Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grootte van een pagina in een website

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grootte van een pagina in een website

    Beste,

    Ik vroeg mij eigenlijk af met welke afmetingen je een pagina begint te maken voor een website ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Grootte van een pagina in een website

    Hallo Sieg,

    Als ik de statistieken van een van mijn sites snel bekijk kom ik voor meer dan 70% van de bezoekers op een resolutie van minstens 1024px breed. 17% daarvan heeft een hoogte van 768, 10% heeft 800, nog eens 10% een hoogte van 900 en de rest zit boven 1050px
    Dit is de top 10 van afgelopen maand:

    1. 1280x1024 2.733 11,19%
    2. 1280x800 2.546 10,43%
    3. 1024x768 2.458 10,07%
    4. 1440x900 2.294 9,39%
    5. 1680x1050 2.134 8,74%
    6. 1920x1080 1.923 7,88%
    7. 1366x768 1.890 7,74%
    8. 1600x900 1.642 6,72%
    9. 768x1024 752 3,08%
    10. 1920x1200 591 2,42%

    Als de pagina niet mag scrollen zou ik 1024x768 nemen, anders de breedte 1024. Je moet wel wat ruimte laten voor de 'kader' van de browser, meestal wordt dan 960px gebruikt omdat dat goed deelbaar is voor kolommen en dergelijke.

    Het beste is natuurlijk een "fluid design" waarbij de breedte zich aanpast aan de breedte van de browser.


    Met vriendelijke groeten,

    Bruno
    Last edited by brunov; 24 januari 2014, 12:52. Reden: typefout: 960px in plaats van 940px
    Nikon D7100, Tamron SP AF 17-50mm F/2.8 XR Di II LD, Nikon 35 DX AF-S 1,8G, Sigma 70mm F2.8 EX DG Macro, 18-55 kit, 55-200 kit
    Mijn fotosite: www.verschaeren.org
    Mijn website: www.computerhersteller.be

    Comment


    • #3
      Re: Grootte van een pagina in een website

      Bedankt Bruno voor deze heel duidelijke uitleg !

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Grootte van een pagina in een website

        Kijk eens naar Twitter bootstrap en responsive design zo heb je geen problemen met je site gelijk welke schermgrootte de bezoekers gebruiken.
        Ik ben momenteel een Joomla 2.5 site gereed aan't maken voor Joomla 3.x en de template daarvoor wordt ook met Twitter bootstrap gemaakt. Van smartphone over tablet tot desktop blijft de layout aangepast en optimaal.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Grootte van een pagina in een website

          Responsive designs zijn tegenwoordig een standaard

          Comment


          • #6
            Re: Grootte van een pagina in een website

            ga je opnieuw een poging wagen siegfried.

            grts
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

            Comment


            • #7
              Re: Grootte van een pagina in een website

              Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
              ga je opnieuw een poging wagen siegfried.

              grts
              Ja Eric, ik krijg zoveel mailtjes met de vraag naar een website dat ik het niet langer moet uitstellen.
              Ik zie er mij nog altijd geen man over, maar soit .... ben ondertussen al vier dagen aan het knosselen (voor de Nederlanders ; klooien)
              Het probleem is dat ikzelf mijn bladen wil maken in PS en daar dan verder mee opbouwen
              Nu is hetvolgende uitgekomen, er zit verschil in kleur tussen PS en een web programma ??

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Grootte van een pagina in een website

                alles moet in sRGB ruimte staan voor het web.
                waarom ben je bezig met PS om een website te maken, had je geen prog. gekocht om een website te maken.

                grts
                je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                www.korandoke.be

                Comment


                • #9
                  Re: Grootte van een pagina in een website

                  Het gemakkelijkste is om fluid te werken.
                  Je specificeert een maximum breedte in css. Daarnaast zet je de width van je pagina op 95 procent.

                  Mensen met grotere browsers zullen een kleinere pagina krijgen (die je mooi in het midden centreert) en mensen met kleinere schermen zullen automatisch een geschaalde versie krijgen.
                  Kost je niet al te veel moeite om zoiets in css te maken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Grootte van een pagina in een website

                    Joomla?
                    Indien het een joomla website betreft, als je hulp nodig hebt, laat het maar weten.
                    Mijn site wordt momenteel ook omgetoverd naar een responsieve design.
                    De site draait nu nog op joomla 2.5 en gaat naar 3.0 en een totale nieuwe look.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Grootte van een pagina in een website

                      Probeer eens met een gratis website van jimdo.
                      Heb er zelf ook eentje
                      Groetjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Grootte van een pagina in een website

                        Er vanuit gaande dat er nog steeds mensen zijn met een 800*600 px scherm, zou ik de content kolom niet breder maken, de background kan natuurlijk oneindig breed of centraal gepositioneerd worden, zodat niemand last heeft van de smalle layout.

                        Afhankelijk van als de website overal ter wereld te zien moet zijn.
                        Mensen uit de 2e of 3e wereld hebben geen splinternieuwe grote schermen zoals wij hier in de Westerse wereld.
                        Die gebruiken vaak onze oude brol van x-jaar terug.

                        Bovendien zijn heel wat mensen nu met hun kleine tablet of smarphone aan het surfen, waar het scherm niet zo groot is.
                        Dus hoe kleiner hoe beter, hoe groter, hoe minder groot het doelpubliek zal zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Grootte van een pagina in een website

                          Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          Bovendien zijn heel wat mensen nu met hun kleine tablet of smarphone aan het surfen, waar het scherm niet zo groot is.
                          Dus hoe kleiner hoe beter, hoe groter, hoe minder groot het doelpubliek zal zijn.
                          Dat is waar "responsive design" voor uitgevonden is. De content schikt zich naar de schermafmetingen van de bezoeker, of dat nu een smartphone, tablet, oude 800*600, of megapixel*megapixel is. Je hoeft je dus weinig of niets aan te trekken van de grootte van de browser van de bezoeker.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Grootte van een pagina in een website

                            dubbel
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: Grootte van een pagina in een website

                              Er vanuit gaande dat er nog steeds mensen zijn met een 800*600 px scherm, zou ik de content kolom niet breder maken, de background kan natuurlijk oneindig breed of centraal gepositioneerd worden, zodat niemand last heeft van de smalle layout.
                              Afschuwelijk. Dan heb je zo van die websites waar je in het midden een streepje info hebt en voor de rest achtergrond. Trouwens, de schermen op het werk willen ze in afrika niet eens.

                              Dat is waar "responsive design" voor uitgevonden is. De content schikt zich naar de schermafmetingen van de bezoeker
                              Spijtig genoeg veel te weinig gebruikt.

                              Comment

                              Working...
                              X