Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

regenjas voor de camera?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • regenjas voor de camera?

    vorige zondag waren we een wandelingetje aant maken en begint het te regenen. ik had mijn toestel bij!, dus dat maar weer wegsteken en op die momenten zie je natuurlijk dé dingen die je echt wilt vastleggen en die niet "blijven zitten"
    hoe kan je toch fotos trekken in de regen zonder dat je je toestel naar de verdoemenis helpt ?

  • #2
    Originally posted by berteldinck
    vorige zondag waren we een wandelingetje aant maken en begint het te regenen. ik had mijn toestel bij!, dus dat maar weer wegsteken en op die momenten zie je natuurlijk dé dingen die je echt wilt vastleggen en die niet "blijven zitten"
    hoe kan je toch fotos trekken in de regen zonder dat je je toestel naar de verdoemenis helpt ?
    Een paraplu?
    D600 | Nikkor 50mm | Nikkor 18-200mm | Sigma 10-20mm

    Comment


    • #3
      ok das niet de oplossing die ik zoek ik heb maar twee handen en die heb ik beide nodig om te fotograferen en voor een "boyke" die mijne plu draagt heb ik geen geld

      Comment


      • #4
        Zoek eens op het web naar "EWA Marine" (ben effe de link kwijt).

        Zij maken raincapes en onderwater-housings voor video- en foto-apparatuur. Is pro-materiaal. Een "raincape" is niet meer dan een doorschijnend plastic omhulsel met een glas-element vooraan (waar je lens op past), en een opening achteraan (waar je handen in kunnen om de cam te bedienen). Het glas-element is zéér zuiver (de AF merkt er niks van, de kwaliteit van je pics blijft gelijk), en je kan er verschillende "add-in rings" voor kopen zodat lenzen met een andere (kleinere) diameter dan het glas-element tóch passen op datzelfde glas-element van de cape.

        Probleem; als je in BE woont, dan zit je opgescheept met een onbetrouwbare invoerder. Geen enkele fotozaak wil zaken met hem doen (ik ging te rade bij Grobet, De Greef, etc...). EWA erkent het probleem maar zegt "niks te kunnen doen zolang die kerel zich kan beroepen op het exclusieve invoercontract voor BE dat hij ooit verworven heeft". Bestellen kan dus niet via een BE fotozaak, maar kan wel via het web. Ik wou echter niks per post laten opsturen (ik vertrouw ze voor geen haar, daar bij de post), dus heb ik mijn raincape zelf moeten ophalen. EWA is Duits, maar gelukkig konden we afspreken op een pro-fimmateriaal beurs in Rotterdam, en zo kreeg ik toch nog de cape snel in mijn pollen...

        Ik heb mijn cape nog maar één keer bovengehaald, en dat was aan de Victoria Falls in Zimbabwe (hij was zelfs aangekocht met de Falls in gedachten). Daar kwam hij héél goed van pas, maar toch één bemerking: ook je handen geven vocht af (condens), dus het beste is van je handen enkel in de cape te stoppen als je foto's neemt, en anders niet. Ik heb ook een compartiment in mijn cape "genaaid" waar een groot siliconen-zakje in kan, just to make sure...






        http://www.theafricabug.com

        Comment


        • #5
          Ik ken dit probleem en als oplossing gebruik ik een simpele handoek die ik over mijn body doe tijdens een regenval. Prima bescherming voor +/- 30min en je kan je materiaal ook nog eens afdrogen.

          Comment


          • #6
            bedankt oor jullie replys

            Comment


            • #7
              Inderdaad een paraplu, er zijn types in de handel die je gewoon op je hoofd zet als een hoed.
              Ik kan u echter niet vertellen waar ze te krijgen zijn, onlangs heb ik ze nog gezien op een markt.
              http://www.torekefoto.be

              Comment


              • #8
                loool ik zie me daar al staan
                krijg ik spontaan beelden voor mijn ogen van nl voetbalsupporters in hun oranje shirtjes met een "handevrije" oranje paraplu op hun hoofd
                hup oranje hup

                Comment


                • #9
                  Voor mijn werk ben ik dikwijls op plaatsen met pro-fotografen waar er moet gewerkt worden ook in de regen. Die jongens werken dan met Nikon D1 en Canon 1D enz... Ik zie hier in mijn gebied een 12 verschillende Pro fotografen en allen gebruiken ze hetzelfde. Een lap Zeemleer. Een echt (schapenvellen) zeemleer. Ze hangen dat gewoon over het toestel. Dat is het. Verder steken ze hun toestel wel in een hun tas als er het niet nodig hebben. Ik heb al aan verschillende gevraagd waarom ze niet iets speciaal gebruiken maar ze zijn allen formeel een zeemvel.
                  Verder is EWA heel goed zoals Jochen zegt. Alleen soms een beetje omslachtig voor een paar druppeltjes. Met sommige ewa-marine zakken kan je zelfs 2 meter onder water.(www.ewa-marine.de) Feit is dat je een digitaal toestel beter niet laat kennis maken met veel vocht. !!!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Librix
                    Voor mijn werk ben ik dikwijls op plaatsen met pro-fotografen waar er moet gewerkt worden ook in de regen. Die jongens werken dan met Nikon D1 en Canon 1D enz... Ik zie hier in mijn gebied een 12 verschillende Pro fotografen en allen gebruiken ze hetzelfde. Een lap Zeemleer. Een echt (schapenvellen) zeemleer. Ze hangen dat gewoon over het toestel. Dat is het. Verder steken ze hun toestel wel in een hun tas als er het niet nodig hebben. Ik heb al aan verschillende gevraagd waarom ze niet iets speciaal gebruiken maar ze zijn allen formeel een zeemvel.
                    Verder is EWA heel goed zoals Jochen zegt. Alleen soms een beetje omslachtig voor een paar druppeltjes. Met sommige ewa-marine zakken kan je zelfs 2 meter onder water.(www.ewa-marine.de) Feit is dat je een digitaal toestel beter niet laat kennis maken met veel vocht. !!!


                    Die jongens werken dan wel al met toestellen die wat serieuzer afgedicht zijn tegen stof en vocht, inclusief de lenzen... Die hebben wat minder snel last van vocht...
                    Zo'n zeemvel lijkt me zeker wel nuttig: trekt heel goed vocht aan, en voor je de cam wegstopt, wring je dat ding uit en je kunt je cam volledig droogwrijven (en snel...)

                    Bedankt voor de tip... Nu even kijken of ik van vrouwlief een zeemvel los kan krijgen
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

                    Comment


                    • #11
                      ja die zeemvel lijkt me een handig idee
                      weer iets voor die fototas ... zo stilaan wordt dat ding nu al te klein ...

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Librix
                        Verder is EWA heel goed zoals Jochen zegt. Alleen soms een beetje omslachtig voor een paar druppeltjes. Met sommige ewa-marine zakken kan je zelfs 2 meter onder water.(www.ewa-marine.de) Feit is dat je een digitaal toestel beter niet laat kennis maken met veel vocht. !!!
                        Er zijn EWA zakken die zelfs waterdicht zijn tot 30m en zelfs 50m! Dit heb ik zelf getest kijk en geniet http://deen.fotopic.net/c76189.html

                        Maar EWA heeft ook rain caps


                        Dus alles is mogelijk, en het is (was) niet mijn bedoeling om reklame te maken voor dit produkt als een zeemvel u beter bevalt zeker gebruiken, ga dit ook doen.
                        Nikon D300s + Nikon AF-S VR 18-200mm + Nikon AF-S VR 105mm f/2.8G ED-IF Micro + en Speedlight SB-800;
                        Lidnummer BD0066BE

                        Comment

                        Working...
                        X