Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

olympus flits draadloos met nikon D7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • olympus flits draadloos met nikon D7000

    Hallo!

    Ik zou graag mijn nikon D7000 gebruiken met mijn metz 44AF-1 flitser. Die flitser is wel een model voor mijn Olympus E450 toestel.
    Is er een mogelijkheid om de flitser draadloos te gebruiken met mijn D7000, eventueel met TTL?
    Zou een cactus v5 transceiver duo hier een goede optie zijn? Die cactus kan dan meteen ook dienen als ik later een speedlight zou bijkopen..

    alvast bedankt!

    Groetjes,
    Peter

  • #2
    Re: olympus flits draadloos met nikon D7000

    Oorspronkelijk geplaatst door pbar Bekijk bericht
    Hallo!

    Ik zou graag mijn nikon D7000 gebruiken met mijn metz 44AF-1 flitser. Die flitser is wel een model voor mijn Olympus E450 toestel.
    Is er een mogelijkheid om de flitser draadloos te gebruiken met mijn D7000, eventueel met TTL?
    Draadloos wel (via trigger), maar TTL niet. Het lijkt me alleszins héél erg onwaarschijnlijk dat een Metz voor het Olympus systeem Nikon-TTL zou "begrijpen".

    Zou een cactus v5 transceiver duo hier een goede optie zijn? Die cactus kan dan meteen ook dienen als ik later een speedlight zou bijkopen..
    Als die Cactus V5 je Metz flash kan laten afgaan, is het een goeie optie. Er zijn andere triggers die het waarschijnlijk ook doen, en voor veel minder geld (RF-602 en compatibles).
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: olympus flits draadloos met nikon D7000

      Je zou kunnen proberen de firmware van de nikon op je olympus te flashen. Als dat lukt (een grote als), dan zou het eventueel mogelijk zijn dat te doen. Ik zou proebren beide updates te downloaden en dan het grootste firmwarebestandje in de map van olympus te droppen. Je loopt helaas wel het risico om alles stuk te maken, dus volledig eigen risico
      Last edited by Teun_2; 7 december 2013, 19:42.

      Comment


      • #4
        Re: olympus flits draadloos met nikon D7000

        nikon gebruikt alle 5 de pinnen om ttl te flitsen. Die zijn daarenboven op een verschillende manier geplaatst als bijvoorbeeld canon... Contacteer sigma en stel hun de vraag! De cactus5 is een oplossing, maar kijk ook eens naar de andere triggers... De cactus is zeker niet de beste vandaag...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: olympus flits draadloos met nikon D7000

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          nikon gebruikt alle 5 de pinnen om ttl te flitsen. Die zijn daarenboven op een verschillende manier geplaatst als bijvoorbeeld canon... Contacteer sigma en stel hun de vraag! De cactus5 is een oplossing, maar kijk ook eens naar de andere triggers... De cactus is zeker niet de beste vandaag...
          Hij wil draadloos flitsen, dan zijn de pinnen niet zo belangrijk. Dan zou het moeten lukken met een andere firmware. 't is alleen de vraag of het mogelijk is om die nikonfirmware erop te krijgen.

          Comment


          • #6
            Re: olympus flits draadloos met nikon D7000

            Als ik de flash op mijn nikon plaats, dan wordt die getriggerd. Dan zal die ook wel getriggerd worden met een cactus of yongnuo setje ertussen?

            Comment


            • #7
              Re: olympus flits draadloos met nikon D7000

              Oorspronkelijk geplaatst door pbar Bekijk bericht
              Als ik de flash op mijn nikon plaats, dan wordt die getriggerd. Dan zal die ook wel getriggerd worden met een cactus of yongnuo setje ertussen?
              Hoogst waarschijnlijk wel, maar dan zonder TTL. De output power zal je dan zelf manueel moeten regelen.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

              Comment

              Working...
              X