Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Corne en garantie ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Corne en garantie ...

    Ik heb bij de lokale fotoboer al 3 maanden een Nikon 17-55 F2.8 DX in bestelling, en eerlijk gezegd begin ik ongeduldig te worden. Ik heb vandaag het nieuws gekregen dat er veel kans is dat ze midden september binnenkomt. Aangezien ik deze lens graag gehad had midden juli, heb ik me geďnformeerd bij Corne (www.cornevaniperen.nl). Deze lens zou in 2 weken kunnen geleverd worden.

    Nu is mijn vraag ... Hoe werkt de garantie? Als er iets aan de lens is, kan ik dan rechtstreeks naar De Beuckelaer stappen ? Handelt corne zelf de garantie af ? De afstand BE - NL (weet niet exact waar corne woont) zou misschien een probleem kunnen vormen ...

    Alvast bedankt voor een antwoord ... de search functie leverde mij niets op.
    Frank
    http://www.mirrorshades.be

  • #2
    Corne handeld dat normaal zelf af, had zelf een defecte bigma en hij heeft ze komen halen en teruggebracht.
    Heb zelfs een nieuwe lens gekregen.

    Er zit toch fabrieksgarantie op de lens?!

    Tofe vent die Corne en zijn service ook
    Woont op nog geen 100km van Antwerpen.
    Goed voor de Nederlanders, slecht voor ons, maar daarom doet hij iedere week een ronde van Belgie om zijn gear te leveren.

    Niet twijfelen, je bent hier niet alleen die bij hem klant zijn...


    Comment


    • #3
      Originally posted by teddy-bear
      Er zit toch fabrieksgarantie op de lens?!
      Ik had gehoord (of hier ergens gelezen vroeger) dat Corne zelf rechtstreeks importeerde van Japan (?). Daarmee dat ik een beetje twijfel met de (Europese) garantie.

      Maar alvast bedankt voor je antwoord. Dat Corne een toffe vent is, alsook zijn service, daar twijfel ik niet aan. Daar heb ik genoeg positieve dingen over gelezen hier op het forum.
      Frank
      http://www.mirrorshades.be

      Comment


      • #4
        corné geeft 2 jaar garantie op basis van omruil, dus is je lens defect dan bezorgt hij je een nieuwe...

        een half uur geleden zat 'm hier nog in de zetel

        Comment


        • #5
          Ach, is hij daar al geraakt ... Qua garantie zit je bij Corné goed, vraag maar aan Pieter G. en zijn 24-70... Corné zal er alles aan doen om zijn klanten tevreden te stellen...
          Canon 10D, glass, flashes & extra's
          Fuji S602Z & extra's
          www.CooMa.be BD0176BE

          Comment


          • #6
            Men moet reeël zijn. Corné is ongetwijfeld een betrouwbare toffe vent een gezellig mens enz, enz. Nee dit is geen ironie, ik meen het. Daarbij we moeten niet overdrijven, als Corné er niets aan zou verdienen, kwam hij de spullen natuurlijk niet brengen. Maar de garantie van Corné bestaat bij de gratie van zijn woord. Met andere woorden; normaliter zit op een in Europa gekocht produkt 2 jaar (fabrieks)garantie ongeacht of de leverancier failliet gaat of ermee stopt.
            Stel dat Corné er door omstandheden mee stopt of nog erger.
            Natuurlijk moet iedereen zelf de afweging maken tussen een iets lagere prijs en een zeker risico en een fijne verkoper op de koop toe.
            Misschien vergis ik mij en verkoopt hij alleen in Europa gekochte spullen met een officieel Europees garantieformulier.

            Comment


            • #7
              Even een korte uitleg:
              Sigma levert op alle lenzen internationale garantie. Nikon doet dit ook met hun DX lenzen en Canon levert sommige lenzen met international warranty.

              De overige produkten die ik lever hebben "nationale" garantie (alleen geldig in land van herkomst).
              Vandaar dat ik hierop (maar ook voor de internationale garantie produkten) gedurende de garantieperiode een omruilgarantie hanteer. Dat is altijd beter dan de normale garantie (je krijgt immers altijd een nieuw product ipv het opsturen voor reparatie).

              Continuiteit is natuurlijk een risico, maar we praten hier over een periode van 24 maanden en gezien mijn bedrijfsvoering (minimale voorraad, geen personeel) is dat risico te verwaarlozen.

              @Catscratch: de 17-55DX is inderdaad moeilijk leverbaar. 2 weken is niet haalbaar. Reken op 4 weken.
              Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

              Comment

              Working...
              X