Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koi-karper fotografie tips gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Koi-karper fotografie tips gevraagd

    Hoe kan ik best koi-karpers en andere vijvervissen fotograferen? Flits met bouncer? Moet ik een (zwart) scherm gebruiken om refecties tegen te gaan?
    De foto's op http://www.koifoto.nl/ lijken me met die middelen genomen.

    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

  • #2
    Met een polarisatiefilter krijg je een groot deel van de reflecties van het wateroppervlak weg.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      ik denk dat de foto's van Martin 's nachts genomen zijn met flits op
      een canon g 2;hij plaatste een tijd geleden veel foto's op
      www.koipagina.nl ;
      mijn bescheiden poging:

      groeten etienne

      Comment


      • #4
        Originally posted by etienne
        ik denk dat de foto's van Martin 's nachts genomen zijn met flits op
        een canon g 2
        Niet onmogelijk, maar dat lijkt me praktisch niet te doen om te kunnen scherpstellen. Met een goede flash en aangepaste instellingen kan je echter ook het nachteffect overdag bereiken.
        Kan zijn dat hij een G2 gebruikt, ik heb enkele van zijn foto's gesaved om de Exif te bekijken, maar die is er niet meer bij .

        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          misschien wat naast de kwestie: maar die koi's zijn sterke beestjes hoor.

          die kun je zonder problemen over hun kopje aaien als ze hun hongerig snoetje boven water steken, en als je ze even in een apart aquarium steekt, gaan ze dat zeker niet erg vinden. vooral niet als je ze daar even controleert op eventuele ziektes of ongemakjes, en ze wat vitamientjes of een versterkend preventief geneesmiddel toedient (een badje, eigenlijk).

          ondertussen heb je wel even de tijd om die visjes op hun best te fotograferen, wel van achter glas (met zijn beperkingen), maar met wat op voorhand uitgekiende opstelling van je belichting kun je die visjes ook in zijn geheel fotograferen, niet alleen van de bovenkant dus.

          tenminste, zo doe ik het. (want vijvervissen fotograferen in alggroen water, tja: wat kun je dan verwachten, als ze pakweg 20 cm onder de oppervlakte zitten, kun je nauwelijks nog iets zien, tenzij wat groene drek) maar als je het zo doet, kun je mooie foto's maken, en heb je tegelijkertijd een goed idee over de algehele toestand van die visjes.

          nu laat ik ze wel eerst een tijdje in zeer gedempt licht zitten, kwestie van ze volledig rustig te laten worden. maar als je dan eens flitst, schrikken ze daar zelfs niet van. (dus niet met een paar 100 watt die beestjes de stuipen op het lijf jagen hee). de laatste 10 jaar zijn die visjes van mij voornamelijk hard gegroeid, geen enkele is gestorven. (vroeger had ik een tropisch aquarium, maar daar ben ik van teruggekomen)

          just my 0.02 euro

          Comment

          Working...
          X