Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een beetje Challenge geschiedenis (2010-2015)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een beetje Challenge geschiedenis (2010-2015)

    Mijn nieuwjaarscadeau voor LesC en de challengers:



    Veel leerrijke challenges gewenst.
    Last edited by Jos Vanhengel; 1 januari 2015, 01:26. Reden: Nieuwjaarskaart aangehecht
    Vriendelijke groet,

    Jos

  • #2
    Re: Een beetje Challenge geschiedenis (2011-2013)

    Mooi om zo'n 'koude' cijfers in een overzichtelijke grafiek te zien, Jos. Knap werk! Het ziet ernaar uit dat we, met een klein dipje in 2012 (da's ook het jaar van de vernieuwing van de software, maar ook het jaar van de "machtswissel" -van spooky naar mij, en dus ook, door die overgang, met een Challenge minder), erop vooruitgaan. Meer deelnemers alleszins. Het verbaast me dat het slechts om één persoon zou gaan die de afgelopen drie jaar niet één Challenge gemist heeft. Wil die persoon zijn vinger opsteken, aub?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Een beetje Challenge geschiedenis (2011-2013)

      Ik
      Sinds ik ermee begonnen ben in 2007 als ik mij niet vergis.

      mvg
      Marc
      Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
      M.v.g. Marc

      Comment


      • #4
        Re: Een beetje Challenge geschiedenis (2011-2013)

        Had ik het niet gedacht! Volhouden, Marc, da's een fantastische prestatie!
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Een beetje Challenge geschiedenis (2011-2013)

          Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
          Ik
          Sinds ik ermee begonnen ben in 2007 als ik mij niet vergis.
          mvg, Marc
          Hélemaal juist!



          Een bank vooruit en een kus van de euh ... meester.


          Tot in 2007 ga ik niet graven. Hiermee zullen jullie het moeten doen.
          Last edited by Jos Vanhengel; 1 januari 2015, 01:26. Reden: Grafiek 2014 toegevoegd
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: Een beetje Challenge geschiedenis (2011-2013)

            Je ziet het: Jos kan aan de hand van gegevens (in dit geval van de BD Challenge van de afgelopen jaren) alles in beeld brengen!
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Een beetje Challenge geschiedenis (2011-2013)

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Je ziet het: Jos kan aan de hand van gegevens (in dit geval van de BD Challenge van de afgelopen jaren) alles in beeld brengen!
              En die gegevens staan mooi "in de rij". Zal ik daar eens een foto van maken?
              Vriendelijke groet,

              Jos

              Comment


              • #8
                Re: Een beetje Challenge geschiedenis (2011-2013)

                dank je wel Jos altijd fijn om te zien
                hi hi sta op de tweede plaats enkel verkeer in 2013 heb ik gemist
                Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                Comment


                • #9
                  Re: Een beetje Challenge geschiedenis (2011-2013)

                  Voorzichtig met jullie monitor, meisjes en jongens! Anders moet ik die blokjes opnieuw stapelen.



                  Last edited by Jos Vanhengel; 1 januari 2015, 01:23. Reden: Grafiek 2014 bijgevoegd
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #10
                    Re: Een beetje Challenge geschiedenis (2011-2013)

                    Bedankt Jos .
                    Wat ik ooit beweerde, (en hier door 'sommigen' ten stelligste ontkend werd, en zelfs betiteld werd als roepen van aan de zijlijn), dat er heel veel éénmalige deelnemers zijn, blijkt dus toch te kloppen !?
                    Groetjes
                    Last edited by Guest17; 9 januari 2014, 15:10.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Een beetje Challenge geschiedenis (2011-2013)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      ..., dat er heel veel éénmalige deelnemers zijn, blijkt dus toch te kloppen !? ...
                      Voor mij is dat geen probleem, ik ben namelijk ook één van die 'eendagsvliegen'.

                      De vraag is: "Wat verwacht je van een competitie die eigenlijk geen competitie is? Wat verwacht je van een maandelijks wedstrijdje waar geen geld aan verdiend is; een wedstrijdje waarvan dit jaar zelfs het ereschavot in het magazijn verdwenen is?"

                      Misschien is onze maatschappij een beetje té competitiegericht geworden. Iedereen moet de beste zijn.
                      Dat de Challenge daar tegenin wil gaan, vind ik een mooie doelstelling.

                      En dan is er ook nog de aard van de beestjes. Voor de een is de Challenge elke maand een vaste waarde, voor de ander een plezant tussendoortje. De een wordt door het woord 'uitdaging' geprikkeld, de ander verfoeid het. Zoveel mensen, zoveel karakters en smaken.

                      Intussen heb ik er nog een jaartje bijgevoegd. (Zie ook hierboven.)




                      Een zijtakje van een groot forum, dat gemiddeld 215 deelnemers per jaar heeft, mag zeker niet verwaarloosd worden. In 2013 zijn er 157 nieuwe namen opgedoken, namen die in de drie jaren daarvoor niet voorkwamen. Dat zijn toch mooie cijfers, niet?
                      Ik vind dat de Challenge, ondanks allerlei verwikkelingen, de afgelopen vier jaar goed geboerd heeft.

                      Met cijfertjes kan je vele kanten op. Ik bekijk het aan de zonzijde.
                      Last edited by Jos Vanhengel; 1 januari 2015, 01:20. Reden: Grafiek 2014 toegevoegd
                      Vriendelijke groet,

                      Jos

                      Comment


                      • #12
                        Re: Een beetje Challenge geschiedenis (2011-2013)

                        Als je wil weten hoe trouw de challengers zijn, dan ga je aan 't cijferen.







                        Ander grafiektype, met voorkeur voor het aantal deelnemers.





                        Ik weet niet of het iemand interesseert, maar ik heb mij geamuseerd.
                        Last edited by Jos Vanhengel; 3 januari 2015, 01:42. Reden: Grafiek bijgevoegd
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #13
                          Re: Een beetje Challenge geschiedenis (2011-2013)

                          Het bevestigt mijn vermoeden (omdat ik regelmatig nieuwe namen noteer), maar het doet me plezier te zien dat onze Challenge nog steeds nieuwkomers (Challenge 'maagden' ) aantrekt!
                          Ik ben blij dat jij af en toe van die mooie grafieken kunt leveren, Jos.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Een beetje Challenge geschiedenis (2011-2013)

                            Bedankt voor de update, Jos! Elke maand zie ik toch weer nieuwe inzenders verschijnen, zowel hier op de grafiek, als bij het valideren van de foto's.
                            Jammer genoeg is er één grafiek die ik zelf zou moeten maken: het aantal nieuwe inzenders die ik terug naar af moet sturen (foto tijdelijk of definitief weigeren) omwille van:
                            - archieffoto
                            - kader en/of logo
                            - geen exif
                            - publicatie elders op het net (bv op het BD forum)
                            - ...
                            Maar ik blijf enthousiast!
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Een beetje Challenge geschiedenis (2011-2013)

                              4 nieuwe grafieken zijn in mijn reacties hierboven bijgevoegd.

                              Hieronder mijn nieuwste 'kreaatsie', met ingebouwde nieuwjaarswensen.

                              Vriendelijke groet,

                              Jos

                              Comment

                              Working...
                              X