Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar vind je ze nog? (Fotoalbums met plastic bladen)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waar vind je ze nog? (Fotoalbums met plastic bladen)

    Ik ben zelf nooit een grote liefhebber geweest van afgedrukte foto's, maar vroeger maakten we toch albums van afdrukken van (analoge) foto's van onze kinderen, en vandaag de dag albums van afdrukken van digitale foto's van onze vier kleindochters. Doorgaans van het genre 'snapshots': niet echt bewerkt zoals we bv nu zouden doen als wij hier op BD een foto plaatsen.
    Eenmaal per jaar laten we tegenwoordig zo'n 200-300 afdrukken maken (afhankelijk van de gebruikte camera is dat op 10x13 of 10x15 formaat), en die foto's worden dan per kleinkind in een album gestoken en met een wit stickertje wordt daar dan tekst bijgevoegd.
    Heerlijke momenten als de groeiende kleindochters langs komen en een foto willen zien van hun eerste sinterklaasfeestje...
    Die albums (simpele plastic kaften, met plastic pagina's waarin dan telkens per pagina, afhankelijk van de hoogte van de kaft een, twee of drie foto's konden geschoven worden) waren zowat overal te koop, maar nu blijkbaar niet meer...
    Je vindt er hier en daar nog van die meer luxeuze (lees: duurdere!) albums, met op de kaft een foto van zeg maar Anne Geddes (bv bij Dreamland), maar de goedkope, die we destijds met de vijf stuks tegelijk kochten, bv bij Carrefour, lijken niet meer verkrijgbaar.
    We zullen vroeg of laat welllcht ook moeten overschakelen naar de goedkope 'digitale' albums van Smartfoto, Kruidvat of Aldi, maar het nadeel is dat je geen foto's kunt uithalen - zoals nu wel gebeurt - om tijdelijk in een wisselkadertje te steken.
    Dus een vraagje aan mijn collega's: zijn zo'n albums nog te krijgen? Eventueel met de tien, maar aub niet met de honderd, te bestellen via eBay, maar liefst in winkelketens zoals je ook bij ons in de (Turnhoutse) kempen aantreft: Carrefour, Blokker, Casa... Of eventueel Konijn...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Waar vind je ze nog? (Fotoalbums met plastic bladen)

    Ik heb hier ook nog zo'n album liggen met de foto's van de reis naar de Noordkaap.
    Dat is een ringmap met 4 ringen, en daarin bladen waarin telkens 3 foto's van 10 x 15 cm passen (3 aan elke kant, 6 in elk mapje).
    Dat is een heel degelijk album.
    Ik denk dat ik dat ooit bij de Makro heb gekocht (het is van 1998 geleden, ik ben niet meer 100% zeker waar ik die gekocht heb).
    De foto's van de reis naar Schotland zitten in albums waar telkens 2 foto's van 10 x 15 cm passen per bladzijde.

    Via Google heb ik dit gevonden, hier zouden 300 foto's in moeten passen http://r.twenga.nl/g3.php?pg=VDszNjI...YzI0YTQ4&dac=0 .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Waar vind je ze nog? (Fotoalbums met plastic bladen)

      Bij hema verkopen ze mappen met 4 ringen en bijbehorende bladen waar je telkens 4 10x15 afdrukken kan insteken en ik meen me te herinneren dat ze voor grotere formaten ook bestaan, maar dan met minder foto's per blad uiteraard. Bij AVA hebben ze dat ook en misschien zelfs nog wat van die albums die jij zoekt.
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment


      • #4
        Re: Waar vind je ze nog? (Fotoalbums met plastic bladen)

        Bedankt, mannen. Dat lijkt me alvast een goeie start om te beginnen zoeken.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Waar vind je ze nog? (Fotoalbums met plastic bladen)

          Ik weet niet of er een AVApapierwaren winkel in je buurt is, maar daar verkopen ze dat ook nog
          https://www.tinicleemputfotografie.com/

          Comment


          • #6
            Re: Waar vind je ze nog? (Fotoalbums met plastic bladen)

            Er was vroeger een AVA in Oud-Turnhout; 'k zal eens nagaan waar die naartoe is.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Waar vind je ze nog? (Fotoalbums met plastic bladen)

              Bij Hema hebben ze die inderdaad. Heb ze daar zelf ook nog gekocht
              Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

              Comment


              • #8
                Re: Waar vind je ze nog? (Fotoalbums met plastic bladen)

                Ook de Hema is niet al te ver van de deur! Dank voor de suggestie. Intussen ook een AVA in Turnhout gevonden, maar een eindje van het centrum.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Waar vind je ze nog? (Fotoalbums met plastic bladen)

                  Ik denk dat ik er nog liggen heb. Je mag ze (gratis) hebben. Ik ben nu wel op mijn werk maar ik laat u vanavond iets weten.
                  Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waar vind je ze nog? (Fotoalbums met plastic bladen)

                    Wauw! Je bent veel te goed. Laat me via PB weten wat je nog hebt en hoe we ze kunnen krijgen.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waar vind je ze nog? (Fotoalbums met plastic bladen)

                      Intussen heb ik inderdaad van een genereuze BD-er een aantal van die plastic mapjes mogen ontvangen. Afgelopen maandag in Hema (Shopping Center) gezien dat ze er nog hadden.
                      Dit was niet helemaal wat wij voor ogen hadden, maar voor het zelfde doel evengoed bruikbaar: wij hebben ons een paar ringkaften aangeschaft, en de A4 plastic mapjes, waarin telkens vier 10x13/15 foto's (of zelfs acht, als je er vier die naar voren wijzen erin steekt, samen met vier die naar achter wijzen) kunnen gestoken worden.
                      Op die manier kunnen we de huidige en toekomstige groei van onze vier kleindochters kunnen blijven volgen en documenteren!
                      Ook langs deze weg een gemeende dankuwel, Ronny.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment

                      Working...
                      X