Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

heeft iemand een idee van waarde van analoog fototoestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • heeft iemand een idee van waarde van analoog fototoestel

    hallo iedereen,ik heb een probleempje.mijn vader heeft me een volle fototas nagelaten en ik heb geen
    idee wat erin zit en of het al dan niet iets waard is...
    het is het volgende: een camera merk pentor super tl, een lens pentor ,er staat op de rand:weltblick auto tele 1 : 2.8 f= 135 mm met zonnekap;;; een lens Sigma zoom-master 1:2.8-4 f=35 - 70 mm multi coated
    een lens Yashica macro yashinon 1:28 f=60 mm tomioka japan in een opbergdoosje met hengsel,
    een aps auto teleplus 2x in een doosje en een flits kako auto-2500S+ nog een filter cozo polarizer 55mm
    alles in een zwarte koffer en in perfecte,werkende staat,maar oud!!!er zitten garantiepapieren bij van 1978 (camera)van 8/85 voor de sigmalens dus dat kan al tellen.als ik het verkocht krijg zijn de centen voor zijn kleindochtertje,maar ik heb dus geen flauw idee of het nog te verkopen is,en zoja voor hoeveel.
    mss heeft iemand hier er verstand van?alvast bedankt

  • #2
    Re: heeft iemand een idee van waarde van analoog fototoestel

    De pentor super TL was een Praktica lookalike met M42 draad. Dus blik uit het voormalige DDR. Een set(met bovenstaande objectieven) die toen eind jaren 70, begin tachtig verkocht werd voor pakweg 10.000 bef.
    Veel ga je er niet voor krijgen , als je het al verkocht krijgt, dan voor pakweg 30 a 40 €.
    Veel succes met je verkoop, anders hou je het als aandenken aan je vader.

    Comment


    • #3
      Re: heeft iemand een idee van waarde van analoog fototoestel

      Wat is het waard voor u en wat is het waard voor de koper?
      Hangt er maar vanaf wat een gek er wil voor geven.
      Maar bedenk: hetgeen je ervoor krijgt is meestal te weinig en hetgeen iemand er voor moet geven is meestal te veel.
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: heeft iemand een idee van waarde van analoog fototoestel

        Ik vrees het ergste, zelfs die 30-40 € zal je niet krijgen. Persoonlijk zou ik ook pleiten om het te houden als aandenken aan de opa.
        Vertel de kleindochter later hoe opa dat gebruikte en hoe het DNA van opa nog altijd op de knoppen zit.

        Comment


        • #5
          Re: heeft iemand een idee van waarde van analoog fototoestel

          Idd, de emotionele waarde van zoiets is veel groter dan het bedrag dat je ervoor zal krijgen

          Comment


          • #6
            Re: heeft iemand een idee van waarde van analoog fototoestel

            yep, je kan het verkopen maar verwacht er echt niet te veel van. Je kan inderdaad de uitleg aan de kleindochter doen hoe een analoog toestel werkt, hoe en wat opa er allemaal mee gefotografeerd heeft en wie weet, een zwart-wit filmpje erin en een initiatie doka kado doen?

            Tom
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

            Comment

            Working...
            X