Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

winterprikje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • winterprikje



    mvg jako
    Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

    jako

  • #2
    Re: winterprikje

    zeer mooie fotografie.
    Minpunten: te lang, te traag, overgangen op de dynamiek van de muziek laten overgaan, Landscape foto's komen beter over dan portret formaat.
    Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

    Comment


    • #3
      Re: winterprikje

      Inderdaad zeer mooie fotografie.
      Maar te lang en te traag.

      Hoe ik het zou doen: (dat is dus heel persoonlijke visie en geen kritiek....)
      Meestal neem ik voor still's een maximum van 3 seconden. Soms veel korter.
      Voor elke foto kan een andere tijd genomen worden. Gewoon om in functie van de foto en vooral het ritme van de muziek.
      Sommigen zetten eerst hun muziek op de tijdlijn, duiden de ritmepunten aan op de tijdslijn, om pas daarna de beelden te plaatsen.

      Voorbeeld : Vanaf 2.34 heb je dat schip in de nevel. Dat is een HELE mooie foto. Die kan je langer aanhouden, zeggen we 4sec. De foto's die daarna komen tonen dat het schip voorbij vaart.
      Daar zou je heel korte beelden (bvb 2sec tot 1.5 sec, of zelfs korter) kunnen gebruiken. Als je dat dan nog op de muziek kan doen heb je een enorm mooi effect.

      Na dat schip heb je die eenden die overzwemmen. Voor het schip ook.
      Persoonlijk (imho) zou ik dat bij elkaar zetten en sommige minder interessante foto's heel kort na elkaar tonen.

      Hopelijk heb je hier iets aan. Enne... zeggen is gemakkelijker dan doen.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: winterprikje

        Bedankt voor de commentaren hoor het was een experimentje voor mij met de tips kan ik iets samen stellen

        mvg jako
        Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

        jako

        Comment


        • #5
          Re: winterprikje

          niet scherp op fullscreen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: winterprikje

            Wie niet waagt, niet wint moet je maar denken Jako Zou proberen de portretstand te mijden in dit soort video, en meer landscape plaatsen. Maar makkelijker geschreven dan gedaan, dus

            Comment


            • #7
              Re: winterprikje

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              niet scherp op fullscreen.
              grt,bouk.
              Bedankt bouk ik weet niet hoe dat komt hoor
              mvg jako
              Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

              jako

              Comment


              • #8
                Re: winterprikje

                Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                Wie niet waagt, niet wint moet je maar denken Jako Zou proberen de portretstand te mijden in dit soort video, en meer landscape plaatsen. Maar makkelijker geschreven dan gedaan, dus
                Bedankt MGfoto voor het commentaar 'k zeg altijd oefening baart kunst
                mvg jako
                Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

                jako

                Comment

                Working...
                X