Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto misbruik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto misbruik

    weet iemand van jullie wie Johan Lahaye is die gebruikt gestolen fotos van mij en zet er zelfs copyright als of hij ze zelf heeft gemaakt zie www.difoto.be de fotos van dat blonde meisje in de studio en buiten is die man zo zielig????

  • #2
    Ik denk wel dat hetgeen wat hij doet strafbaar is...
    emerica,-foundation-team: tribute

    herm, romero, spankdog, duffel, reynolds, kirchart,...

    Comment


    • #3
      ik vind niet waar dat staat, kan u me de preciese link geven aub ?
      emerica,-foundation-team: tribute

      herm, romero, spankdog, duffel, reynolds, kirchart,...

      Comment


      • #4
        www.difoto.be en dan gallery en daar zie je johan lahaye modelfotografie en daar staan dan 11 fotos van mij op met het groene topje en 5 rechts boven in

        Comment


        • #5
          Er staat geen Johan Lahaye bij hoor...
          emerica,-foundation-team: tribute

          herm, romero, spankdog, duffel, reynolds, kirchart,...

          Comment


          • #6
            Originally posted by emix
            Er staat geen Johan Lahaye bij hoor...
            ik zie het mijn, compliement aan de webmaster van difoto hij heeft het gelijk verwijderd, maar die man mag de naam fotogaaf niet hebben en zo goed ben ik ook weer niet ik doe mijn best haha

            Comment


            • #7
              Originally posted by emix
              Er staat geen Johan Lahaye bij hoor...
              in google.nl en dan zijn naam daar zie het nog

              Comment


              • #8
                Gerard kerel, simpele oplossing.

                Dit is overduidelijk een lid van een fotoclub.

                Mail de webmaster met het verzoek de foto's volledig te verwijderen en niet alleen de link op de homepage, of wel de foto's voorzien van jou naam en link naar jou site...., mail de club voorzitter en laat hun dit op de club oplossen, ik denk dat ze dat best kunnen (royeren van het lid bijv.). Verder niets mee doen. Tenzij je kunt aantonen dat je er schade door hebt geleden of dat de misbruiker er geldelijk gewin mee heeft gehad. Maar dan moet je naar een advocaat, doe een zoekterm naar copyright perikelen en je vind een schat aan informatie hier op Bd.

                Dit gebeurt zo vreselijk vaak. 't is dramatisch maar helaas.

                suc6
                Leo

                Comment


                • #9
                  blijkbaar staat de foto's nog op server:

                  http://www.difoto.be/indexjohan.htm

                  Comment


                  • #10
                    Dit vind ik een grof schandaal en moest ik jou zijn, zou ik het niet over mijn kant laten gaan.
                    Actie nemen jongen, zoals Leo al schreef!
                    En hou ons op de hoogte...
                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #11
                      informeer je bij Sofam (www.sofam.be) en onderneem actie !

                      Gloeiende schande

                      Of je er nu schade van hebt geleden of niet doet er niet toe vind ik,
                      het gaat om het principe. (diefstal)
                      "Away put your weapon, I mean you no harm"

                      Comment


                      • #12
                        Hmmm Gerard, als je het juridische gebeuren niet zo ziet zitten, ik wil gerust wel met je mee gaan, om eens aan te gaan bij mr Lahay....
                        http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                        Comment


                        • #13
                          Zet gewoon een berichtje in zijn "gastenboek", zodat iedereen dat kan lezen. De foto's zullen dan heel snel weg zijn

                          Ik vind ook af en toe foto's van mijn collectie "vrij rijden voor motoren" (op Zolder) terug op (motor)websites, maar daar hebben ze tenminste niet hun eigen naam ondergezet.
                          Als ze daarvoor toestemming vragen, dan geef ik die wel, zolang er geen commerciele bedoelingen zijn, en dan vraag ik ook altijd dat ze erbij zetten wie de rechten heeft op die foto's.

                          Maar als ik diezelfde foto's tegen kom op een site van iemand die met fotografie bezig is, dan zal ik ook wel een boze mail sturen.
                          Als ze zelf geen foto's kunnen maken die goed genoeg zijn om op hun site te zetten, dan moeten ze ook niet met de foto's van iemand anders gaan lopen
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            ik vind het bizar, heb er geen andere woorden voor.

                            plaatjes pikken .. tja das nu eenmaal het internet. Maar er dan nog je naam onderzetten das al iets anders. En dan die foto's nog laten publiceren op de site van je vereniging ... tja dan ben je echt goe bezig imho
                            --
                            Play Drakensang - a free online mmorpg

                            Comment


                            • #15
                              Ik zou toch eerst 100% zeker willen zijn vooralleer iemand te beschuldigen.
                              foto's die op de site komen van een fotoclub worden eerst grondig besproken in de club ( dat is de bedoeling van een club ).

                              je gaat mij toch niet wijsmaken dat hij uw foto van het internet afgeprint zou hebben ( op 72dpi en van 450 X 600 pic ) om te laten beoordelen in een club he !!!

                              en dan nog eens op de site van de club laten zetten

                              Ik zou eigenlijk graag eens uw originele foto zien ( indien mogelijk op ware groote )
                              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                              Comment

                              Working...
                              X