Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Muismat of muis probleem ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Muismat of muis probleem ?

    Ik heb wat problemen met m'n muis, het is een Logitech Performance Mouse MX
    Steeds tevreden van geweest maar nu begint die soms te haperen.
    Dacht eerst dat het aan de driver lag en dus opnieuw geïnstalleerd maar noppes
    Nu heb ik een Steelseries muismat
    Als ik echter de muis op een hard zwartgekleurd oppervlak gebruik (staat nu een grote speaker naast mij) dan werkt deze wel perfect ??

    Heeft er iemand tips over deftige muismatten en of jullie zachte of harde gebruiken
    Weet er ook iemand hoe het zou komen dat deze wel goed werkt op die luidsprekerbox ?

    Mvg
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Muismat of muis probleem ?

    Ik heb ook die muis en waar ik die ook op plaats ze blijft goed en nauwkeurig werken.
    Moet er wel bij zeggen dat mijn vorige MX plots raar gedrag had. Pijltje zwabberen en één klik gaf telkens een dubbelklik.
    Contact opgenomen met Logitech en een paar dagen later een nieuw exemplaar mogen ontvangen, volledig gratis.
    Ik heb een simpel matzwarte muismat.
    Normaal zijn alle luidsprekers magnetisch afgeschermd.
    Maar heeft u het Logitech Unifying programma al de muis laten vinden?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Muismat of muis probleem ?

      Mijn muis van apple, die draadloze, die werkt perfect op mijn bureau, maar als ik die op de onderlegger (zo'n papieren blok met kalender) zet, dan krijgt die ook kuren, dus het zou best aan de mat kunnen liggen. Is een muismat echt nodig voor jou?
      Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

      Comment


      • #4
        Re: Muismat of muis probleem ?

        Even blazen in het optisch element (laser?) kan wel eens helpen als de muis kuren heeft.
        Als er een stofje in de weg zit, dan werkt die niet goed.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Muismat of muis probleem ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Ik heb ook die muis en waar ik die ook op plaats ze blijft goed en nauwkeurig werken.
          Moet er wel bij zeggen dat mijn vorige MX plots raar gedrag had. Pijltje zwabberen en één klik gaf telkens een dubbelklik.
          Contact opgenomen met Logitech en een paar dagen later een nieuw exemplaar mogen ontvangen, volledig gratis.
          Ik heb een simpel matzwarte muismat.
          Normaal zijn alle luidsprekers magnetisch afgeschermd.
          Maar heeft u het Logitech Unifying programma al de muis laten vinden?
          Wel RF dat probleem heb ik dus ook, soms wordt één klik doorgegeven als een dubbelklik.
          Tevens verliest hij zijn selectie laat ik maar zeggen ....
          Heel moeilijk om bvb een selectie te maken in PS omdat hij regelmatig onderbreekt.
          Het Unifying programma loopt hier ook !

          Was die muis nog in garantie bij jouw ? Morgen eens een mailtje doen naar Logitech .... wie weet.

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Muismat of muis probleem ?

            Iedereen al bedankt om mee te denken

            @ Bart, ik blaas daar regelmatig eens in maar het helpt niet echt.
            Ik zou er mij dul in maken, ben zo al verschillende werkjes in PS kwijtgeraakt ...

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Muismat of muis probleem ?

              Ik gebruik al enige jaren de Logitech MX1100R op een grijs buroblad zonder enig probleem. Deze muis ligt goed in de hand en werkt zeer precies.
              Het rubber muismatje gebruik als onderlegger van de externe HD om het geluid te dempen.

              Comment


              • #8
                Re: Muismat of muis probleem ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Wel RF dat probleem heb ik dus ook, soms wordt één klik doorgegeven als een dubbelklik.
                Tevens verliest hij zijn selectie laat ik maar zeggen ....
                Heel moeilijk om bvb een selectie te maken in PS omdat hij regelmatig onderbreekt.
                Het Unifying programma loopt hier ook !

                Was die muis nog in garantie bij jouw ? Morgen eens een mailtje doen naar Logitech .... wie weet.

                grts
                Sieg
                Ik ben het niet meer zeker maar denk dat die inderdaad nog in garantie was.
                In ieder geval het ik telefonisch contact met Logitech genomen, heb dan enkele handelingen moeten uitvoeren, en men stelde dus vast dat de muis niet meer functioneerde naar behoren.
                Ter zelfde tijde had ik een desktop set en daarvan ging het toetsenbord niet meer.
                Enkele dagen later belde men aan met een grote doos en daar zat een nieuwe MX in en een desktop van een duurder type dan dat ik gekocht had.
                Er zat een brief in de doos dat mijn desktop niet meer verkrijgbaar was en dat ze maar eentje die wat duurder was gingen opsturen.

                Je kunt altijd eens bellen naar Logitech als je nog de aankoop bon hebt. Trouwens aan het serienummer weten ze ongeveer wel wanneer die in gebruik is genomen.
                Ik heb nu al een tweetal jaar die nieuwe MX en die werkt prima.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Muismat of muis probleem ?

                  Ik heb die muis ook, heb er ondertussen al 3 gehad... Allemaal wel gratis vervangen door Logitech, gelukkig. Ik ben dus erg tevreden over de service van Logitech. Hun producten ietsje minder, gaat vrij snel kapot in mijn ervaring (ook gehad met een Logitech Z2300 speakerset), maar ik zie geen goed alternatief voor de Performance Mouse MX, draadloos, precies en veel knoppen. Ik heb initieel trouwens de MX1100 gekocht, maar die werd niet meer gemaakt en dan werd die mij gratis vervangen door de Performance Mouse MX.

                  De muis die ik nu heb heeft ook last van geen tracking rechtstreeks op mijn bureaublad, omdat ik dat al wat versleten heb door de muis zonder muismat erop te gebruiken, ik vermoed dat dat te glad geworden is. Ik vermoed dus dat je muismat versleten is en dat daar te weinig reliëf in zit.

                  Over het dubbelklik probleem, dat heb ik ook voorgehad. Dat zou liggen aan opbouw van statische electriciteit bij de knoppen. De oplossing (buiten een nieuwe muis kopen/krijgen) die mij toen aangereikt was de volgende: haal de adapter uit de usbpoort, haal de batterij uit de muis en druk veelvuldig op alle knopjes om de statische eletriciteit eruit te laten. Dan de adapter terug aansluiten op een andere (!) usbpoort en de batterij er terug in. Dat lostte bij mij één keer inderdaad het probleem (tijdelijk) op. Ik heb er onder Windows 8.1 eigenlijk totaal geen last meer van. Onder Windows 7 had ik daar wel last mee, zo erg dat ik met mijn linkerhand de laptoptoetsen naast mij gebruikte als muisknop in bewerkingen in Photoshop en dergelijke.

                  Ik zou contact opnemen met Logitech, ook al is het uit garantie. Ik heb gemerkt dat ze klantentevredenheid erg belangrijk vinden en flexibel zijn qua garantie. De speakerset is 2 keer vervangen moeten worden, de tweede keer vond ik mijn bon niet meer en de set was uit garantie. Na een aantal keer over en weer gebel, kreeg ik een nieuwe Z623 set toegestuurd, gratis. De bon hadden zij nog in het systeem staan. Dus eigenlijk had ik geen poot om op te staan, geen garantie meer en geen bon. Desondanks kreeg ik toch een nieuwe set, omdat de vorige vervangset maar 1.5 jaar meegegaan is voordat er een kabel kapot ging. Ik mocht de set ook bijhouden, dus ik had twee sets voor de prijs van 1. Ze hadden mij ook een nieuwe bedrade afstandsbediening kunnen sturen, maar dat kon blijkbaar niet, dus een heel nieuwe set
                  Last edited by LaurentS; 11 december 2013, 22:57.
                  70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Muismat of muis probleem ?

                    Iedereen bedankt om mee te helpen denken en tips te geven.
                    De muis is vandaag omgewisseld voor een nieuwe, niet via Logitech maar via de winkel.
                    Ze was net nog geen 2jaar oud, heb gewoon een nieuwe in de plaats gekregen, mooie service van Alternate !!

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment

                    Working...
                    X