Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Financiële vergoeding voor foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Financiële vergoeding voor foto's

    Hoi,

    Momenteel volg ik een opleiding met de bedoeling in de toekomst te starten als fotograaf in bijberoep.
    Ik heb momenteel nog geen opleiding bedrijfsbeheer gevolgd, dus kan nog geen eigen zaak starten.

    Nu krijg ik via via een unieke kans om voor een cultuurcentrum foto's te maken van een specifiek project. Dit als vrijwilliger, dus enkel met naamsvermelding.
    Als het cultuurcentrum de foto's goed vind, dan is de kans zeer groot dat zij mij meer opdrachten zullen geven en ze hebben hier ook een budget voor.
    Hoe kan ik als niet-professioneel toch iets verdienen aan deze foto's? Dien ik een onkostennota op te stellen of iets dergelijks en waar moet ik op letten zodat dit voor de belastingen in orde is?

    Wie kan mij meer informatie verschaffen of is er een organisatie bij wie ik terecht kan?
    www.facebook.com/LaforcePhotography

  • #2
    Re: Financiële vergoeding voor foto's

    Iets in natura ?

    Comment


    • #3
      Re: Financiële vergoeding voor foto's

      lang leve de avondschoolfotografen...

      als je voor een simpele opdracht zoiets al niet kan uitvinden, hoe ga je het dan later doen als je in bijberoep bent...
      hier elke keer om een prijsvoorstel vragen?

      Comment


      • #4
        Re: Financiële vergoeding voor foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
        lang leve de avondschoolfotografen...

        als je voor een simpele opdracht zoiets al niet kan uitvinden, hoe ga je het dan later doen als je in bijberoep bent...
        hier elke keer om een prijsvoorstel vragen?
        vraagt geen prijsvoorstel vraagt hoe hij in orde blijft met de wetgeving.

        Comment


        • #5
          Re: Financiële vergoeding voor foto's

          Doe het als vrijwilligerswerk, vraag de forfaitaire vergoeding van 32,71 euro (of minder natuurlijk). Dat kan je doen tot max. 1308 euro per jaar zonder dat sociale bijdragen of inkomstenbelasting verschuldigd is. Eventueel kan je daar bovenop de verplaatsingskosten aanrekenen, let wel, niet de echte maar deze die in het KB staan dat de vergoeding voor verplaatsingskosten regelt.

          Het kan ook tegen betaling van werkelijke gemaakte kosten, maar dan moet je van alles een faktuur of aankoopbon kunnnen voorleggen enz.

          Meer info :



          Comment


          • #6
            Re: Financiële vergoeding voor foto's

            Oorspronkelijk geplaatst door MoFoPictures Bekijk bericht
            lang leve de avondschoolfotografen...

            als je voor een simpele opdracht zoiets al niet kan uitvinden, hoe ga je het dan later doen als je in bijberoep bent...
            hier elke keer om een prijsvoorstel vragen?
            Wat een fijne reactie....
            Ik dacht dat dit hier nochtans een heel goed medium was om de nodige informatie te bekomen, volgens mij zijn er wel meer fotografen die op deze manier iets bijverdienen.


            @Lalonde: bedankt voor de info en de links. Hier kan ik zeker iets mee aanvangen
            www.facebook.com/LaforcePhotography

            Comment


            • #7
              Re: Financiële vergoeding voor foto's

              TineL

              Je kan ook occasionele inkomsten inbrengen.

              Lees hier

              Lees ook het gedeeldte over factuur en onkostennota.

              Hopelijk heb je daar iets aan

              Gr
              SW
              Mvg,
              SW
              BD1071BE

              Comment


              • #8
                Re: Financiële vergoeding voor foto's

                Bedankt Soeki Wan.
                www.facebook.com/LaforcePhotography

                Comment

                Working...
                X