Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto`s op DVD via Nero

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto`s op DVD via Nero

    Hallo,

    Wij hebben het programma nero op de computer en ik wil graag foto`s op DVD zetten zodat ik dan de foto`s op de TV kan bekijken. Weet iemand hoe dat moet via nero, ik krijg het maar niet voorelkaar, er staat steeds videoCD in plaats van DVD enzo en ik heb wel DVD geselecteerd. Weet iemand hoe ik het beste foto`s op een DVD kan zetten? Het hoeft niet perse via nero!

    Bedankt!

    Mvg hans

  • #2
    Nero opstarten, opent normaal het venster "nieuwe compilatie" (anders: bestand/nieuw)

    Daar helemaal linksboven kiezen voor "DVD" (ipv "CD")

    Daaronder in het keuzelijstje "DVD-ROM" kiezen, dan nieuw.
    Je krijgt een verkenner venster zodat je je foto's kan selecteren, sleep deze naar je DVD inhoud.

    Op deze manier staan natuurlijk wel al je foto's echt al databestanden (JPG) op de DVD, en moet je beschikken over een DVD speler met mogelijkheid tot bekijken van foto's.

    Kan je speler dit niet, dan zal je met de windows movie maker al je JPG files tot een filmpje moeten verwerken waarbij elke foto pakweg 5 seconden getoond wordt, en dan DVD-Video selecteren in Nero, en hier je AVI bestand inslepen... maar dit is natuurlijk al een omslachtige opdracht....
    Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

    Comment


    • #3
      Hallo,

      Ik heb misschien een andere Nero, want bij mij staat rechtsboven DVD of CD en ik zie nergens een keuzelijstje met DVD ROM maken. Misschien heb ik et verkeerd begrepen ofzo!

      Mvg hans

      Comment


      • #4
        Onder het moto "een woord zegt meer dan duizend woorden....."




        PS ik werk met versie 6
        Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

        Comment


        • #5
          Ik zet mijn foto's op gewone cd-r en kan ze dan ook via dvd speler op tv bekijken. Natuurlijk moet je dvd speler cd-r compatibel zijn, en dat zal wel, als je dvd-r ook kan lezen.

          Lorie

          Comment


          • #6
            ik weet niet of het bij dvd's ook het geval is, maar m'n dvd-speler(voor op tv) gaf problemen als ik de originele foto's (3000x2000 en 2,5 mb), op cd-r gebrand, wou afspelen. Op kleiner formaat (500 kb)ging alles vlotjes.

            Greetz

            Sam Jae

            Comment

            Working...
            X