Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoek gratis foto's zonder auteursrechten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zoek gratis foto's zonder auteursrechten

    Hallo,

    Ik zou foto's met een projector willen omzetten op canvas. Ben zelf niet zo een goede fotograaf, dus ben ik op zoek naar gratis rechtenvrije foto's die ik mag gebruiken om op canvas te zetten en eventueel de canvassen te verkopen. Weet iemand waar ik die foto's vind of wil iemand me foto's rechtenvrij mailen. Op internet vind je rechtenvrije foto's maar dan zou je toch elke keer de maker moeten contacteren om te vragen als je het voor commerciële doeleinden mag gebruiken.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: zoek gratis foto's zonder auteursrechten

    Oorspronkelijk geplaatst door dakeni Bekijk bericht
    ik op zoek naar gratis rechtenvrije foto's die ik mag gebruiken om ... te verkopen.
    Ik kan als fotoamateur veel hebben en verdragen en als liefhebber werk ik vaak gratis, maar dit doet wel de emmer over lopen....
    Je noemt jezelf geen goed fotograaf en daarom zoek je gratis goede foto's om te kunnen verkopen.
    Ik vrees dat je dan wel aan het verkeerde adres bent. Je eerste mail en al van dergelijk niveau.

    Ofwel heb je niet goed nagedacht ofwel heb je dat wel gedaan bij deze post met bijbedoelingen... Sorry, maar dit moest er wel even uit.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: zoek gratis foto's zonder auteursrechten

      Sluit mij volledig bij Purlut aan

      Comment


      • #4
        Re: zoek gratis foto's zonder auteursrechten

        Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
        Ik kan als fotoamateur veel hebben en verdragen en als liefhebber werk ik vaak gratis, maar dit doet wel de emmer over lopen....
        Je noemt jezelf geen goed fotograaf en daarom zoek je gratis goede foto's om te kunnen verkopen.
        Ik vrees dat je dan wel aan het verkeerde adres bent. Je eerste mail en al van dergelijk niveau.

        Ofwel heb je niet goed nagedacht ofwel heb je dat wel gedaan bij deze post met bijbedoelingen... Sorry, maar dit moest er wel even uit.
        Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
        Sluit mij volledig bij Purlut aan
        volg 100% hier
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: zoek gratis foto's zonder auteursrechten

          Oorspronkelijk geplaatst door dakeni Bekijk bericht
          Ben zelf niet zo een goede fotograaf, dus ben ik op zoek naar gratis rechtenvrije foto's die ik mag gebruiken om op canvas te zetten en eventueel de canvassen te verkopen.
          Ik heb geen verstand van canvas, dus ik ben op zoek naar gratis canvassen, om deze eventueel te kunnen verkopen.

          Comment


          • #6
            Re: zoek gratis foto's zonder auteursrechten

            dit is een grap denk ik

            Comment


            • #7
              Re: zoek gratis foto's zonder auteursrechten

              [MOD] Strikt genomen is er niets op tegen dat iemand bewerkingen verkoopt van foto's waarvan de maker expliciet aangeeft dat dit rechtenvrij mag. Gelieve echter enkel links te posten als dit ook expliciet voor alle beelden van de link geldt.

              Mijn persoonlijke mening: ik denk dat velen anders naar deze vraag zouden kijken als je in ruil voor een aantal foto's zo een canvas zou aanbieden. Het zou ook helpen als je laat weten welk soort onderwerpen je zoekt.
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

              Comment


              • #8
                Re: zoek gratis foto's zonder auteursrechten

                ik zou graag aan een harley sleutelen, kan dit echter niet zo goed, wie heeft er een gratis voor mij? Dan kan ik die eventueel verkopen...

                man wat een waanzin...

                Comment


                • #9
                  Re: zoek gratis foto's zonder auteursrechten

                  Jij vraagt dus iets gratis, waardoor je zelf geld kan verdienen?
                  Weinig kans dat je iemand vindt die gek genoeg is om daar op in te gaan...
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: zoek gratis foto's zonder auteursrechten

                    Vraag van TS slaat werkelijk nergens op en hij/zij blaast tegelijk warm & koud ...

                    Ik wil ook zo graag dat men mij gratis en rechtenvrij "......" aanlevert zodanig dat ik dat kan verkopen! De "puntjes" moogt ge zelf invullen! Is de TS soms een Nigeriaan?

                    Comment


                    • #11
                      Re: zoek gratis foto's zonder auteursrechten

                      Ik moet toegeven, hij is wel eerlijk op dit punt. Als je het doet kan je er achteraf niets van zeggen.

                      Wat ik mij wel afvraag : hoe je met een projector een foto op canvas krijgt. Of gaat hij ze naschilderen? Dan is de vraag misschien nog niet eens zo heel raar.

                      Nee ik ken TS niet, ik neem het niet voor hem op maar ik wil graag problemen ook van een andere kant bekijken. Krijg je soms ook heel creatieve oplossingen van.
                      Website: cameraobschuura.nl
                      Twitter: @CameraObSchuura
                      FaceBook: Cameraobschuura

                      Comment


                      • #12
                        Re: zoek gratis foto's zonder auteursrechten

                        In hobbyzaken verkoopt men canvas met voorgedrukte tekeningen. Elk vlakje heeft een nummertje dat overeenkomt met een kleur die op een bijgevoegd lijstje staat. Zal zeker rechtenvrij zijn.
                        Ik heb zoiets juist aan mijn kleindochtertje van 4 jaar gegeven. Misschien iets voor TS ?

                        Comment


                        • #13
                          Re: zoek gratis foto's zonder auteursrechten

                          Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                          ...Mijn persoonlijke mening: ik denk dat velen anders naar deze vraag zouden kijken als je in ruil voor een aantal foto's zo een canvas zou aanbieden. ...
                          Sorry, maar zelfs dan...

                          Wat wel kan, zoals cameraobschuura of notex zegt, is dat het hier gaat om het overtekenen van foto's op canvas, en dan snap ik de vraag misschien nog wel...

                          Zoniet, sorry, maar ik denk dat ik dan pas
                          NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
                          https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

                          Comment


                          • #14
                            Re: zoek gratis foto's zonder auteursrechten

                            Ik wil wel een deal met je sluiten, op basis van fiftyfifty. Ik wil dat wel doen maar dan moet jij opkomen voor de kosten van de canvas en ander materiaal.

                            ps. ik maak je mijn gironummer wel over per mail.
                            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                            Comment


                            • #15
                              Re: zoek gratis foto's zonder auteursrechten

                              Lijkt me nochtans duidelijk dat het hier gaat over iemand die foto's zoekt om die dan na te schilderen op doek.

                              Eenvoudigste is eens bij Creative Commons gaan zoeken in de licenties (zijn er verschillende) en dan eenmaal je de goede licentie heb daarmee op zoek gaan naar foto's die hiermee verspreid zijn. Ik denk dat je met CC BY en CC BY-SA overblijft. In beide gevallen ga je echter de oorsprongkelijke creator moeten vermelden. Maar je gaat dat toch eerst eens goed moeten lezen. En public domain uiteraard.

                              Comment

                              Working...
                              X