Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kan dit zomaar ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kan dit zomaar ?

    vandaag plaatse ik in de showcase een close up en zijn we in dialoog gedaan over de bewerking van dit beeld.
    iemand van de posters maakte me attend op het volgende .

    Wat moet ik hiermee aanvangen.

    Probleem is ondertussen opgelost, ik heb dan ook de URL verwijderd.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

  • #2
    Eh, dit is de site van de poster zelf .
    Misschien had Ruud je vooraf even om persmissie moeten vragen? Wel zo netjes he?
    Meer foto's op Mukblog

    Comment


    • #3
      Ik kan begrijpen dat men wat experimenteerd maar dan toch liefst met eigen beelden.
      Maar om ze dan op Pbase te plaatsen vind ik persoonlijk wat overdreven.
      Alez, ik ga der nu geen drama van maken hoor.

      Bedankt voor je reactie.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Stuur gewoon een mailtje om te vragen om de foto's te verwijderen. Ik denk dat dit voor het model zelf nog het onaangenaamste is van al.
        D600 | Nikkor 50mm | Nikkor 18-200mm | Sigma 10-20mm

        Comment


        • #5
          Gewoon de foto's op webspace zetten om ze te linken naar forum?
          Mja, permissie was vriendelijk geweest maar hij deed het niet achter je rug en had als doel enkel laten zien hoe het ook kan...
          Misschien een mailtje sturen en zo uitpraten?

          Tom
          --Canon PS A40--
          --BD0180BE--

          Comment


          • #6
            Soms begrijp ik niet dat mensen zich niet realiseren dat zo iets echt niet kan.
            Waarom niet met zijn eigen foto's. Ik vind het brutaal.

            Comment


            • #7
              Misschien een reden om de hier zo verfoeide copyright melding toch in te voeren?

              @digipics -> Persoonlijk zou ik toch een opmerking maken hoor, zeker omdat deze persoon op diverse forums actief is. Wat me ergens wel verbaast is dat ie jou foto gebruikt terwijl er op zijn website even mooie beelden staan. Tenzij die ook... ?

              Comment


              • #8
                Begrijp je probleem niet echt.
                Bewuste persoon schrijft zelf in zijn post "Met uw welnemen heb ik de foto even gebruikt voor het volgende" + plaatst zelf een link naar zijn pagina waar nog meer bewerkingen staan.

                Lijkt me dan toch simpel : als je niet akkoord bent, gewoon vragen om de bewerkingen te verwijderen. Ik denk niet dat hij er een probleem van zou maken.

                Het gebeurt hier toch wel meer dat een foto wordt gebruikt/aangepast om een verschil te tonen. En meestal/altijd wordt er bijgezet : indien je niet akkoord bent, haal ik hem wel weg. Dus waarom een topic beginnen als je met een simpel mailtje het "probleem" kon oplossen ?? Mocht je foto ergens anders commercieel gebruikt/misbruikt worden zonder jouw medeweten, ja, dan zou er idd een groot probleem zijn.

                Anderzijds mocht hij wel jouw naam vermeld hebben als maker van de originele foto ...
                Mijn fotowebsite : www.filover.be

                Comment


                • #9
                  Het gebeurt hier toch wel meer dat een foto wordt gebruikt/aangepast om een verschil te tonen. En meestal/altijd wordt er bijgezet : indien je niet akkoord bent, haal ik hem wel weg.
                  Sorry filipo, niet eerst doen maar eerst vragen lijkt mij fatsoenlijker. Dat het vaker gebeurd is nog geen legitimatie.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by j@n
                    Het gebeurt hier toch wel meer dat een foto wordt gebruikt/aangepast om een verschil te tonen. En meestal/altijd wordt er bijgezet : indien je niet akkoord bent, haal ik hem wel weg.
                    Sorry filipo, niet eerst doen maar eerst vragen lijkt mij fatsoenlijker. Dat het vaker gebeurd is nog geen legitimatie.
                    Akkoord, heel netjes is het idd niet, zeker niet als je een hele serie op pbase plaatst.

                    Maar door niet te reageren op de vraag van rj. heeft dig. mijns inziens toch (stilzwijgend) ingestemd met het gebruik van zijn foto. Als hij niet akkoord was, was het toch beter van dat onmiddellijk kenbaar te maken ipv elders daarover een discussie op te starten ?
                    Mijn fotowebsite : www.filover.be

                    Comment


                    • #11
                      Toch wel een beetje uit zijn verband gerukt, deze kwestie.
                      Het is m.i. niet de bedoeling van rjanse om via Pbase uit te pakken (buiten BD) met de bewerkingen, maar eerder een gevolg van de bovengemelde topic.
                      Inderdaad zou je éérst beter een toestemming vragen, maar dan zouden een aantal topics flink langer gaan worden. Het is wel gebruikelijk hier dat een getoonde foto door andere BD-ers aangepast wordt, vaak met de melding "als je er moeite mee hebt, haal ik hem wel weg".

                      IMHO geen foute bedoelingen van rjanse, wel een beetje jammer dat er een aparte topic wordt opgestart.

                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • #12
                        Als hij niet akkoord was, was het toch beter van dat onmiddellijk kenbaar te maken ipv elders daarover een discussie op te starten ?
                        Dat klopt ook. Digipics heeft naderhand nog gereageerd en had toen kunnen zeggen dat hij het niet accepteerde.

                        Het is wel gebruikelijk hier dat een getoonde foto door andere BD-ers aangepast wordt, vaak met de melding "als je er moeite mee hebt, haal ik hem wel weg".
                        Hier ben ik het niet mee eens. Ik heb het altijd eerst gevraagd. Vroeger stond het ook in de spelregels. Het heeft toch met elementaire fatsoensregels te maken.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Digipics357
                          vandaag plaatse ik in de showcase een close up en zijn we in dialoog gedaan over de bewerking van dit beeld.
                          iemand van de posters maakte me attend op het volgende .






                          Wat moet ik hiermee aanvangen.
                          Oei, Sorry Jeff...heb den indruk dat ik beetje aan de oorsprong lig, met het vragen om de originele foto eens te posten. Had ik dit geweten, ik had je wel even een mailtje gestuurd

                          Anyway, het kwaad is nu toch geschied ( bedankt voor het posten )
                          - Model is een enorme knappe vrouw of de foto nu bewerkt is of niet
                          - De bewerking is 'af' en ik blijf er nog steeds bij dat ik veel kan leren van jou ( zowel op modelfotografiegebied als op bewerking )

                          Groeten, Gino
                          http://www.e-designstudio.be

                          Comment


                          • #14
                            ze staan er nog steeds op...
                            Ja voor het model is het al helemaal niet prettig, haar gezicht staat er immers toch op.
                            Heel brutaal zoiets !
                            mvg
                            gabriella
                            Canon 300D en 350D
                            canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                            canon 20-35 usm

                            Comment


                            • #15
                              Ondertussen heeft het probleem zich opgelost.

                              Ik hou ni zo van het Plaatsen van een © teken bij de beelden.
                              en zeker ni in een omgeving waar me allemaal met onze hobby bezig zijn.

                              Bedankt aan allen voor de reactie.
                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                              Comment

                              Working...
                              X