Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eerlijke verkoper? objectief zonder doos noch factuur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eerlijke verkoper? objectief zonder doos noch factuur

    Hoi, 'k wil mij een 24-70mm 2.8 aanschaffen en kwam deze tegen op 2dehands

    http://www.2dehands.be/foto-camera/l...m_medium=email

    Na contact blijkt dat verkoper geen factuur noch originele doos heeft. Bij mij laat dit een belletje rinkelen. Is dit niet een beetje een teken dat verkoper minder zorg heeft voor zijn materiaal of zijn het misschien gestolen goederen want hij bied nogal veel fotomateriaal te koop aan en aan zijn waarderingen te zien heeft hij reeds veel artikelen verkocht. Reden van zijn verkoop is overstap naar Canon.

    Als ik 2de hands fotomateriaal koop wil ik daar liefst factuur bij + originele doos daar ik zelf zeer secuur ben met mijn materiaal en alles zeer goed bewaar.

    Ik twijfel wat. Wat zouden jullie doen?

    groetjes,

    aanvullende info: is wel aanwezig zonnekap, nikon hoes en beide doppen
    Last edited by Siesje; 7 februari 2014, 13:55. Reden: aanvullende info

  • #2
    Re: eerlijke verkoper? objectief zonder doos noch factuur

    Gaan kijken, testen en zien of de lens goed is. Via tweedehands zou ik persoonlijk nooit lenzen kopen, tenzij die persoon hier op BD gekend is. Ik heb al vaak lenzen gekocht via mensen hier, en dat is echt wel betrouwbaar. Op den duur weet je wel wie wie is.
    ______
    www.vue.photo

    Comment


    • #3
      Re: eerlijke verkoper? objectief zonder doos noch factuur

      noteer het nummer en test het hier:
      Sinds 1998 de marktplaats voor aankoop en verkoop van tweedehands fotoapparatuur en toebehoren.

      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: eerlijke verkoper? objectief zonder doos noch factuur

        Inderdaad, vraag die persoon gewoon naar het serienummer, en vraag of je navraag mag doen bij Procirep.

        Zijn alle tweedehands objectieven nu plots gestolen of onverzorgd omdat er geen factuur bij is ?

        Kan ook zijn dat die persoon dat objectief gekocht heeft op een firmanaam. (recuperatie btw)

        Comment


        • #5
          Re: eerlijke verkoper? objectief zonder doos noch factuur

          Als je liever een doos en factuur erbij hebt, zoek dan toch verder. Deze lens komt wel vrij regelmatig op BD te staan hoor.

          Comment


          • #6
            Re: eerlijke verkoper? objectief zonder doos noch factuur

            Ik heb een lens bij deze verkoper in Lier gekocht. Verder dan in de opening van zijn voordeur kom je niet binnen bij hem (beetje rommelkot).
            Ik heb hem al een paar keer gezien op de Dipro fotobeurzen. Hij koopt zijn materiaal op Ebay, fotobeurzen en 2dehands websites.
            Alles wordt mooi opgepoetst en met wat winst verkocht.
            Verkoop wegens overschakeling naar Canon is volgens mij flauwekul.

            Hij verkoopt onder verschillende nicknames op 2dehands.be. Volgende is van dezelfde verkoper.

            Last edited by notex; 7 februari 2014, 18:14.

            Comment


            • #7
              Re: eerlijke verkoper? objectief zonder doos noch factuur

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Ik heb een lens bij deze verkoper in Lier gekocht. Verder dan in de opening van zijn voordeur kom je niet binnen bij hem (beetje rommelkot).
              Ik heb hem al een paar keer gezien op de Dipro fotobeurzen. Hij koopt zijn materiaal op Ebay, fotobeurzen en 2dehands websites.
              Alles wordt mooi opgepoetst en met wat winst verkocht.
              Verkoop wegens overschakeling naar Canon is volgens mij flauwekul.

              Hij verkoopt onder verschillende nicknames op 2dehands.be. Volgende is van dezelfde verkoper.

              http://www.2dehands.be/listuser/6008...all&locale=all
              eeeeek ben ik blij deze draad hier op 't forum te hebben gezet! Wie weet door hoeveel handen die lenzen zijn gegaan, en niet iedereen is even omzichtig....

              Merci voor de info hoor!
              Last edited by Siesje; 8 februari 2014, 02:06. Reden: bedankje vergeten....

              Comment


              • #8
                Re: eerlijke verkoper? objectief zonder doos noch factuur

                Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                Als je liever een doos en factuur erbij hebt, zoek dan toch verder. Deze lens komt wel vrij regelmatig op BD te staan hoor.
                Zal ik doen, ik hou het in het oog!

                Comment


                • #9
                  Re: eerlijke verkoper? objectief zonder doos noch factuur

                  En ik heb eens bij den deze geweest, en ook niet "binnen" geraakt....
                  http://www.2dehands.be/listuser/6484...all&locale=all
                  Ik denk ook nen opkoper , misschien dezelfde ???

                  Comment


                  • #10
                    Re: eerlijke verkoper? objectief zonder doos noch factuur

                    Heb bij Doey een fd 50mm f1,4 gekocht. Over zijn vermeende praktijken kan ik u niets wijzer maken, maar was alleszinds een vriendlijk en behulpzaam man....
                    FLICKR PHOTOSTREAM
                    Just try to comprehend that which you'll never comprehend

                    Comment


                    • #11
                      Re: eerlijke verkoper? objectief zonder doos noch factuur

                      Wat ik altijd doe, als ik 2dehands koop, is de naam van de verkoper even Googlen...

                      Comment


                      • #12
                        Re: eerlijke verkoper? objectief zonder doos noch factuur

                        Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                        En ik heb eens bij den deze geweest, en ook niet "binnen" geraakt....
                        http://www.2dehands.be/listuser/6484...all&locale=all
                        Ik denk ook nen opkoper , misschien dezelfde ???
                        inderdaad, ED , DOEY en DOX zijn dezelfde persoon op 2dehands.be

                        Ik kan er wel bij toevoegen dat de lens die ik er kocht, in perfecte staat was.
                        Last edited by notex; 9 februari 2014, 11:08.

                        Comment


                        • #13
                          Re: eerlijke verkoper? objectief zonder doos noch factuur

                          Gisteren foto's getrokken in een verlaten pand met de 50mm vermits ik niet meer zo content ben van de tamron 18-270mm. Zeer ongemakkelijk zonder zoom maar de foto's zijn zoveel scherper. Vermits ik niet kan wachten tot er zich zo'n 24-70 hier aanbiedt... heb ik gisteren een nieuw exemplaar besteld!

                          Bedankt voor de reacties allen!

                          Comment


                          • #14
                            Re: eerlijke verkoper? objectief zonder doos noch factuur

                            Oorspronkelijk geplaatst door Siesje Bekijk bericht
                            Gisteren foto's getrokken in een verlaten pand met de 50mm vermits ik niet meer zo content ben van de tamron 18-270mm. Zeer ongemakkelijk zonder zoom maar de foto's zijn zoveel scherper. Vermits ik niet kan wachten tot er zich zo'n 24-70 hier aanbiedt... heb ik gisteren een nieuw exemplaar besteld!

                            Bedankt voor de reacties allen!
                            Stephanie, neem me op mijn woord, aan die lens ga je nog VEEEEEEEL plezier believen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: eerlijke verkoper? objectief zonder doos noch factuur

                              ...en mocht je ze ooit beu worden, dan zal Dox ze wel voor een peulschil overnemen.
                              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                              Comment

                              Working...
                              X