Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

micro lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • micro lens

    beste ,

    eerst en vooral bedankt om mij hier te kunnen registreren op het forum .

    ik heb me vandaag een nikon d3200 aangeschaft omdat ik als beginnen wat micro fotos wil maken van muntstukken .

    de verkoper had me gezegd dat ik dit met het toestel goed ging kunnen doen .

    Ik merk nu dat mijn lens af-s nikkor 18-55mm niet goed genoeg is om micro opnames te doen . -(((

    weet iemand of er een goedkope oplossing bestaat om dit wel te doen ? eventueel met een tussenring en wat de prijs is ?
    alvast bedankt

  • #2
    Re: micro lens

    zou dit met deze lukken ?

    Comment


    • #3
      Re: micro lens

      Ik zou naar de winkel gaan met een muntstuk en dan aan die verkoper eens vragen om te tonen hoe goed hij dat zou kunnen met die lens ....

      Hier wat leesvoer : http://www.shoot.be/art/150660/kies-...ro-apparatuur/
      Er staat een "budget" stukje in

      Comment


      • #4
        Re: micro lens

        Oorspronkelijk geplaatst door moederjeanne Bekijk bericht
        Voordat je dit zou kopen zou ik aan de kenners vooral dit vragen
        "De tussenringen hebben geen elektrische contacten. De camera
        dient dan ook op MF gezet te worden. Tevens dient er gebruik
        gemaakt te worden van of handmatige belichting of diafragma
        voorkeuze
        ."

        ik vraag me af, als er geen electrische contacten met de lens zijn, hoe ga je dan het diafragma kunnen aanpassen.
        Dus niet té vlug kopen, wacht eerst tot je de impact weet van "geen electrische contacten"

        Comment


        • #5
          Re: micro lens

          een oude nikkor micro 55mm 3.5 is kwalitatief goed en kan je vinden aan prijzen beneden de 100 €.
          Ik ken echter de d3200 niet en weet niet de belichting automatisch werkt met dit toestel. Met mijn D300 in alle geval wel. De rest valt natuurlijk manueel in te stellen. Deze lens heeft een diafragmaring en kan dus gebruikt worden in combinatie met tussenringen.
          Paul
          Nikon d300 - d90 - nikkor micros 55 - 105 - 200

          Comment

          Working...
          X