Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

VOB bestand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • VOB bestand

    Hallo,
    Met mijn fotos maak ik een show met het programma Pro Show Producer.
    In mijn map staat een show met een bestand VOB bestand(Vtsdata_01_data VOB)
    Nu zou ik graag dit bestand willen branden op een dvd schijf dus eerst het
    bestand converteren en dan branden.Welk programma is daarvoor het best geschikt?

    Dank bij voorbaat

  • #2
    Re: VOB bestand

    Op de website van Pro Show Producer staat : "Burn directly to DVD, Blu-ray and CD" .
    Ik veronderstel dat het programma dat dus rechtstreeks kan doen.
    Bij het maken van een video DVD is het wel nodig om een "titel MENU" te hebben. Dat is een openingsbeeld, al dan niet met muziek, waarop je kan aanduiden welk onderdeel van de DVD je wil zien.

    Bij Première Elements, waarmee ik werk, moet je dan menumarkers zetten om het begin en het einde van de aan de hoofdstukken aan te duiden. In de titel-menu geef je die dan een naam.
    Deze titel kan je later met de zapper aanduiden op je TV scherm. (of PC scherm....)
    Ook als je maar "één" onderdeel hebt geef je er een titelnaam aan voor het menu.

    Voor een video-DVD heb je altijd een MENU nodig. (Zie blz. 517 en volgende van de manual van Pro Show Producer)
    Last edited by Skitch; 26 december 2013, 13:17.
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #3
      Re: VOB bestand

      .vob bestanden zijn normaal gezien klaar om op DVD te zetten..
      Omzetten zou niet nodig moeten zijn. Op elke video-DVD die je opent in de verkenner/explorer/finder zal je deze .vob bestanden terugvinden.
      Probeer het eerst eens uit door in windows media player/VLC/Quicktime een 'schijf te openen' en dan dat bestand aan te klikken.
      Als dat werkt moet je een mapje aanmaken op uw dvd met de naam VIDEO_TS, en daar de .vob bestand(en) inzetten.
      Afhankelijk van de versie kan dit gewoon rechtstreeks uit de finder/explorer.

      Comment


      • #4
        Re: VOB bestand

        bedankt voor de informatie

        Comment

        Working...
        X