Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plexiglas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Plexiglas

    Dag allemaal,

    Ik ben al een tijdje op zoek naar plexiglas van een tweetal mm dik en ontglanst.

    Ik wil een aantal foto's inkaderen en maak mijn kaders zelf.
    Jaren geleden heb ik het in een doe-het-zelf zaak gekocht maar deze bestaat niet meer en
    de plaatselijke fotozaak wil me liever een volledige fotokader verkopen.

    Wie weet waar dit te verkrijgen is? (liefst in de buurt van Maasmechelen)

    Groetjes,

    Guido.

  • #2
    Re: Plexiglas

    Een foto zonder glas ervoor ziet er eigenlijk nog beter uit.
    Vorig jaar heb ik een reeks foto's opgehangen in een publiek toegankelijke ruimte in het gemeentehuis.
    Die foto's hebben er een half jaar gehangen zonder glas ervoor, en die zagen er achteraf nog perfect uit.
    En als die al beschadigd zouden geweest zijn, dan is dat nog geen ramp, want die foto's zijn afgedrukt bij een goedkope afdrukcentrale.
    Ook als er glas voor de foto's zit is dat geen garantie dat er niets mee gebeurt.
    Plexiglas is wel veel beter bestand tegen "mishandeling" dan glas, maar er komen wel gemakkelijk krassen in.

    Op de tentoonstelling van onze fotoclub steek ik het glas achter de foto (anders worden de kaders te licht, en blijven ze niet goed hangen aan de kabeltjes).
    Maar voor de volgende tentoonstelling heb ik wel een paar "Gallery print" (plexi met Dibond achter) laten maken, die zal ik op een plaats moeten hangen waar de reflecties niet te hinderlijk zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Plexiglas

      Probeer eens op volgende link(dit is wel in schoten);




      Grt,

      Jean-Pierre

      Comment

      Working...
      X