Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Inrichting eigen fotostudio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Inrichting eigen fotostudio

    Stel je heb een beschikbare ruimte van 5 x 20m die je wil inrichten als fotostudio.
    Aan wat denken jullie dan allemaal.
    Replay er maar op los zou ik zeggen.
    Inrichting.
    Faciliteiten voor de modellen.
    Wat zeker een must is.
    Als we DIT vergeten zijn zitten we helemaal mis.

  • #2
    Kijk hier eens... http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=37533

    Comment


    • #3
      1 een grote deur om met een moto binnen te kunnen
      2 grote achtergronddoek
      3 één soft box
      4 2 flitsers
      5 verschillende rollen papier ( achtergrond )
      6 verwarming voor in de winter
      7 enkele reflectieschermen
      8 verschillende atributen
      9 een traplatter ( om eens van boven te kunnen fotogaferen, of een andere lamp te steken )
      10 een model
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Lieven, wat dacht je van een wc en een ruimte waar ze zich kunnen omkleden, heel hun garde robe achter laten?
        En een ijskast?
        Ik weet niet hoor, ik denk gewoon aan de praktische dingen.
        Stel, het is stikkend heet, je model heeft heel veel outfits bij,die wil zich omkleden, die heeft grote dorst, en ja, dan moet ze heel dringend...

        Comment


        • #5
          Originally posted by Act
          Lieven, wat dacht je van een wc en een ruimte waar ze zich kunnen omkleden, heel hun garde robe achter laten?
          En een ijskast?
          Ik weet niet hoor, ik denk gewoon aan de praktische dingen.
          Stel, het is stikkend heet, je model heeft heel veel outfits bij,die wil zich omkleden, die heeft grote dorst, en ja, dan moet ze heel dringend...

          Groot gelijk Act, ik heb dan ook een aparte kleedruimte voorzien, geschikt om ook met een visagiste te werken dus kaptafel en kapstoel zijn aanwezig. Stopcontacten voor krultang en haardroger voorzien op de tafel.

          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Ja jongens toffe replay's.
            Ik hoop dat er hier nog mensen aan belangrijke of gewoon interresante dingen denken. Zo van die dingentjes die iedereen vergeet zijn nu hartelijk welkom. Geef maar replay we zijn er jullie dankbbar voor.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Librix
              Ja jongens toffe replay's.
              Ik hoop dat er hier nog mensen aan belangrijke of gewoon interresante dingen denken. Zo van die dingentjes die iedereen vergeet zijn nu hartelijk welkom. Geef maar replay we zijn er jullie dankbbar voor.

              Indien je mijn studio is wil zien ben je welkom.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8


                Indien je mijn studio is wil zien ben je welkom.
                waar?
                My Portfolio (like!)
                Canon 5D MKII - 17-35 2.8 - 24-70 2.8L - 70-200 2.8L, ...

                Comment


                • #9
                  Hoi
                  en vergeet vooral je fotomateriaal niet, heb al eens geweten dat een fotograaf zodanig bezeig was, ( bij een huwelijk ) dat hij zijn fotoapparaten vergeten was.

                  groeten
                  dromer

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by ssimons


                    Indien je mijn studio is wil zien ben je welkom.
                    waar?

                    Zoals altijd kan je meer info vinden in het profiel;
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by lieven lens
                      1 een grote deur om met een moto binnen te kunnen
                      Je vergeet dat paard dat je er misschien ook eens bij wil - om nog maar te zwijgen van mogelijkheid voor onderwatershots.
                      Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

                      Comment


                      • #12
                        Over de toegang kan er geen probleem zijn het is een poort waar een moto, paard, speedboot ja zelfs camion door kan. Aan een duiktank voor onderwaterfotografie had ik nog niet gedacht. Maar dat kan wel in een plaatselijk privé of openbaar zwembad.
                        Ik neem aan dat er wel nog dingen zijn die men hier kan zetten.

                        Wat te doen met binnenkomend daglicht bijvoorbeeld.,,,????

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Librix
                          Over de toegang kan er geen probleem zijn het is een poort waar een moto, paard, speedboot ja zelfs camion door kan. Aan een duiktank voor onderwaterfotografie had ik nog niet gedacht. Maar dat kan wel in een plaatselijk privé of openbaar zwembad.
                          Ik neem aan dat er wel nog dingen zijn die men hier kan zetten.

                          Wat te doen met binnenkomend daglicht bijvoorbeeld.,,,????

                          Dat is te vermijden, ik heb mijn studio verduisterd, dan krijg je de volledige controle over je lichtopstelling.
                          Ideaal is een studio met zwarte of neutraal grijze muren. Zover heb ik het nog niet gedreven, indien er een bepaalde kleuroverstraling is kan je dit wel corrigeren met het bepalen van je Custom White Balans met een grijskaart.


                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Librix
                            Over de toegang kan er geen probleem zijn het is een poort waar een moto, paard, speedboot ja zelfs camion door kan. Aan een duiktank voor onderwaterfotografie had ik nog niet gedacht. Maar dat kan wel in een plaatselijk privé of openbaar zwembad.
                            Ik neem aan dat er wel nog dingen zijn die men hier kan zetten.

                            Wat te doen met binnenkomend daglicht bijvoorbeeld.,,,????
                            Er zijn duikcontainers te huur die niet groter zijn dan een camion, dus onderwaterfotografie in zulke studio is perfect mogelijk.
                            Albums
                            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Digipics357


                              Wat te doen met binnenkomend daglicht bijvoorbeeld.,,,????

                              Dat is te vermijden, ik heb mijn studio verduisterd, dan krijg je de volledige controle over je lichtopstelling.
                              Ideaal is een studio met zwarte of neutraal grijze muren. Zover heb ik het nog niet gedreven, indien er een bepaalde kleuroverstraling is kan je dit wel corrigeren met het bepalen van je Custom White Balans met een grijskaart.



                              [/quote]
                              Ja digipix ik had zoal een vermoeden. Is er een bepaalde soort grijs dat de voorkeur geniet want zwart is natuurlijk zwart hé.
                              Indien nodig had ik gedacht om een zwarte hoek te creeëren met zwarte doeken. Of zwarte folie. Kwestie van de ruimte zo universeel mogelijk te houden.
                              Zo'n grijskaart is dat verkrijgbaar in de handel?
                              Of mag dat een kartonneken zijn dat er straatsteengrijs uitziet?
                              Mijn leraar zij altijd straatstenen zijn zowat grijskaart grijs. Maar dan gebruikten ze dat om hun belichting mee in te stellen. Universele belichting meten op straat stenen geeft ongeveer dezelfde waarde als met een handlichtmeter het opvallende licht te meten.
                              Verder zal ik ooit wel eens op he vriendelijke invitatie ingaan.

                              Comment

                              Working...
                              X