PDA

Volledige versie bekijken : Straatfotografie

Guest4
2 februari 2014, 16:08
http://youtu.be/ap9gNui4LvI

Sorry, video doet het niet meer..
Update: 11-9-2014 ... Maar nu weer hersteld door Youtube ;)

bouk
2 februari 2014, 16:46
heel leuk filmpje.
leuk je eens te zien.
goed idee.
grt,bouk.

Guest4
2 februari 2014, 17:24
heel leuk filmpje.
leuk je eens te zien.
goed idee.
grt,bouk.

Dank voor je reactie Bouk :G Soms wel eens leuk om een beeld te hebben van iemand waarmee je virtueel communiceert, toch? Hoeft niet altijd, maar dit is mijn keuze en iedereen is hierin vrij natuurlijk ;)

marie-anne
2 februari 2014, 18:19
Wel, ik vond het aangenaam om naar je filmpje te kijken!
Proficiat met je grijze haren ;) en de leuke beelden!

Guest4
2 februari 2014, 19:02
Wel, ik vond het aangenaam om naar je filmpje te kijken!
Proficiat met je grijze haren ;) en de leuke beelden!

Dank je wel Marie-anne ;) Resultaat van 58 jaren sparen die grijze haren :rolleyes:

Skitch
2 februari 2014, 19:25
Leuke film. Vlotte muziek. Toffe beelden. En die acteur (;)) met de grijze haren geeft een spontane en rustige indruk. :G
Alhoewel er overgangen zijn die ik storend vind. imho hé.

In het begin als je het materiaal toont zijn de overgangen springerig en slordig.
Misschien was het beter geweest om telkens als je een item toont dat item in close-up te tonen. En dan naar het volgende item gaan, met een harde overgang.
Voordat je dan op fotojacht gaat kan je al de items samen nog eens in een mozaïek tonen.
Nu komt het een beetje slordig over.
Het is maar een idée ...
De overgang op 0:44 is een springer. Misschien kan je tussen die twee beelden een "gefotografeerde foto" plaatsen. Het hoeft niet die echte foto zijn die je toen gemaakt hebt. ;)
Al bij al heb ik wel genoten van de verhaallijn. Je gaat echt mee op fotojacht.:G :D

Guest4
2 februari 2014, 19:31
Leuke film. Vlotte muziek. Toffe beelden. En die acteur (;)) met de grijze haren geeft een spontane en rustige indruk. :G
Alhoewel er overgangen zijn die ik storend vind. imho hé.

In het begin als je het materiaal toont zijn de overgangen springerig en slordig.
Misschien was het beter geweest om telkens als je een item toont dat item in close-up te tonen. En dan naar het volgende item gaan, met een harde overgang.
Voordat je dan op fotojacht gaat kan je al de items samen nog eens in een mozaïek tonen.
Nu komt het een beetje slordig over.
Het is maar een idée ...
De overgang op 0:44 is een springer. Misschien kan je tussen die twee beelden een "gefotografeerde foto" plaatsen. Het hoeft niet die echte foto zijn die je toen gemaakt hebt. ;)
Al bij al heb ik wel genoten van de verhaallijn. Je gaat echt mee op fotojacht.:G :D

Dank voor de reactie en tips Skitch :G Gaan daar zeker rekening mee houden bij het maken van een nieuwe. We nemen dan ook de microfoonzenders mee, die we toen eigenlijk waren vergeten in de koffer van de auto :o We waren met de tram naar het centrum gereden en kwamen er pas achter toen we uitstapten ;) Goede tip voor die springer op 0:44 zie het nu ook en ga ik zeker ook je advies hier volgen ;)

BPVST
2 februari 2014, 19:38
proficiat met deze knappe (les)reeks.

Guest4
2 februari 2014, 19:42
proficiat met deze knappe (les)reeks.

Bedankt voor de reactie BPVST ;).

anonymous
2 februari 2014, 21:32
Heel tof.
Je ziet er, zoals iemand anders al zei, heel sympathiek uit.

Al blijven sommige forummers natuurlijk -al was het maar om hun nickname eer aan te doen- liever anoniem :)

Guest4
2 februari 2014, 21:38
Heel tof.
Je ziet er, zoals iemand anders al zei, heel sympathiek uit.

Al blijven sommige forummers natuurlijk -al was het maar om hun nickname eer aan te doen- liever anoniem :)

Begrijp je volledig Annonieme :D ;) Bedankt voor je reactie :G

YoeriV
3 februari 2014, 08:17
Heel leuk filmpje. Het geeft goed weer wat je wilt weergeven, met leuke tips, en dat is de essentie...

Guest4
3 februari 2014, 16:59
Heel leuk filmpje. Het geeft goed weer wat je wilt weergeven, met leuke tips, en dat is de essentie...

Thankx Yoeri ;)

demeyereg
4 februari 2014, 08:16
Mooi naar voor gebracht, nu kennen we je ook eens van uit een andere "kijkhoek"
Ik stelde mij je voor als een persoon in toga..... niet dus ;)
Een vraag over je uitzet, wat is een lichtgevend vestje ? Een licht reflecterend vestje ken ik.

Guest2
4 februari 2014, 10:15
Interessant, leuk en leerrijk.
Zelf heb ik evenwel zo'n grondige hekel aan het zelf gefotografeerd worden dat ik voor dit soort fotografie compleet niet deug ;).
Veel te schuchter. Misschien moet ik eens denken aan zo'n 45° spiegel voor het objectief want ik moet toegeven dat er toch mooie beelden te maken zijn. Bestaat dat nog ?

Guest4
4 februari 2014, 11:49
Mooi naar voor gebracht, nu kennen we je ook eens van uit een andere "kijkhoek"
Ik stelde mij je voor als een persoon in toga..... niet dus ;)
Een vraag over je uitzet, wat is een lichtgevend vestje ? Een licht reflecterend vestje ken ik.

Ik maak inderdaad steeds dezelfde fout met dat hesje... Je hebt gelijk het is een reflecterend hesje ;) Ik heb mijn toga reeds jaren terug aan de haak gehangen. Ben overgestapt op juridische ondersteuning bij de overheid en nu na mijn vroegtijdig uittreden(jullie noemen het pré-pensioen), met dank aan mijn vrouw, nog slechts part-time natuur-toezichthouder ;)

Interessant, leuk en leerrijk.
Zelf heb ik evenwel zo'n grondige hekel aan het zelf gefotografeerd worden dat ik voor dit soort fotografie compleet niet deug ;).
Veel te schuchter. Misschien moet ik eens denken aan zo'n 45° spiegel voor het objectief want ik moet toegeven dat er toch mooie beelden te maken zijn. Bestaat dat nog ?

Ik moet schrijven dat ik eigenlijk ook wat schuchter ben hoor, maar ik heb me hier laten overhalen om het toch te doen...Uiteindelijk had ik het filmpje na de workshop weggestopt.. Toch maar gedaan met een beetje schaamte erbij hoor :o , want ik kan mezelf ook zo moeilijk positief bekijken Paul ;)

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb zelf geen moeite ermee dat ik openbaar ben, maar respecteer iedereen die er anders over denk, zeer zeker!! :G

bommasien
4 februari 2014, 14:42
Leuk gedaan en boeiend want 't is voor mij toch telkens een gene overwinnen bij het fotograferen van toevallige'passanten'

Guest4
4 februari 2014, 15:11
Leuk gedaan en boeiend want 't is voor mij toch telkens een gene overwinnen bij het fotograferen van toevallige'passanten'

Dat begrijp ik Sien ;) Maar probeer een bepaalde rust uit te stralen, loop vooral ontspannen en heel belangrijk zorg dat je professioneel overkomt, dus ga niet na elk shot naar je live view kijken of het wel goed is gelukt, doe dit op een plaats waar het niet druk is bv. en probeer na elk shot je mooiste lach naar voor te brengen, scheelt veel ;) Niet dat ik een mooie lach heb, want ik doe het soms af met een knipoog naar de persoon. Regelmatig vragen ze zelf om eens te mogen zien, en dan willen ze de foto, die ik dan ook netjes opstuur natuurlijk ;) Dank voor de reactie.

noenkelMi
6 februari 2014, 12:30
leuk
ook leuk om je te zien.

wanneer ik 'straatfotografeer' knik en/of lach ik ook naar hen; dat scheelt inderdaad veel.

1 tip heb je niet vermeld: maar was wel goed zichtbaar: je diadeem
zal ik ook eens moeten aan denken (met al die wind)

Guest4
7 februari 2014, 12:26
leuk
ook leuk om je te zien.

wanneer ik 'straatfotografeer' knik en/of lach ik ook naar hen; dat scheelt inderdaad veel.

1 tip heb je niet vermeld: maar was wel goed zichtbaar: je diadeem
zal ik ook eens moeten aan denken (met al die wind)

Haha.. Goed gezien, want das wel handig, en ik doe dit altijd als ik ga fotograferen. Het leid me minder af. Bedankt voor je reactie Michel :G

jako
10 februari 2014, 17:30
Proficiat hoor heel leuk en leerrijk filmpje :G met vele goeie tips

mvg jako

Pbj
10 februari 2014, 17:54
Idd Leuk filmpje , zo leer ik mijn buurdorpgenoot ook kennen . Alleen zo straatfotografie dat is iets dat je echt moet kunnen Ik ben daar geen goede voor , ik moet ook toegeven ik trek eigenlijk niet zo graag mensen . Ik probeer het wel maar lukt echt niet .

Guest4
11 februari 2014, 15:01
Proficiat hoor heel leuk en leerrijk filmpje :G met vele goeie tips

mvg jako
Bedankt voor je reactie Jako.

Idd Leuk filmpje , zo leer ik mijn buurdorpgenoot ook kennen . Alleen zo straatfotografie dat is iets dat je echt moet kunnen Ik ben daar geen goede voor , ik moet ook toegeven ik trek eigenlijk niet zo graag mensen . Ik probeer het wel maar lukt echt niet .
Weet al waar je woont Joeri, dat we elkaar nog niet zijn tegengekomen? Binnenkort moet je maar eens meerijden met mij door het natuurgebied/militair domein op Nederlands grondgebied ;) Bedankt voor je reactie :G

photo dante
16 februari 2014, 16:10
Een leuke manier om kennis te maken Mark:G

Guest4
17 februari 2014, 12:22
Een leuke manier om kennis te maken Mark:G

Bedankt Philip. We zien elkaar 4 april. Bewust niet gekozen voor 1 april ;)

NickF
27 februari 2014, 20:22
Tof gedaan dit filmpje. Je gaat echt spontaan te werk naar de mensen toe.
Heb je zo nog geen rare reacties van mensen gehad? Maar misschien ook niet, je weet welke mensen aan te spreken misschien door ervaring ;).
Ik zeg bij je handtekening "Hier stel ik mezelf even voor", er maar even op klikken en kijken :D

Guest4
28 februari 2014, 17:36
Tof gedaan dit filmpje. Je gaat echt spontaan te werk naar de mensen toe.
Heb je zo nog geen rare reacties van mensen gehad? Maar misschien ook niet, je weet welke mensen aan te spreken misschien door ervaring ;).
Ik zeg bij je handtekening "Hier stel ik mezelf even voor", er maar even op klikken en kijken :D

Bedankt Nick. Nee, ik krijg meestal leuke reactie's, dat verbaast mij ook wel een beetje. Vroeger, en dan praat ik over 30 jaar terug kon het wel eens gebeuren dat er iemand op mij afkwam met en boze blik ;) Tegenwoordig weten ze blijkbaar wel dat het mag en kan denk ik dan ;)

Maloutje
8 maart 2014, 12:55
Leuk filmpje zeg! Tof om te zien hoe je te werk gaat :)

riha
8 maart 2014, 21:17
Aangename kennismaking. Een heel leuk filmpje en heel spontaan gebracht :G
grt. Ria

urby
9 maart 2014, 14:10
Was wel een mooi filmpje ,heb je gisteren ontmoet ( bruine pet ) (Urby),en inderdaad kwam ook vriendelijk en spontaan over hoop erbij te zijn indien niet verhinderd op 4 april met de shoot
Vriendelijke groeten.

Guest4
9 maart 2014, 19:22
Leuk filmpje zeg! Tof om te zien hoe je te werk gaat :)
Dank voor de reactie ;)

Aangename kennismaking. Een heel leuk filmpje en heel spontaan gebracht :G
grt. Ria
Insgelijks Ria ;)

Was wel een mooi filmpje ,heb je gisteren ontmoet ( bruine pet ) (Urby),en inderdaad kwam ook vriendelijk en spontaan over hoop erbij te zijn indien niet verhinderd op 4 april met de shoot
Vriendelijke groeten. Urby, zeker weet ik het nog. Je zag eruit als een echte fotograaf met je pet ;) Hoop dat je er bij kunt zijn 4 april!

Bedankt voor jullie reactie's :G