Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opmerkingetje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opmerkingetje

    sorry hoor, jullie gaan mij waarschijnlijk een zeur vinden, maar hier ben ik weer eens met een opmerking die ik toch even kwijt moet ...
    ikzelf probeer me telkens aan de regels van de challenge te houden en erger me er dan ook aan dat ik telkens weer inzendingen opmerk waar dit niet het geval is maar die toch door de mazen van het net glippen
    de "banaan met condoom"foto van deze maand is duidelijk (onnauwkeurig) uigeknipt en op een nieuwe gadient achtergrond geplakt, dit zorgt er natuurlijk voor dat er geen storende schaduw of eventueel storende achtergrond aanwezig is
    volgens mij hoort deze bewerking niet thuis in het toegestane rijtje zoals kleuraanpassing, USM toepassing enz.
    deze opmerking is echter zeker niet persoonlijk bedoeld tegen de inzender van deze foto, want ik vind het een heel originele aanpak en met een betere afwerking zou deze foto zo kunnen gebruikt worden voor een anti-aids campagne
    het gaat me er enkel om dat iedereen dezelfde kansen moet krijgen, want als knip en plakwerk is toegestaan dan zijn meteen de mogelijkheden veel ruimer om er iets bijzonders van te maken
    dit is dus enkel mijn bescheiden mening .. en ik hoor graag wat de anderen ervan vinden
    groetjes, Nina
    trotse eigenaar van een fuji S602Z :)
    Member of the Han Fan Clan
    http://ninasgallery.fotopic.net
    http://ninas--tutorials.fotopic.net

  • #2
    Ja, dat klopt wel. Misschien moet je deze commentaar bij de banaan in de challenge zetten.

    Nikon 5700

    Comment


    • #3
      Hoi Nina,

      ik denk, maar wie ben ik, dat het bij deze challenge wel te verwachten was dat de speciale regel "tekst toevoegen mag", door sommigen vrij ruim zou geïnterpreteerd worden. Er zitten er trouwens nog tussen die bij een heel strikte interpretatie van de regels niet geldig zouden zijn, maar er zijn nu al zo weinig inzendingen voor deze challenge (die nochtans veel mogelijkheden bood) dat ik er niet wakker van lig.

      Anderzijds is het ook soms gevaarlijk om te zeggen dat een foto niet volgens de regels bewerkt is. Het verleden heeft al genoeg voorbeelden getoond waarvan gedacht werd dat de foto bewerkt was maar dat nadien bleek dat dit niet het geval was. Ik heb het zelf trouwens ook al meegemaakt dat iemand een negatieve opmerking gaf bij mijn inzending, een opmerking die onterecht was. Leuk is anders ...

      Bij het vb van de banaan is het natuurlijk wel heel duidelijk te zien dat er iets niet klopt. Hoe kan je trouwens dat fameuze logo rechtsbovenaan krijgen zonder knip- en plakwerk van een andere foto ...

      Zolang een sterk bewerkte of vervalste (EXIF) foto de overwinning niet afsnoept van een geldige inzending, maak ik er mij niet druk om.

      Trouwens, als er al jaren duidelijk in de regels staat dat er geen kader mag toegevoegd worden en er, zoals christian onlangs nog ergens geschreven heeft, nog steeds inzendingen met een kader moeten geweigerd worden, dan weet je wel hoe goed sommigen de regels lezen...
      Mijn fotowebsite : www.filover.be

      Comment


      • #4
        Ik heb pas nadien de regels gelezen toen je er me op terecht wees.
        Ik heb dan ook bovenaan geschreven dat je rechtstreek commentaar zou leveren op mijn banaan in de challenge, want ik vind het dan ook juist dat eigenlijk mijn foto niet geldig is.
        Ik weet echter niet hoe ik de foto nu nog uit de challenge haal, want dit wordt me telkens geweigerd.
        Maar als u het goed vindt: ik zal nooit meer corrigeren en zo slecht heb ik nu ook niet gecorrigeerd.
        En er zijn er nog die gekende logo's zomaar overgenomen hebben en deftig geplakt hebben, en die hier en daar sterke retoucheringen gedaan hebben. En zoals Flippo zegt: er zijn maar weinig inzendingen, dus waarom opwinden.
        Mijn banaan zal niet winnen.
        Bij deze: sorry sorry sorry
        mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa
        De vrouw met de domme banaan,
        Rachelleke
        Nikon 5700

        Comment


        • #5
          Hallo,

          Christian, de validator en moderator van de challenge is nog enkele dagen met vakantie - en vermits hij de challenge opvolgt zullen we zo lang effe afwachten ...

          Jaja

          Originally posted by Rachelleke
          Ik heb pas nadien de regels gelezen toen je er me op terecht wees.
          Ik heb dan ook bovenaan geschreven dat je rechtstreek commentaar zou leveren op mijn banaan in de challenge, want ik vind het dan ook juist dat eigenlijk mijn foto niet geldig is.
          Ik weet echter niet hoe ik de foto nu nog uit de challenge haal, want dit wordt me telkens geweigerd.
          Maar als u het goed vindt: ik zal nooit meer corrigeren en zo slecht heb ik nu ook niet gecorrigeerd.
          En er zijn er nog die gekende logo's zomaar overgenomen hebben en deftig geplakt hebben, en die hier en daar sterke retoucheringen gedaan hebben. En zoals Flippo zegt: er zijn maar weinig inzendingen, dus waarom opwinden.
          Mijn banaan zal niet winnen.
          Bij deze: sorry sorry sorry
          mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa
          De vrouw met de domme banaan,
          Rachelleke
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment

          Working...
          X