Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke van de 4? (systeemcamera's)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke van de 4? (systeemcamera's)

    en ook waarom.

    Olympus PEN E-PL3

    Sony NEX-3N

    Nikon 1 J3

    Samsung NX2000

  • #2
    Re: Welke van de 4? (systeemcamera's)

    Elke camera heeft zo zijn specifieke doelgroep.
    Dit zijn 4 goede camera's.
    Elke camera heeft zo zijn redenen om hem wel/niet te kopen.

    Hangt er eerder vanaf wat voor gebruiker jij bent en wat je verlangt van fotograferen.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Welke van de 4? (systeemcamera's)

      Ik zou kiezen tussen de Sony en Olympus. Let wel op dat je bij Olympus de 16mp sensor hebt, de vorige 12mp sensor presteert duidelijk minder.

      De Nex3N heeft een grotere sensor en de Pen een snellere AF. Als ik de foto's bekijk op dpreview vind ik de Olympus net iets minder, de Sony jpegs op ISO1600 zijn cleaner.

      De J3 doet het duidelijk minder qua beeldkwaliteit maar heeft wel een heel capabel AF systeem met pdaf.

      De Samsung, ik weet het niet, heb het niet zo met het merk Samsung.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Welke van de 4? (systeemcamera's)

        Dank jullie wel voor de adviezen.

        Het is de Sony Nex 3 geworden. Oorspronkelijk wilde ik een simpele digitale camera van ongeveer 100 Euro voor mijn dochtertje van 6 die zot is van foto's nemen met mijn D7000 (weliswaar enkel richten en drukken) maar aangezien ik dan niet altijd met een zware camera op pad wil gaan toch voor een iets duurdere gekozen zodat ik daar ook nog wat aan heb.
        Uiteraard is zo een camera geen speelgoed en gaat ze goed begeleid worden. voorlopig enkel de standaard lens, maar wie weet in de toekomst.

        Comment

        Working...
        X