PDA

Volledige versie bekijken : winterprikje

jako
10 februari 2014, 17:55
http://www.youtube.com/watch?v=qnfTXYNKZXc

mvg jako

BPVST
10 februari 2014, 19:20
zeer mooie fotografie. :G
Minpunten: te lang, te traag, overgangen op de dynamiek van de muziek laten overgaan, Landscape foto's komen beter over dan portret formaat.

Skitch
10 februari 2014, 21:39
Inderdaad zeer mooie fotografie. :G
Maar te lang en te traag.

Hoe ik het zou doen: (dat is dus heel persoonlijke visie en geen kritiek....)
Meestal neem ik voor still's een maximum van 3 seconden. Soms veel korter.
Voor elke foto kan een andere tijd genomen worden. Gewoon om in functie van de foto en vooral het ritme van de muziek.
Sommigen zetten eerst hun muziek op de tijdlijn, duiden de ritmepunten aan op de tijdslijn, om pas daarna de beelden te plaatsen.

Voorbeeld : Vanaf 2.34 heb je dat schip in de nevel. Dat is een HELE mooie foto. Die kan je langer aanhouden, zeggen we 4sec. De foto's die daarna komen tonen dat het schip voorbij vaart.
Daar zou je heel korte beelden (bvb 2sec tot 1.5 sec, of zelfs korter) kunnen gebruiken. Als je dat dan nog op de muziek kan doen heb je een enorm mooi effect.

Na dat schip heb je die eenden die overzwemmen. Voor het schip ook.
Persoonlijk (imho) zou ik dat bij elkaar zetten en sommige minder interessante foto's heel kort na elkaar tonen.

Hopelijk heb je hier iets aan. Enne... zeggen is gemakkelijker dan doen. ;)

jako
11 februari 2014, 11:34
Bedankt voor de commentaren hoor het was een experimentje voor mij met de tips kan ik iets samen stellen

mvg jako

bouk
11 februari 2014, 12:32
niet scherp op fullscreen.
grt,bouk.

Guest4
11 februari 2014, 16:52
Wie niet waagt, niet wint moet je maar denken Jako ;) Zou proberen de portretstand te mijden in dit soort video, en meer landscape plaatsen. Maar makkelijker geschreven dan gedaan, dus ;)

jako
12 februari 2014, 08:44
niet scherp op fullscreen.
grt,bouk.

Bedankt bouk ik weet niet hoe dat komt hoor
mvg jako

jako
12 februari 2014, 08:45
Wie niet waagt, niet wint moet je maar denken Jako ;) Zou proberen de portretstand te mijden in dit soort video, en meer landscape plaatsen. Maar makkelijker geschreven dan gedaan, dus ;)
Bedankt MGfoto voor het commentaar 'k zeg altijd oefening baart kunst :G
mvg jako