Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boek over fotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boek over fotografie?


    Folks,

    Wij willen een collega (gevorderd fotograaf, EOS 300D) een boek geven over digitale fotografie als afscheidscadeau. Ik heb een tijd geleden gehoord dat er 1 boek erg tussenuit springt qua kwaliteit/volledigheid, maar ben de titel en zo kwijt... Kan iemand me helpen?

    Thx,

    Philip

  • #2
    Dat kan er maar 1 zijn : Digitale Fotografie van Erik Mansvelders ........
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Originally posted by Hanske
      Dat kan er maar 1 zijn : Digitale Fotografie van Erik Mansvelders ........
      Ik denk niet dat dat helemaal waar is. Het is wel een erg goed boek maar eigenlijk meer bedoeld voor de beginners. Ik zou je aanraden om eens op www.amazon.uk te kijken en zoek dat naar boeken van bekende fotografen en dan in de categorie die je collega het mooiste vindt.
      (voor landschappen zijn de boeken van John Shaw vaak erg goed).

      p.s De meeste goede fotografieboeken zijn helaas wel engels, ik denk niet dat je erg veel zult vinden in het nederlands. Als je perse nederlandse boeken zoekt kun je eens kijken op: www.bol.com
      "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

      Comment


      • #4
        Moet het echt over digitale fotografie? Anders zou ik zeggen: de National Geographic fotogids (niet de digitale fotogids van ze, da's een uitglijder van formaat van NG). Verder zijn de boeken van John Frieman aan te raden (titel, jawel: "fotografie"). "Licht! Verlichtingstechnieken voor de fotograaf", van Hicks & Schultz is een aanrader. Mijn persoonlijke aanrader tenslotte is "Licht en belichting" van Roger Hicks onder het motto "fotografie betekent 'schrijven met licht'".

        Comment


        • #5
          Aangezien de man een gevorderd fotograaf is, heeft hij niet veel aan algemene fotografieboeken en veronderstel ik dat je een boek over beeldbewerking zoekt, over het 'ontwikkelen' van digitale foto's, dus.
          In dat geval kan ik "De Photoshop CS Book for Digital Photographers'van Scott Kelby aanbevelen. Heel veel methodes om echt zwartwit foto's te verkrijgen, verschillende verscherptechnieken en veel meer.Ik weet niet of je dit boek bedoeld, maar naar mijn gevoel springt dat er echt wel uit qua volledigheid.
          Groeten

          Comment


          • #6
            Sorry , had even over het hoofd gelezen dat het een gevorderd fotograaf is
            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

            Comment


            • #7
              Originally posted by Efpé
              Aangezien de man een gevorderd fotograaf is, heeft hij niet veel aan algemene fotografieboeken
              Excuus? Dat iemand "gevorderd" fotograaf is (wat dat dan ook moge betekenen - ehm... 300D is wel een beetje een weggevertje) wil niet zeggen dat'ie het fijne weet van allerlei onderwerpen als belichting, verlichting, flitstechnieken, macro, studio, portret en weet ik 't wat al niet meer. Je raakt nooit uitgeleerd hoor als het gaat om foto techniek

              Comment

              Working...
              X