Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ouwe maar verzorgde D70s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ouwe maar verzorgde D70s

    Beste fotovrienden,

    Ik kon dit moeilijk bij de gestolen voorwerpen plaatsen dus maar in deze rubriek ...

    Mijn dochter had een fototoestel nodig voor een of ander practicum op school. Ik dacht, de ouwe Nikon D70s met de weinig gebruikte 18-70 kitlens in een compact lowepro tasje dat moet ruimschoots volstaan.
    Helaas, het tasje is deze avond blijven staan op de bus.

    Toen ze thuiskwam heb ik vlug contact opgenomen met "De Lijn" (070/220200). Na een kwartier wachten eindelijk iemand aan de lijn. En in welke provincie woont u meneer ? Oost-Vlaanderen, de procedure zegt voor waardevolle spullen nemen wij nota van het verloren gerief en binnen de zeven werkdagen zouden we misschien nieuws mogen verwachten. Het is niet mijn gewoonte maar deze keer heb ik mij echt kwaad gemaakt. Terwijl zij maar bleef die procedure herhalen en zeggen "ik ga mijn job niet riskeren" en "dat fototoestel was de verantwoordelijkheid van uw dochter", zag ik in gedachten die bus verder rijden en mensen op- en afstappen. In het heetste van de strijd vroeg ik haar naam, meneer die heb ik gezegd in het begin van het gesprek en ze wou die niet meer herhalen. Ik heb het toch maar laten noteren maar ondertussen was er veel tijd verloren gegaan. Eigenlijk was ik beter in de wagen gesprongen op zoek naar die bus maar ik heb foutief geoordeeld dat een helpdesk er was om mensen te helpen. Nee ze openen enkel een ticket en daar stopt alle hulpverlening .....

    We zijn ook nog naar de stelplaats gereden in Gentbrugge en daar heeft een vriendelijke mevrouw (na haar werkuren) nog geprobeerd om iets te weten te komen maar de bus was al naar de stelplaats( St Lievens Houtem ?) en de chauffeur(s) waren al naar huis. Logisch na al het tijdverlies ....

    Jammer , het toestel had een emotionele waarde voor ons gezin (behalve voor mijn dochter), het was mijn eerste reflex, mijn vrouw heeft het zeer veel gebruikt en nadien mijn zoon.
    En de lens was echt in prima staat met voorzetlens, goed scherp na een afstelling bij Nikon.

    Jammer, jammer, jammer,


    Veel zal het niet uitmaken maar ik plaats hier toch maar eventjes de serienummers :

    serienr AF-S DX ED18-70/3.5-4.5G : L3136283
    D70s : 4063913

    Groetjes,

    Dany.

  • #2
    Re: Ouwe maar verzorgde D70s

    Dat is echt wel vervelend. Ik hoop voor jou dat de vinder een eerlijk persoon is en het toestel alsnog bij jou terecht komt.
    Pentax K200D

    Comment


    • #3
      Re: Ouwe maar verzorgde D70s

      ... een dag later ... veel kans dat de vinder geen eerlijk persoon was .... zou die mens daar nu plezier beleven als ie er mee aan de slag gaat ?

      Comment


      • #4
        Re: Ouwe maar verzorgde D70s

        heb je twee dagen later nog contact genomen met De Lijn Gentbrugge? Meestal duurt het een dag of twee voor gevonden voorwerpen van de buitenstelplaatsen binnengebracht en gereistreerd zijn.

        telnr 09 211 91 11 vragen naar dienst gevonden voorwerpen.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Ouwe maar verzorgde D70s

          Heel erg bedankt voor de tip.

          We hadden ondertussen al contact met mensen van de lijn die heel erg begaan waren met het voorval. Helaas gisterenavond zijn we nog opgebeld dat na de nodige rondvragingen geen spoor was van onze fototas.

          In ieder geval een interessant nummer want van die helpdesk met zijn procedures moet ge niks verwachten. In 't beste geval noteren ze uw gegevens.
          Het was nog voor 17:00h, had ik het nr van Lazy Charles gebeld en er was nog iemand op post dan hadden ze misschien nog de chauffeur kunnen vragen om eens te kijken ...

          Thanks !

          Comment


          • #6
            Re: Ouwe maar verzorgde D70s

            Met alle respect voor het verlies,

            maar je kwaad maken op een helpdesk (die de dag van vandaag aan enorme procedures verbonden is) omdat je dochter onvoorzichtig is met jouw spullen?

            Ik ken enkele helpdesk's, waar (bij wijze van spreken) de plaspauzes gecoördineerd worden...
            Zo zit je dan nog met 1e 2e en 3e lijns helpdesken, die elk gebaseerd zijn op procedures...
            En waar zeer stipt op gekeken wordt... want elke flaw in de flow is voor een hoger geplaatst persoon een drama...
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #7
              Re: Ouwe maar verzorgde D70s

              Oorspronkelijk geplaatst door DanyDC Bekijk bericht
              Heel erg bedankt voor de tip.

              We hadden ondertussen al contact met mensen van de lijn die heel erg begaan waren met het voorval. Helaas gisterenavond zijn we nog opgebeld dat na de nodige rondvragingen geen spoor was van onze fototas.

              In ieder geval een interessant nummer want van die helpdesk met zijn procedures moet ge niks verwachten. In 't beste geval noteren ze uw gegevens.
              Het was nog voor 17:00h, had ik het nr van Lazy Charles gebeld en er was nog iemand op post dan hadden ze misschien nog de chauffeur kunnen vragen om eens te kijken ...

              Thanks !
              De helpdesk zit ergens te lande in een callcenter. In geval van nood kunnen ze contact nemen met de dispatching van de betrokken entiteit en die kunnen dan weer via de radio de chauffeur proberen te contacteren. Je begrijpt dat dat enkel kan wanneer het kalm is op de dispatching en dat uiteraard vermistte kinderen, ongevallen, agressie en dienstregelmaat prioritair zijn aan het navragen. De telnr van de dispatching worden normaal niet gepubliceerd maar als je zoiets vaststelt direct na het afstappen kan de volgende chauffeur proberen via de dispatching je te helpen. Hij kan zich echter niet permiteren om tijdens die procedure te blijven staan, de regelmaat moet zo veel mogelijk bewaard worden, iedereen komt graag op tijd ter bestemming.
              Natuurlijk heeft dat toestel voor je meer emotionele waarde waar de economische waarde zeer gering is. In alle geval blijf ik met je hopen dat het nog goed komt.
              Ik laat ook altijd contact gegevens in mijn fototassen in de hoop dat er bij verlies contact opgenomen wordt. Let wel: contactgegevens hoeven geen adressen te zijn hé.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Re: Ouwe maar verzorgde D70s

                Ik begrijp dat er ergere dingen zijn dan mijn toestel maar men kan op zijn minst de chauffeur op de hoogte stellen dacht ik. Ik verwacht ook niet dat de chauffeur Starsky and Hutch gaat spelen met 50 passagiers aan boord en na een gecontroleerde slip een noodstop gaat maken. De chauffeurs zijn oud en wijs genoeg om te oordelen of ze bij een volgende halte eens een blik kunnen gaan werpen achterin. De procedure voor waardevolle spullen is nu hopen dat er een eerlijke vinder opduikt of de chauffeur die na zijn rit de spullen gaat vinden. Ik kan mij moeilijk voorstellen dat er na een rit veel laptops, handtassen, ipads, portefeuilles en dergelijke verzameld worden.
                Inderdaad emotionele waarde, nog zelf achter gereden naar Duitsland bij Ingo toen ze nikons hier te duur verkochten. Mijn eerste reflex. de lens in prima staat, eigenlijk niet te onderscheiden van nieuw want toen mijn vrouw hem is beginnen gebruiken is er bijna altijd een 18-200mm gemonteerd geweest. En mijne zoon heeft er de macro fotografie mee ontdekt met een 105 aangekocht bij Corné. Ongelooflijk goed toestel. De vinder zal misschien wel ontgoocheld zijn want de zonnekap zat er niet bij. Hij of zij mogen mij altijd contacteren natuurlijk ...

                Comment


                • #9
                  Re: Ouwe maar verzorgde D70s

                  Oorspronkelijk geplaatst door DanyDC Bekijk bericht
                  Ik kan mij moeilijk voorstellen dat er na een rit veel laptops, handtassen, ipads, portefeuilles en dergelijke verzameld worden.
                  En daar slaag je de nagel op de kop, omdat de eerlijke vinder zeer zeldzaam wordt...
                  kheb ooit zo het braafste kind uit de groep, op subtiele wijze de cola van een ander weten meepakken...
                  klein en onschuldig...

                  ik denk dat heel wat mensen gerief verliezen op de bus/trein zonder het te weten.
                  En ik begrijp zeker dat het verliezen van (ook al is het een oude) reflex camera een zure pil is...

                  Ik zou de cijfers eens willen weten van hoeveel mensen bellen voor een verloren item, en hoeveel keer een chauffeur dan zou moeten stoppen om alles te zoeken,
                  om dan nadien de cijfers te zien van de klachten omdat de lijn nooit op tijd rijd...

                  ik hoop alleszins dat op één of andere manier je D70 gevonden wordt, al is de kans zeer klein...
                  De oneerlijke vinder zal eerder ontgoocheld zijn dat het geen duurder/nieuwer model is....
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ouwe maar verzorgde D70s

                    Oorspronkelijk geplaatst door DanyDC Bekijk bericht
                    .... aangekocht bij Corné....
                    hoe zal het met hem zijn..?
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ouwe maar verzorgde D70s

                      Jammer dat het zo fout is afgelopen. Ik had alleen maar goeie ervaringen met die man.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ouwe maar verzorgde D70s

                        Oorspronkelijk geplaatst door DanyDC Bekijk bericht
                        Jammer dat het zo fout is afgelopen. Ik had alleen maar goeie ervaringen met die man.
                        yep...ik,ook hoor.
                        kwam er graag, altijd wel mede BDer in de keuken aan de koffie.
                        gezellig.
                        grt,bouk.
                        ----
                        sorry ts effe off topic.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ouwe maar verzorgde D70s

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          yep...ik,ook hoor.
                          kwam er graag, altijd wel mede BDer in de keuken aan de koffie.
                          gezellig.
                          grt,bouk.
                          ----
                          sorry ts effe off topic.
                          Moet kunnen, het gaat hier nog steeds over fotografie.

                          Ik heb de man nooit persoonlijk ontmoet maar wel veel over en weer gemaild en zijn service was op dat moment top.

                          Comment

                          Working...
                          X