Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat zijn nu typische foto's?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat zijn nu typische foto's?

    Wat zijn nu eens typische foto's ?

    Ik bedoel onderwerpen die je steeds terugvind in cameratesten, fotografiecursussen, tentoonstellingen, foto-tijdschriften, wedstrijden, ...

    Maw foto's die qua onderwerp niet echt origineel zijn, maar die iedereen al eens heeft gemaakt.

    - Zonsondergang aan strand
    - Autostrade in het donker met langer sluiter, waarbij de witte en rode lichten een lijn vormen.

    - ....

    BD0251BE
    Canon EOS 300D, EF-S 18-55 (kit), EF 50 f/1.4 USM, EF 55-200 f/4.5-5.6 USM, Speedlite 220EX, Sandisk ultra II 512 Mb, Ext. Tube EF 25 II, RC-5 remote

  • #2
    - Volle maan

    Comment


    • #3
      Originally posted by Jaded
      - Volle maan

      Ja die van mij
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Katten
        Mussen
        Dus zo ongeveer alle "standaard" beestjes... (koeien en varkens kom je om een of andere reden minder vaak tegen...)
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Macro's van bijen met bijbehorende bloem...
          Foto's van 'opspringende' druppel...
          Foto's van je eigen schaduw...
          Foto's van BD'ers die foto's aan het nemen zijn van BD'ers, die....
          “Creativity is allowing yourself to make mistakes. Art is knowing which ones to keep.”
          Scott Adams

          Comment


          • #6
            Lelijke foto's van mooie (meestal naakte) vrouwen, waarop iedereen (lees: elke man) antwoord met "knap!" ...al gaat het dan niet om de foto natuurlijk.

            ...gebeurt niet zo veel hier, wel op dpreview.
            http://www.theafricabug.com

            Comment


            • #7
              Vorig jaar stond in het maandblad "Fotografie" een artikel over de inzendingen die ze binnenkrijgen voor de rubriek "Fotogalerie" (een rubriek waar foto's ingezonden door lezers beoordeeld worden door enkele ervaren fotografen).

              En citaat uit het artikel (ik heb het dus zelf niet uitgevonden) :
              "Welke onderwerpen worden (heel) vaak ingezonden ? Mensen in verre landen / portret en model / baby of peuter / hond of kat / insecten (vlinders en libelles) / bloemen (veel, heel veel bloemen) / paddenstoelen (veel, heel veel paddenstoelen) / (zonsondergangen) luchten / bos / oude gebouwen / Erasmusbrug Rotterdam / stukjes (oude) boot (in felle kleuren). En wat de verhouding kleur-zwartwit betreft : heel veel kleur, heel weinig zwartwit."
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

              Comment


              • #8
                We hebben daar zelfs een goede en duidelijke plaats voor:
                SHOOTING DAYS .
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

                Comment

                Working...
                X