Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke EOS?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke EOS?

    Hallo, ik ben momenteel in het bezit van een Canon SX50 maar zou me graag een Canon EOS aanschaffen. De foto's die ik schiet zijn vooral portret zwart-wit en kunstfotographie zowel in kleur als zwart-wit. Iemand die me kan vertellen welk type EOS ik in huis haal aub?

  • #2
    Re: Welke EOS?

    Budget ? Je hebt geen slechte dslr's meer, alles hangt er vanaf wat je kan uitgeven.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Welke EOS?

      Voor portret-fotografie levert een full frame camera de mooiste foto's.
      Omdat je geen snelle focus nodig hebt, kan ik je een Canon 5D (mk1) adviseren.
      Tussen de 350 en 400 Euro is deze camera 2dehands te koop.
      Als je geen 2dehands wilt dan is de fullframe EOS 6D een goede koop. Nieuw vanaf 1550 Euro.
      Professioneler is de EOS 5D MK3. Prijzen vanaf 2600 Euro.
      Het vlaggenschap is de EOS-1D X. Voor 6000 Euro mag je je eigenaar noemen.

      Echter, zoals in dit forum al heel vaak vermeld, wordt de kwaliteit van de foto bepaald door de kwaliteit van het objectief.
      Als ik een portret wil fotograferen en er is geen haast bij, dan kies ik voor de 100mm F2.8 L IS macro.
      Mooie bokeh, een veilige afstand tot het model en voldoende scherp.
      Tevens heeft dit objectief IS zodat je ook bij weinig licht zonder statief kunt werken.

      Groeten,

      Arno
      Last edited by rdp; 10 december 2013, 18:33.
      Canon EOS 5D - Canon EOS 7D - Canon EOS 10D - Canon 24-70 F2.8 L USM - Canon 100 F2.8 L IS USM - Canon 70-200 F4 L USM - Canon 24-105 F4 L IS USM - Canon 50 II F1.8

      Comment


      • #4
        Re: Welke EOS?

        Canon eos 600D is een ideaal toestel om mee te starten.

        Comment


        • #5
          Re: Welke EOS?

          Oorspronkelijk geplaatst door PEDEWOL Bekijk bericht
          Canon eos 600D is een ideaal toestel om mee te starten.
          ... en momenteel heel goed te betalen (cashback van 30 euro)
          Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

          Comment


          • #6
            Re: Welke EOS?

            Een portret maken met n macrolens vind ik maar raar hoewel ik dezelfde lens heb.
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #7
              Re: Welke EOS?

              Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
              Een portret maken met n macrolens vind ik maar raar hoewel ik dezelfde lens heb.
              Waarom dan wel?
              Als brandpunt, kleur, contrast en scherpte goed zijn om te bereiken wat je wil neerzetten... Dan is er helemaal geen probleem, toch?


              Sent from my iPad using Tapatalk.
              Toon Nikonian
              D700/D7000/glaswerk Nikkor

              Comment

              Working...
              X