Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotos backup onderweg...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotos backup onderweg...

    Ik weet dat ik hier al ergens een gelijkaardig topic gezien heb, maar vind het niet.
    Ik ben veel onderweg, heb een NEX 6 (met WiFi) en wil het licht houden, en wil vermijden mijn fotos te verliezen door een geheugenkaart-probleem...
    Ik zoek een lichte (rugzak) oplossing om een 2de kopie te maken.

    Op "google" vind ik tablets, wireless disks, USB disks, etc, maar eigenlijk weinig antwoorden.

    Wat ik nodig heb:
    de lichtst mogelijke oplossing om een kopie te maken van mijn SD kaartjes. Ik wil zelfs mijn originele kaartjes behouden (meerdere kopen) maar wil toch altijd 2de kopie maken op dagelijkse basis.

    Jef

  • #2
    Re: Fotos backup onderweg...

    ZDNET news and advice keep professionals prepared to embrace innovation and ready to build a better future.

    heb ik vele jaren en doet nog altijd zijn werk !
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

    Comment


    • #3
      Re: Fotos backup onderweg...

      Dank je Lieven, maar ik dacht aan iets dat combineerbaar was met een tablet...

      Ik vind eigenlijk geen Vosonic meer te koop, behalve 2de hands.
      (ik heb niks tegen 2de hands maar disks, daar komt sleet op)

      Comment


      • #4
        Re: Fotos backup onderweg...

        dropbox?... werkt ook op mijn tablet en smartphone...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Fotos backup onderweg...

          http://www.laptopshop.be/category/56...html#!723=8211

          Zo groot als een tablet en je kunt er al je foto's op kwijt
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: Fotos backup onderweg...

            Zunoel,
            Dat is nog eens een gedacht... Morgen bekijken... kan nog onder de kerstboom (voor mij)

            Comment


            • #7
              Re: Fotos backup onderweg...

              Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
              Zunoel,
              Dat is nog eens een gedacht... Morgen bekijken... kan nog onder de kerstboom (voor mij)
              Zo doe ik het ook en die van mij, ook een Asus, is dan nog een ouder ding. Lekker traag maar 250 Gb harde schijf. Klein en gemakkelijk om overal mee te nemen.

              Djienbe

              Comment


              • #8
                Re: Fotos backup onderweg...

                Ik gebruik tegenwoordig op al mijn reizen usb sticks.
                Je kan ze al met een heel grote capaciteit kopen.

                Heel licht, geen plaats nodig.
                En voor alle zekerheid koop je er gewoon twee.
                En die steek je, ik althans toch, op verschillende plaatsen weg.
                Zo ben ik ooit beroofd, en had ik toch al mijn foto's van mijn reis nog.

                mvg
                Staf

                Comment


                • #9
                  Re: Fotos backup onderweg...

                  Staf,

                  Dan moet je toch nog een PC meesleuren, wat ik trouwens nu ook doe...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotos backup onderweg...

                    Ik begrijp volledig wat je zoekt, omdat ik het ook zoek.
                    Ik zou graag voor tijdens een huwelijk een systeem hebben waar je geheugenkaartjes kan insteken om de bestanden op te zetten.
                    Heb het dan niet over een laptop of over een tablet. Ik hoef mijn bestanden niet te zien. Ik moet gewoon weten dat ze erop staan. Zodat ik ze extra heb.
                    Iets dat snel en eenvoudig werkt.
                    EMBLEMATA.BE
                    http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotos backup onderweg...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Neildewe Bekijk bericht
                      Ik begrijp volledig wat je zoekt, omdat ik het ook zoek.
                      Ik zou graag voor tijdens een huwelijk een systeem hebben waar je geheugenkaartjes kan insteken om de bestanden op te zetten.
                      Heb het dan niet over een laptop of over een tablet. Ik hoef mijn bestanden niet te zien. Ik moet gewoon weten dat ze erop staan. Zodat ik ze extra heb.
                      Iets dat snel en eenvoudig werkt.
                      Ik heb hier nog twee van die kleine harde schijfjes staan waar je je geheugenkaartje kan op dumpen. Die zijn beiden 60GB.
                      Ik ben even de naam ervan kwijt.
                      Is het dat dan dat je bedoelt.
                      Was wel heel gemakkelijk vroeger.
                      Maar dan neem ik toch nu liever mijn klein labtopje mee.
                      Dat beslaagt maar even veel plaats en je kan er dan ook veel meer mee doen dan alleen je foto's op zetten.
                      Ik heb er dan internet mee, heb er een CS opstaan, en ik kan inneens foto's kijken en eventueel al dadelijk versturen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotos backup onderweg...

                        Zoek eens op 'imagetank'. Tot enkele jaren geleden nog redelijk verkrijgbaar. Vb 'CompactDrive PD70X' (met verwisselbare 2.5'' IDE harde schijf...). Zijn robuust genoeg, want ontwikkeld voor mobiel gebruik.
                        Alternatieven zijn hierboven al genoemd. Op reis vind je bovendien ook overal PC's tegenwoordig (tenzij je echt de brousse intrekt... ) en zijn andere vormen van opslag goedkoper/makkelijker (cloud, usb, ...).

                        Wat mezelf betreft : ik zorg voor genoeg Gb aan kaartjes, en ben heel resoluut in het weggooien van minder geslaagde opnames op de dag zelf. Zo had ik laatst op reis in Nepal (3 weken) ruim voldoende aan een totaal van 32 Gb (Nikon D7000, raw opslag).
                        Last edited by alain db; 30 december 2013, 09:40.
                        Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                        And why do we fall, Bruce?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotos backup onderweg...

                          Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                          Op reis vind je bovendien ook overal PC's tegenwoordig
                          Slecht idee. Gebruik nooit eigen opslag (USBstick, geheugenkaartjes) in "vreemde" PCs. Te groot risico. Net zoals je nooit paswoorden ingeeft op "vreemde" computers of via open wireless netwerken.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment

                          Working...
                          X