wil je de achtergrond lichter, dan moeten zowel jouw flits en zoon dichter bij de achtergrond worden geplaatst. Je hebt dan wel meer kans op een (harde) slagschaduw op de achtergrond.
    Last edited by guydw; 18 februari 2014, 13:49.
    www.guydewestelinckfotografie.be

    Comment


    • #3
      Re: Foto uitlichten

      Een aanvulling hierop is dat je kan spelen met je licht en flitscompensatie.
      Doe een lichtmeting op je zoon.
      Voor iedere stop dat je de lichtcompensatie nadien minder zet, geef je de flitscompensatie een stop bij. Zo kan je je zoon tot 3 stops ophelderen en de achtergrond 3 stops verduisteren.

      Comment


      • #4
        Re: Foto uitlichten

        Je werkt toch op manueel veronderstel ik?
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

        Comment


        • #5
          Re: Foto uitlichten

          Wat wil je eigenlijk bereiken? Een achtergrond die meer belicht is? Misschien je sluitertijd wat langer maken (vb 1/30"-1/15") en flitsen op het tweede gordijn.
          We kunnen uiteraard de situatie moeilijk inschatten vanaf hier en zo is het moeilijk om de juiste informatie te verschaffen. Je kan ook eens een foto plaatsen (met EXIF) van wat je nu al hebt en erbij zetten wat je verlangt.
          Fotografie is leren kijken.
          http://johanluyckx.weebly.com

          Comment

          Working...
          X